- 437 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Sözcükçe 2
Suret: Eski dilde cemâl, yüz, surat, sıfat. Yeni dilde verilince astarı istenen... Karalar bağlayan, utanınca al olan, ar edene yakışan.
Eski: Geçmiş zaman kiplerinin gri sığınağı. Zamanın tecrübe imbiği, ibriğin vakur zayiatları. Ekseriyetle kahve tonlu, kahverengidir.
Zaman: Soluk bir resmin renk düşümü. Beniâdem kuvveti durdurmaya kâdir olamadığı gibi, döndürmeye, bükmeye de henüz nail olamamıştır. Evet henüz, çünkü insan pekçe mahir ve sürprizlerle dolu bir varlıktır.
Adem: Varlık ve Yokluk kavramının içi dolu zat-ı muhterem ve adam’ın dünya yüz görümlülüğü. Kitabı Mukaddes’e göre Adam yeryüzü ile Adem oluverdi.
Kitabı Mukaddes: Eski olanı Tanah, cedid olanı İncil. Biri Musa kokar ve zamanı tutar, biri İsa kokar ve tarihi tutar.
Musa: Nil nehrinin peltek peygamberi, Mısır’dan çıkışın bıldırcın ve helva elçisi. Nil nehri gibi bereketli ve uzun bir kaside.
İsa: Namı diğer Meryem oğlu Mesih İsa. Takvimin ve gök cezbesinin çocuğu, Sezar’ın erk, Yahuda’nın inanç ağrısı. Son akşam yemeğinin onur konuğu.
Tarih: Kazananların ve muktedir cenahın kalemli alayı. Bilim dalı. Dal kesiciler müstemleke zillet içinde. Tekerrür ettiği söylense de, mütemadiyen tekerrür eder: Ahmaklar ülkesinde.
Tekerrür: Tekrarlanan, yinelenen, dönüşüm içinde olan, baskılara doyan tekdüze bakış açısı.
Ahmaklık: Zarafet ve incelik namına hisse alamamış kof mahsul zihni. Kalple birlikteliği söz konusu olunca; çocuğun ismi kızılca cehalet konur.
Cehalet: Gözyaşı, nedamet, kan, kemik ve et. Kısacası enkaz. Nefes alan koca bir enkaz.
Kızıl: Şerbeti, şarabı، kıyameti, erotikal hınç ve afrodizyak etkisi olan renk atlası.
Erotizm: Dantel örtmesi, gölgeli şehvet, saklılar ve şeffaf kapılar ardındaki hevesli körlük. Bir adım gerisi salaş, ilerisi ise pornografi.
Pornografi: Açık, yalın, aşikar, cüret had aşımı, üryan, birkaç kat üryan. Kuytu çiçeklerin, güneş görmemiş kuytu çiçeklerin şaplaklanması ve hayvan etinin tokatlanması porno’dur. Pornografik öğeler kapitalizm dışkısıdır.
Afrodizyak: Yoğuşmalı sevişim iklimi. Kimi zaman halhal şakırtısı, kimi zaman tarih öncesinden kalma hızma belirmesi, hınzır bir nazar, ev yıkan bakış ve kirpik nağmesi. Erkek kısmısının haydut kesildiği.
Vb...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.