- 504 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HER TÜRK ASKER DOĞAR
Her milletin kendine özgü halleri vardır. Bazı insanlar ticareti sever ve becerir, kimi sporda iyidir, koşuda rekortmenler genelde onlardan çıkar.
Elbette hep iyi meziyetler olmaz, kimi topluluklarda sahtecilik ön plandadır, kiminde hırsızlık, kiminde acımasızlık bir meziyettir. Burada kafamdan geçen kavim adlarını söylemiyorum çünkü amacım kavimcilik yapmak değil. Ben asıl kendi mensubu olduğum milletten söz etmek istiyorum.
Evet, Türk deyince gerçekten kahramanlık gelir akla. Bu sadece bizim aklımızda mı böyle, yoksa tüm dünyada da öylemi kabul ediliyor bilemem.
Bir taraftan da genellemek yanlış olsa da bizim milletimizin elbette olumsuz yönleri de vardır. Belki milletin tamamı değil de Türkiye’deki Türkler demek doğru olur, mesela okumayı sevmiyoruz. İlime, bilgine değer versek de bilgiye değer vermiyoruz. Bu bir çelişki elbette, ama ne yazık ki böyleyiz.
İstisnasız her Türk kahraman mıdır? Elbette değil, eğer öyle olsa bu kadar asker kaçkınımız olmazdı.
Her Türk dürüst müdür? Elbette değil, öyle olsa bu kadar dolandırıcımız, sahtekarımız, hırsızımız olmazdı. Burada anlatmak istediğimi anlatabilmişimdir umarım.
Ben milletimi tüm iyi ve kötü özellikleriyle seviyorum.
Ben milletimi milletlerin en iyisidir diye değil, benim milletim olduğu için seviyorum.
Ben milletimi üzerinde olmadık oyunlar oynanmasına rağmen dimdik ayakta olabildiği için seviyorum.
İçinde birçok haksız ve yolsuz bulundurmasına rağmen adaletin, mazlumun yanında olduğu için seviyorum.
Ben milletimi Allah yolunda bin yıldan beridir yılmadan mücadele etiği için seviyorum.
Ben milletimi zalimin korkulu rüyası olduğu için, Malazgirt’teki hali ile, Mohaç’taki, İstanbul surlarının önündeki, Çanakkale’deki, Sakarya’daki, Maraş’taki, Antep’teki, Kore’deki, Kıbrıs’taki ve desten yazdığı Güneydoğu’daki haliyle seviyorum.
Evet, her Türk asker doğar. Ama Türk yok etmek, öldürmek, mahvetmek için değil, adalet için, Allah’ın rızası için askerdir. Peygamberimizin:” İstanbul mutlaka fethedilecektir. Onu fetheden komutan ne güzel komutan, o ordu ne güzel ordudur.” Övgüsüne mazhar olan askerdir.
Ben böyle askeri nasıl sevmem?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.