SEVERİZDE KOVARIZDA
Ülkelerindeki başta savaş geçim sıkıntısı iç karışıklıklar zorlu yaşam şartlarından kaçan insan sayısı 70 milyonu geçti.
BM rapurunda her gün 37 bin kişinin evini terk etmek zorunda kalıyor
güvenli bölge aradıkları yerde eğitimden uzak kalıyor
savaştan kaçayım derken kışın kalacakları hava iklimlerine göre kar fırtına yağmur oluşturulan kamplarda
hijyenik olmayan suya tabi oluyorlar
Suriye Somalı Afganistan Güney Sudan Myanmaren fazla mülteci çıkaran ülkeler arasında
70 milyon mültecinin 25 milyonu 18 yaş altında
rapor sadece rakamları veriyor 70milyon insan
37 bin kişinin evini terk etmesi
25milyon çocuk dile kolay
geçenlerde rahmetli Bekir Çoşkun’un yazısını okudum ve anlattı olayı araştırdım
belkide mülteciler konusun hakkında yazmama vesile oldu kendisini saygı ve rahmetle anıyorum
Muğla,Bodrum, İzmir, Çanakkale’den Avrupa’ya geçmek isteyen binlerce mülteci var, en yakın olarak Midilli Adası.
Salihleraltı Sahili’nden 79 kişiye birlikte bir lastik bota binerek
Midilli’ye gitmek üzere denize açılan 10 yaşındaki Afgan kızının sahildeki kumlar üzerinde bıraktığı,
pembe lastik tokayla at kuyruğu yapılmış, kesilmiş saçları tüyler ürpertiyordu.
Afgan kızının, bindiği botun alabora olması halinde suda ıslanıp,
ağırlık yapacağı düşünülerek kesilen saçları, kor alev gibi içimizi yaktı.
70 milyonun sadece bir, 25 milyon çocuğun sadece bir tane kısacık hikayesi idi bu.
Ve oda gittikleri adada kampta 3bin kişinin olması lazım iken
13 bin kişi göç etti. Bunu ne zaman öğrendik?
zorlu koşullardan kaçan mülteciler bu sefer yangına yakalandı, çadırlar kül oldu,
sadece bir poşet erzak ile göç eden mültecilerin elinde o da kalmadı.
Evet 13bin kişnin 2 günlük hikayesi...
Botlara 78 kişi biniyor, kalanlar jandarmalara yakalanmamak için çalılıklara saklanıyor,
botun gelmesini ’sıra’ bekliyor’ gidecekleri adada sıra bekleyecekler Avrupa’nın onları kabul etmesini bekleyecekler.
Kenya’nın 800 bin mülteci kampına karşılık, dibimizde Reyhanlı’ya komşu sınırda dünyanın en büyük mülteci kampı var.
Nüfus 1.5 milyon mülteci var Türkiye’nin 65 şehrinin geride bırakıyor.
Dibimizdeki bir mülteci kampı belki bir mega kent.
Kendi hastaneleri, iş yerleri, berberleri, kahvehanelerini oluşturmuş durumdalar ve hepsi Avrupa’ya yolculuk için sıra bekliyor.
İtalya 10 mülteci aldı,
Almanya 400 çocuk alabileceğini söyledi,
Malta tüm kıyaları kapatmış ’kör’,
Tunus ’sağır’,
Hollanda dilsizi oynadı...
Ülkemde İstiklal’de zabıta başına 58 işportacı düşüyor.
2017 yılında 11 Ağustos Düzce’de 57 kişilik yolcu otobüsünü durdurdular, 157 göçmen çıktı.
Türkiye’de 5 milyon 670 bin göçmen yaşıyor.
Suriyeli bir aile, C.Ç’nin evine kiracı geliyor. C.Ç(38), Suriyeli kiracı ailenin 13 yaşındaki kızını istemeye gidiyor. Fakat aile kızlarının yaşının küçük olması sebebi ile böyle bir durumu uygun görmüyor rıza da göstermiyorlar. C.Ç,bir gün aileyi takip edip kızın evde kaldığı bir günde eve gidiyor, bir akrabasından da etrafı kolaçan etmesini istiyor ve 13 yaşındaki kıza, cinsel istismarda bulunuyor. Yetmiyor 13 yaşındaki kızı Sinop’a götürüp 15 gün alıkoyuyor.
"Ailenini sınır dışı ettiririm, ailemizde polis tanıdıklarımız çok sizi sınır dışı ettiririz" deyip korkutuyorlar.
"Sabrımızı zorlamayın, kapıları açarız ha"
Tüm ülkeler 200-300 mülteci aldı, biz ise 3 milyon aldık. Alnımızda "enayi" yazmıyor.
"Ya parayı gönderirsiniz ya da kapıları açarız"
deyip tehdit etmekle yaşanan olay arasında fark bulamadım. "Severiz de kovarız da" anlayışı sürdükçe ne kesilen son pembe tokalı at kuyruklu saç olur ne mülteci diye tüm yaşamlarına sahipmişiz gibi ilkel güdülerimiz harekete geçer ne de iç dış siyasete malzeme çıkarırız ...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.