- 837 Okunma
- 5 Yorum
- 4 Beğeni
TAÇSIZ KUTLAMA....
Malum, bu gün 24 kasım öğretmenler günü kutlamalarının yapıldığı tarihtir.
Önemi ise; Baş öğretmenimiz Mustafa Kemal ATATÜRKÜN bu unvanı almış olduğu gündür aynı zamanda.
Peki kutlamalar nasıl yapılmaktadır?? İşte burası çok önemli....
Defter ailesinde kutlamalar şiirlerle veya yazılarla içten gelen duyguların dile getirilmesiyle olmaktadır.
Türkiye genelinde de üç aşağı beş yukarı aynı benzerliklerle olmakta.
Ya medya üzerinden canlı programlar veya sanal sosyal medya üzerinden atılan mesajlarla olmakta.
Oysa; ülke geleceğinin temelini oluşturan Öğretmenlerimize böylesi kutlamaların, çok daha anlamlı ve verimli olabilmesi için;
Öğretmenlerimizin sorunları ile ilgili çalışan,
sonuç odaklı fayda üreten, kurum ve kuruluşlar nelerdir mesela...?
Yaşım 52 ben bilmiyorum. Bilen varsa yazarsa sevinirim.
Öğretmenlerimizin mesela maaşı nedir??? millet vekili maaşları 30 bin tl ise eğer,
Baş Öğretmenimiz Mustafa KEMAL ATATÜRK e, öğretmen maaşları zammı ile bilgisine başvurulduğunda,
en az millet vekili maaşı kadar olsun talimatını bilmeyenimiz yoktur.
Kutlamaların yapıldığı bu ayda Öğretmenlerimize neden iki maaş ikramiye düşünülemez??? çok mu zor.!
Bu gün dört kişilik bir ailenin geçimi için yoksulluk sınırı 8bin tl civarında olduğunu Türkiye istatistik kurumu söylemekte.
yani ben demiyorum.;)
O halde; kutlamalar iyi has güzelde,
Taç yok kardeşim taç nerede...?**
Her şeyin en iyisine layık görmek istiyorsak eğer ki insanımızı,
önce öğretmenlerimize gereken değer ve önemle başlamalıyız
der,
Başta Baş Öğretmenimiz Mustafa Kemal ATATÜRK Olmak üzere;
Tüm Öğretmenlerimizin Öğretmenler Gününü
kutlarım.
Nice saygılarımla....
YORUMLAR
İş kalitesi yoksa sonuç kalitesi de yoktur. Nitelik yoksa iş de yoktur.
Maalesef hamasi sözlerle kendimizi kandırmayalım. Öğretmen yetiştiren kurumların kalitesi düşük, dolayısıyla öğretmen kalitesi düşük, öğrenci kalitesi düşük, eğitim kalitesi düşük, üniversitesiler de eğitim veren akademisyen kalitesi de düşük...kalite yoksa sonuçta yok. Durum vahim.
Gün kutlamakla hiç bir şeyi kurtamazsınız. Yine de kutlarız bayram seyran havasında derseniz. Ne diyelim;
Günümüz kutlu olsun...o zaman.
MÜSLÜM BAYRAM
kaliteyi boz ücreti düşük tut öyle mi??
yani açlığa mahkum etmekte icraatın hiç kabahati olmasın, bravo...
vallahi çok ironik bir durumdu yorum;))
yine de çok teşekkürler, okumuş emek vermişsiniz
saygılarımla
Erlik Aldacı
Erlik Aldacı
MÜSLÜM BAYRAM
hangi kalite??
yazımı iyi okuyun lütfen
şah diyenin şah damarının kesildiği bir ülkede
gerçekleri yazmak erdemine erişmek zordur Müslüm bey...
ama şunu unutmamak gerek.... gölgeler yön değiştirse de
güneş her zaman aynı yönden doğuyor...
ispatini aks edenin ayaklarını öpeceğim hem de.... ''cematsizim yemin olsun''
ücret, maaaş,,, milletvekili, Kemal Atatürk....
başka işin yok mu senin kardeş....
MÜSLÜM BAYRAM
çok teşekkür ederim
nice saygılarımla
Değerli Üstadım beğeniyle okuduğum güzel bir yazı. Kaleminiz yazar düşünceniz aydın olsun
MÜSLÜM BAYRAM
nice saygılar değerli şair
Yazıları çalıştığım için pek okuma fırsatım olmuyor, şiirlerden de zaten çok boş vaktim de kalmıyor ama bazı kalemler vardır ki benim için özel dediğim, siz de o kalemlerden birisiniz değerli kalem dostu. Ve öğretmenlerimize atfen güzel öneriler içeren yazınızı okuyunca iyi ki de uğramışım dedim. Haklısınız bugün bu haldeysek, bir yerlere gelebildiysek bunu ailemizin yanısıra en çok da öğretmenlerimize borçluyuz ve onlara maddi ve manevi hak ettiği gereksinimleri ne yazık ki veremiyoruz. Bu hepimizin olduğu kadar Devletimizin de büyük bir ayıbıdır diyorum, onların aldıkları maaşlarına bakıldığında..
Bu meyanda çok güzel bir yazı okudum kaleminizden değerli kalem, var olnuzu. Duyarlılığınız için sonsuz tebrikler, teşekkürler ediyorum.
Ve tüm öğretmenlerimizin öğretmenler günü kutlu olsun. Sonsuz saygımla...
MÜSLÜM BAYRAM
paylaşım modeli olmalı
aksi halde kazancın bereketi olmaz
hayat felsefem bu benim
açsa komşu nasıl rahat uyunur
inan anlamıyorum
ilgi ve yorumunuza müteşekkirim efendim
nice saygılarımla
Rejimi ve sistemi desteklemeyen hiçbir meslek mevcut düzen tarafından kutsal değildir.
Cumhuriyetin ilk yıllarında çok önemli bir meslekti -o yıllarda açılan- öğretmen okullarından mezun olanlar , topluma yön verir hem de rejimi desteklerdi .
Osmanlı zamanında da hocalar ,i saltanatı, hilafeti ve hanedanı topluma sevdiriyor ve bu mana da toplum ruhunu yoğuruyorlardı.
Şimdi bu görevi medya aldı , sözde şiir okuyarak kutlanıp, kutsalmış gibi dayatılan öğretmenliğin hiçbir itibarı da kalmadı.
Kutsiyet derken mesleğin nüfuzunu kastediyorum ve bu tarafıyla önemsiyorum.Yoksa taltif edilmişiz edilmemişiz ,şiir yazılmış yazılmamış artık mühim değil.
Vicdanı olanın büyük bir sabır ve özveriyle şahsi alanında yürüttüğü bu meslek ne zaman toplumlara yol ve yön göstermeye başlar o gün hak ettiği yeri alır .
Sizin duyarlığınız da güzeldi abi fakat buradan bakıyorum da, çok zor.
Saygıyla ..
Canan Köksal tarafından 24.11.2020 17:17:55 zamanında düzenlenmiştir.
MÜSLÜM BAYRAM
sadece yapma iradesine sahip vicdanlı, adaletli,
akıllı yönetimlere ihtiyaç var
dedikten sonra, çok dolu dolu bir yorum olmuş
mesleki beceri dökülmüş, sizlerden alacağımız çok feyz olacak
çok teşekkürler kardeşim