ÖĞRETMENLİK BAŞKA
Yalçın Karaşah
ÖĞRETMENLİK BAŞKA ! Ben Öğretmenim (Ercan SUĞURTİN’DEN)
Evet aşağıda Ercan Öğretmen’in ,sağda solda,sosyal medyada,okullar tatil ve birçok günleri tatil, öğretmenler YATA YATA maaş alıyor diyenlere cevaben yazısı aşağıya yazmak isterdim.Ancak çok uzun olacağı için kendi anektodlarımı ,anımı da yazmak isterim.Ama bundandan öncede EMEKLİ ÖĞRETMENLERİN VE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN , GÜNÜNÜZÜ KUTLAR,ESENLİKLER DİLERİM.
ÖĞRETMENLİK BAŞKA !
Emekliliğimi 3 (Üç) yılımı yeni doldurmama rağmen daha dün gece oldukça kalabalık ve yarısından fazlası Bölünmüş Aile Çocuklarının bulunduğu ,birkaç tane de epilepsi hastası , birkaç tane mama ile beslenen,birkaç tane psikolojik hasta olan,bir iki tane de kekeme olan 3-A sınıfında ;Tuvaletten sonra altını ıslatan çocuğun fermuarını çektiğini rüyamda gördüm desem bilmem inanır mısınız.Meslek hastalığıdır diye de duyar gibi de oluyorum.Böyle de diyebilirsiniz,belkide daha başka neler neler…
Şunu baştan söylemeliyim ki…bir daha Dünya’ya gelsem yine ÖĞRETMEN olurum.Yine ÖĞRETMEN olurum.
Mühendis olabilirsiniz,Avukat-Hakim,Doktör,işçi,hatta ÇOBAN bile olabilirsiniz.Her meslek mutlaka geçerli ve saygın bir o kadar da kendine göre elbette zorlukları vardır ELBETTE.
Ancak Öğretmen olmak,eğitip-öğretmek BAŞKA. Diyelim ki,…bahçivan oldunuz.Bu da yadsınamaz bir meslek.Çiçek büyütüyor,fidan yetiştiriyor,besliyor,buduyor ve meyve vermesini sağlıyor elbette.Fakat bir meyve ağacını yetiştirirken,o fidanı diktikten sonra fazla su verdiğinde , yada suyu unutup o fidan kuruduğunda .OLMADI BİR DAHA,BİR DAHA ONUN YERİNE BAŞKA BİR FİDAN dikiyor.Peki ya! Öğretmenlik öyle mi? Hangi fidanı dikse hiç su vermese olur mu,yada suyunu çok verdim ondan kurudu dese olur mu?Yani sosyal hayatımızda da o kadar yanlış yapıyoruz,ya özür diliyoruz,pişman oluyoruz,yada denildiği gibi yan gelip yatıyoruz.Onun için diyorum ki ÖĞRETMENLİK BAŞKA.
Hatta şeherde, bir yerde,bir okulda görev yaparken röportaj yapmak için,(tezlerinde bulundurmak için) sınıfımı tercih edip, bana gelen Eğt.Fak.Son sınıf öğrencilerin ; Öğretmenlik nasıl bir meslektir? Sorusuna, yukarıdakilerini bir bir anlattıktan sonra sonunda da;Sizleri okutan da öğretmen,Avukatı,Muhendisi,Memuru,Amiri,İşçiyi,Aşçiyi de okutan öğretmen ve Öğretmenler, HATTA CUMHURBAŞKANI NI DA OKUTAN ÖĞRETMEN DEĞİLMİDİR dediğimde ; yanındaki arkadaşı Tamam-Tamam Öğretmenim kim anlamaz ki…öğretmenin CEFAKÂR ve VEFAKÂR olduğunu demez mi? BİR MEMLEKETİN,BİR ULUSUN; ÇAĞDAŞ ÜLKELER DÜZEYİNE ERİŞİLEBİLMESİ,HATTA DAHA DA ÜZERİNE ÇIKMASI,EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN KALİTELİ VE BİLİMSEL YÖNTEMLERLE YÜRÜTÜLMESİ ANCAK MÜMKÜN OLABİLİR.SİZ CEFAKAR VE VEFAKÂR ÖĞRETMENLER; ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZÜ KUTLAR,SAĞLIK VE ESENLİKLER DİLERİM.Sevgi ve Saygılarımla;23.11.2020 12.00.Burdur .
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.