- 474 Okunma
- 2 Yorum
- 3 Beğeni
KENDİNİZE VE BİZE YARDIM EDİN
Bir sağlıkçı olarak geçirdiğimiz zor günleri anlatmayacağım.Çünkü yaşamadan bunu anlamanızın çok da mümkün olacağını sanmıyorum.Sadece şunu bilmenizi istiyorum.Bundan yıllar önce yaşasaydık yani büyükbabalarımızın büyük annelerimizin zamanlarında yaşasaydık ne hissederdik diye düşünüyorum.Şimdi sahip olduğumuz imkanların hiçbirinin olmadığını düşünün ve aynı salgına maruz kaldığımızı...Cep telefonu,internet,netten sipariş servisi 112 diye bir durumun olmadığını düşünün.Hani bugün bize maskeyle markete gitmek zor geliyor ya,makinelerimizde her şeyi yıkamak zor geliyor ya..Elektrik ve suyun olmadığı zamanları düşününce zorun ne olduğunu daha net anlarız sanki..Benim çocukluğum özellikle kışın sık sık elektrik kesintisinin yaşandığı ve suyun sürekli kesik olup, içme suyunun köy çeşmesinden,harcama suyunun da kuyulardan taşındığı bir köyde geçti.On yaşında bir çocuğun kuyudan kovayla su çektiğiNi ve kocaman bir bidonu huni yardımıyla kaç defada doldurabileceğini şimdi bile hesaplayamıyorum.Kuyuya düşme tehlikesi ise hiç kimsenin aklında yoktu..Musluklarımızdan sıcak suyun bile aktığı şu günlerde bu virüsten korunmak ne kadar zor olabilir?Sadece gezmeyerek,bir zahmet evde yemek yaparak,maske takarak,mecbur kalıp çıktığımız her durum sonrası ellerimizi yüzümüzü yıkayarak.Bu uyarıları defalarca gördüğünüzü biliyorum.Ama başına gelmeden kimsenin anlamadığını da biliyorum.Yoğun bakım zor bir yer bana inanın.Biz sağlıkçıların bile korktuğu bir yer.İster inanın ister inanmayın Amerika’da bir hastanın covid tedavisi ambulansla birlikte 50 bin dolara mal oluyorken,bizim ülkemizde 112 yeri geldi yaşlılara evlere maden sodası taşıdı..İlaçlar evlerimize ayağımıza getiriliyor.Güzel imkanlara sahibiz ama önlem almamaya, gezip tozmaya, uyarıları takmamaya devam edersek yetersiz kalacağız.Kimsenin size bir şey demesine gerek yok, kendi izolenizi kendiniz uygulayın.Kendinizi koruyun.Çünkü bugün gezip tozduğunuz arkadaşlarınız o gün sizden korkup gelmeyecekler.Yanınızda sadece biz olacağız.Bir an önce bitmesi için yardım edin.Saygılarımla..
BEYAZMELEK