- 472 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
Sözcükçe
Sessizlik: Tabiatın muhteşem konçertosu. Müzik her ruh için gıda değildir. Benim ruhum notasız çalışıyor.
Şarap Çeşitleri: Kırmızı şarap anarşist içecekler sınıfına girer. Beyaz şarap aristokrat sınıfına. Meyveli şarap hippidir.
Düşünmek: İslamın 2. Şartı.
Kültür: Toplumsal bellek. Bellek bazı toplumlarda balık, bazılarında fil gibidir. Kimin balık kimin fil olduğunu söylemek polemiğe davetiye çıkarmaktır. Kültür hazinesi fakir olan toplumlar polemiğe sinkaflı başlar. Balık ifşa oldu. Fil toplumu her zaman medenidir.
"Şey": Kelimenin hikmetine inandık, İnancımızı eşyanın ruhunda kaybettik, Felsefenin içinde aradık.
Surat asmak: Bireysel bir ültimatom.
Hüzün: İnsana insan olduğunu hatırlatan duygu durum bozukluğu.
Vicdan: Benliğimizin kirlilerini yıkadığımız durgun bir göl. Sonrasında bu durgunluk vicdani mastürbasyon olarak tecelli ediyor.
İnsan olmak: İçtimai muaşeret ziyneti.
Yasak elma: Tunç renkli elma. Diş kırar. Zaafın ve kırmızı çizgin ne ise o senin yasak elmandır. Ya ağaca yaklaşmayacak ve elmayı koparmayacaksın, ya da elmayı diş izlerinle süsleyeceksin.
Türkçe: Estetik kaygısı taşıyan şahika dil.
Vicdan: İnteraktif, güncel ve aktif peygamber.
...
Vs.
YORUMLAR
Ekşi sözlük okuyormuşum gibi hissettim:) çok keyifliydi! Gülümseyerek okusam da yerli yerinde tespitleri de takdir ettiğimi söylemeliyim.
Sevgilerimle...
Orhan KANZA
Sözcükçe, ekşi sözlüğün bana esin verip hayal kurdurduğu zihinsel bir proje. Gülümser kılmış ise ne hoş. Sevindim.
Saygılar, esenlikler.
Peki ya yaşamak
kafamda deli sorular şair
biz yaşıyormuyuz yoksa yaşadığımızı mı sanıyoruz
daha hayatın anlamını bile çözemezken o hayatta nefes almanın adı ne olur ki
Orhan KANZA
Biz yaşadığımızı sanıyoruz. Yaşamaya öykünüyor, şiir yazıyoruz.
Keşke evrenin oyun simülasyonu olsaydık da oyun bittiğinde herkes cennet köşesinde bu cehennemin gıybetini yapsaydı.