25 KASIM Kadına Yönelik Şiddete Karşı Uluslararası Mücadele Günü /BİR KORKU ŞOVU: ŞİDDET
Erkek arkadaş, koca ya da eski sevgili olan birinin, bir kadını-kızı öldürme olayları devam ediyor. Böyle tutku suçlarının önüne neden geçilemiyor?
Bir cinayetin "kıskançlık" gibi ifadelerle "tutku suçları" olarak adlandırılıyor olması, sahiplenme duygusunun ve kadınların özgürlüklerinin ihlali haline geldi. Yaşanan en ciddi suçlardan biri olan ancak işlenmeye devam eden cinayetlerden “bir ilişkinin sonu veya ihanet” işaret edildiğinde, bunu bir kadının hayatına karşı bir suç işlemenin makul bir gerekçesi gibi görüp cinayet işleyenlerin sonu gelmiyor.
Kadın cinayetinde önemsenmesi gereken temel nokta:
1- Çoğu cinayette, ölümcül şiddet olayından önce, cinayete kadar devam eden önceki şiddet olaylarının meydana gelmesi
2- Bu durumda harekete geçme yükümlülüğü olan kurumlar tarafından önlem alınması
Şiddet haberlerine yapılan bazı yorumlarda şiddet önemsizleştirilmez ve hoş görülmezse bu ölümlerin çoğu önlenebilir.
M. Mustafa KILINÇER
25.11.2020
YORUMLAR
Duyarlılığınızı kutluyorum arkadaşım üzücü olan tarafı ise tek bir yorum almamış bir yazı olması.
Kadınlara yönelik fiziki ve psikolojik şiddetin artması daha çok siyasilerin sorumsuzluğu ve aynı zaman da kadınlara bakış açısının bir tezahürüdür.Lakin lafa gelince mangal da köz bırakmazlar.
Umarım en kısa zaman da İstanbul sözleşmesi kabul edilir ve kadınlar nefes alır.
Sevgilerimle