- 1095 Okunma
- 11 Yorum
- 7 Beğeni
Bir intihar nedeni sevgisizlik
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bir kahve doldurdu fincanına sonra odanın köşesinde duran sandukanın kapağını açtı.İçinden çıkardığı fotoğraf albümünü koydu masaya, bir eliyle kahvesini yudumlarken "derin derin" bir iç çekti resimlerdeki anılarda adeta kayboldu gitti..!
Bir zamanlar gençti ,herkes yanındaydı şimdi koskoca bir evin tenhaliğında boğuluyordu.Yalnızlık onun canını çok acıtıyordu artık yıllarca oglunu okutup büyütmek için çalışmış oğlu inşaat mühendisi çıkmış ama master yapmak için İsvicreye gitmiş orada İsveçli bir kız ile evlenip İsviçre’de kalmıştı.
İki üç senede bir Türkiye’ye gelirdi oğlu gelincede babasının yanına bir kaç günlüğüne uğrardı .Gelirken yanında getirdiği O meşhur "İsviçre çikolataları " ve birkaç gömlek ile kendi vicdanını sustururdu babasına karsı..
Yine dertlendi yalnızlığın tavan yaptığı bir gündü bugün ne arayanı nede soranı vardı arada bir ogluda aramada o telefon hiç calmayacaktı.Kimse ne haldesin demez olmuştu artık
Kendi kendine de söylendi "görünmez oldum ben yaşlandım çürüge çıktım" üstüne de bir köşede "terkedildim." Ne anlamı varki böyle sap gibi tek başına amaçsız ruhsuz yaşamanın yürüyen bir cesedim artık şuracıkda ölsem kimbilir kaç gün sonra cesetim bulurlar yalandan üç beş gün oğlum ağlar O kadar diye üzgün üzgün ağladı..
Sonra oturduğu yerden bir hışımla kalktı evet kararını verdi bugün son verecekti "hayatın" aldı bir kağıt kalem bir şeyler yazdı koydu cebine ayakkabılarını giyip sokağa çıktı.İnsanlara baktı kimi mutlu kimi mutsuzdu ama hayatlarına devam ediyorlardı bir şekilde mutluluklarında da mutsuzluklarin da da yanında birileri vardı.
Kağıdada yazmıştı bugün bir tek kişi ona "gülümsese" kafasını koyduğunu yapmayacakti..
Bu hayata dair hala bir umudu olacaktı kendini o kadarda yalnız, mutsuz , sevgisiz hissetmeyecekti.
İnsanlar yanlarından geçip gidiyor ama kimse ona halini sormuyordu..
Ne bilsinler di ki bu adamın ne yaşadığını belki bilseler böyle bağıra bağıra susmak zorunda kalmazdı ama anlatacak kimseside yoktu ki uzaklaştırmayı herkesi etrafından huysuzluguyla ..
Bu dünyadan anlaşılamadan gidecek gazetelerin ikinci sayfa haberlerinde köprüden atlayan adam diye manşetlerde çıkacaktı.Ve giderken de bir mesajı olacaktı insanlığa tek cümlelik cebinde duran yazdığı o notla işte bugün onu herkes bir cümleyle anliyacakti...
Hedefe doğru yürüyordu yürürken sağına soluna baktı kimse ona gülümsemiyordu.Bir kaç saat dolaştı öyle boş boş yollarda sokaklarda öylece sonra kafenin birinde bir bardak çay içerken izledi insanları sonra arabasına bindi arabasının penceresinden sağa sola bakıp izlediği hayatta hiç güzel bir şeyler bulamadı.Oysa lunapark vardı az ötede bir dev sinema, bir çocuk parkı gorebilseydi keşke oradaki mutlu insanları,çocukları ama gitmedi oralara...
İndi köprünün orta yerinde arabasından çıktı köprünün kenarında durdu son bir kez daha baktı ve atladı hiç düşünmeden köprüden...
Ertesi gün ikinci sayfa haberlerinde adı çıktı köprüden atlayan adamın cebinden çıkan notta şu yazıyordu:
"Bugün bir kişi bile gülümsese bana bu köprüden atlamayacaktım."diye..
Şimdi suç kimdeydi..? İnsanların ona gülümsemesini beklerken geçip giden mutsuz hayatında mı?
Onun sevgiyi unutan kalbinde mi?
Yoksa bir tebessümü çok gören insanların suçu muydu?
Suç belkide herkesteydi keşke birileri gulumseseydi ısınırdı onun sevgisiz üşümüş yüreği...
Oysa Mevlana’nın da dediği gibi "Mutluluk sana gelmez sen ona yürüyeceksin"
Keşke sen yürüyebilseydin mutluluğa,bir çocuk gülüşünde,bir iyilikte,bir çiçeğin kokusunda bulsaydın tebessümü,mutluluğu elindeki olanların varlığına sükredip,olmayanlarla ömrünü çürütmeden bulabilseydın bir gülümseme nedeni önce aynada kendine sonra insanlara gülumseyerek ne güzel onlarada bulasirdi bu gülücük...
Kimbilir belki dünyada,dünyanda değişirdi
"bir avuç umutla"yeşeren yüreğinle...
Nevin Aktekin Gülfirat
.
YORUMLAR
Bir sürü ufak tefek ayrıntının birleşip kocaman bir sebep olması...o kaybolmuşluk ve bitmişlik hissi...
Giden gidince ardından saatlerce düşünülse de geri gelmeyecek tek o an...bazen öylece geçip giderken birinin yanından o kişinin son adımlarını atması...ve geriye kalan pişmanlık...
Bir tebessüm işte...dememek lazım..
Çokça tebriklerimle ve sevgilerimle.
black_sky tarafından 18.11.2020 23:29:53 zamanında düzenlenmiştir.
Nevin Aktekin Gülfırat
Esnaf olduğum için hergun birebir diyologdayim insanlarla..
Ve bazen onları dinlemem küçük bir tebessumun ve imtihanda olduklarını hatırlatıp bununda geçeceğini söylemem bile bir umut oluyor..
Bir dua vesilesi oluyor..
Boşuna dememiş peygamber A.s tebessümde bir sadakadır diye..
Ve bizde çok görmeyelim ne kendimizden nede başkalarından sevgilerimle mutlu bir gün diliyorum 🙏♥️☕
Nevin Aktekin Gülfırat
Sonsuz Sevgilerimle mutlu akşamlar diliyorum 🙏 ☕🌺🌻
Onun için mi rol yapıyoruz hayatta sevgisiz - yalnız kaldığımızda....yoksa çoğumuzda mi riyakarız.Gerçek sevgiyi bulamadığımızda,gerçek sevgiyi sunmazsak da.Yoksa hayatta kalalım diye her şeyden ödün mu veriyoruz acaba?Neden imtina ediyoruz ki..Oysa bir yerde okumuştum,çocuğuna-eşine (Ailesine)sevgisizlik gösteren bir ailede ,kız çocuğu ise evlendiğinde de eşine göstermesi zordur diye.Bu erkek çocuklar içinde geçerlidir.Bazan bende diyorum ,belki iki dudaktan çıkan o iki kelimeyi ''Seni SEVİYORUM) u neden diyemiyoruz veya demiyoruz.Ama (Sağlık Olsun) da diyoruz.İçtenlikle,en güzel duygularla.Ne güzel şeye parmak basmışsınız , hatırlatmalarda da bulunmuşsunuz. Tebrik etmek bana düşmez amma Yüreğinize Sağlık,kaleminize-parmaklarınıza SAĞLIK.Daha da Nice GERÇEK SEVGİYİ-SAYGIYI taşıyanlara SELAMLAR OLSUN.
Nanom tarafından 19.11.2020 02:18:21 zamanında düzenlenmiştir.
Nanom tarafından 19.11.2020 02:24:24 zamanında düzenlenmiştir.
Nevin Aktekin Gülfırat
Maalesef insanlar hep alma derdinde sevgiyi unutan yurekleriyle..
Dilerim yollarımız sevgi dolu yüreklere çıkarken bizde o yolları sevgiyle sulariz..
Saygı huzurlu geceler diliyorum 🙏☕
Elbette ki sevgi yaşamın gıdası,ilacı,bir boşluğa düşüyor insan bazen,birde yalnızlık olunca,Acı ama gerçek bir sahne ama işte yaşamına son verecek kadar da olmaması gerek,
Şuçlu aramak yerine birazda kendinde hata arıyacan,kendini eleştirecen,kendine kızacan.
"Bir avuç umutla"yeşertecen yüreğini,sevgiyle gülümseyecen sende
Yüreğinize sağlık,sevgiyle kalın
Nevin Aktekin Gülfırat
Kesinlikle öyle kendi içinde bulamadığım mutluluğu sana hiç kimse veremez..alma verme dengesinde almak kadar vermeye de megilli olmalı insan..
Sevgi ektiğiin topraklar da sevgi biçmek hep olasıdır...
Sonsuz Sevgilerimle mutlu geceler diliyorum ☕🌺
Değerli Öğretmenim,
Yine, değerlerimize değer katan yazılarınızdan birini zevkle okudum.
Yıllardır kapısında özlemle beklediğimiz Avrupa birliğine giremedik, lakin her fırsatta kültüründen bir şeyler kapmadan da edemedik. Kısa bir zamana kadar aile birliklerimiz sürerken aldığımız haz, kapı komşumuza verdiğimiz ve onlardan gelen bir tabak yemeğin tadı halen dilimizde dururken yine özlemini duyduğumuz bir muhabbetten uzaklaşarak yalnızlaştık.
Her sabah çıkmadan önce evdeki yaşlılarımızın hayır duasını aldıktan sora işimizin başına gönül rahatlığı ile geçtiğimiz günleri de arar olduk. Şimdi, huzur evlerini uygun gördüğümüz yaşlılarımıza nasıl cevap vereceğimizi bilmiyorum. Mutluluğu arasak da yine yalnızız...
Topluma gönderilen mesaj yerini bulur inşallah.
Saygılarımla...
Nevin Aktekin Gülfırat
Verilenide almaz oldu insanlar bu kaus ortamında...
Ama ben esnafım çok hikayeler dinliyorum ve içten bir tebessumun bir hatir sormanin günü güzel geçirmeye sebeb olduğunu gordum
Gülümsemeye bulaşıcı işte dilerim bgulmeyi unutan kalpler tekrar içlerinde yaşama sevincini bulur..
Saygılarımla huzurlu akşamlar diliyorum ☕
aynaya baktığında kendini göremiyorsan suçu aynada arama... bana ait bir söz olup aynı zamanda hayat felsefemdir.
Nevin Aktekin Gülfırat
Ayna bir yansimadir ne görürsen orda hayayada o akıyor..kendini sevmiyen insanlarında sevemiyor sonrada kimse beni sevmiyor diye hayiflanabiliyor..
Üç günlük dünyada güzel izler bırakmak dair sevgiye sevilmeye iyiliğe dair..
Teşekkürler kıymetli yorumunuz için 🙏
Saygılarımla huzurlu akşamlar diliyorum üstadım🙏☕
İnsanlar beklenti içinde oldukları için sevgisizlik vss düşünüyor lar.Oysa senin sevdiğin insan seni seviyordur.Cunku bizim davranışlarımız bir aynadır,nasıl yansır sak o şekilde görüntü alırız.Sevgi gerekli ama yaşamımı etkileyecek kadar da önemli değil, çünkü samimi sevgi yok.
İnsanlar yaşlanınca eğer ki yaşlılığın sıkıntılarından kurtulmak istiyorsa sosyal olacak.Uğraşısı olacak,akşama kadar oturup kimse beni sevmiyor demek saçma.
Evlat tan birşey beklemek te artık imkansız,onların yaşamı bizlerden zor.
Allah'ın verdiği canı alma gibi bir lüxümüz yok.İntihar akıl yoksunluğu dur
Nevin Aktekin Gülfırat
artık hiç bir şey eskisi gibi değil şimdi herşeye kolay erisildiginden tüketildiğinde birşeyleri de pek değeri kalmadı..
İnsan en çok yalnızlığında bile kendine sarılmalı şükreden kalbiyle
Ve haklısınız hep bir uğraşı olmalı hem m fiziki hem ruhi sağlığı için..
Teşekkürler bu değerli yorum için
Saygılarımla huzurlu akşamlar diliyorum 🙏☕
Merhaba saygıdeğer kalem dost Nevin hanım, sanayi toplumunun yalnızlaştırdığı biteyin tin dünyasını ne güzel kadın dyarlılığıyla betimlediniz. Engin algı gücünüzü ve ak sular gibi duru akıcı anlatımınızın güzelliğini kutlarım.
Ne diyebiliriz! tarım toplumundan hızla sanayi toplumuna evrildik. bu olgu hızla gelişti. Köylerden kopmuyor yıllarını köylerde yaşayanlar. Kentlerde yaşayanların da hızla değişen, yuvaların dağılmasına ayak uyduramıyor. Ve özgün öykünüzdeki sahneler de yaşanıyor.
her ne koşulda olursa olsun yaşama tutunacak bir meşgale edinmek tek çözüm yolu.
Emeğe ve sanata saygımla dostlukla kalın.
Nevin Aktekin Gülfırat
Maalesef sanayilestikce yalnizlastik..
Ve bu yalnızlıktan da insan mesgaleleri ile daha sıkı tutunuyor hayata üretime hizmet ederek..
Saygılarımla huzurlu akşamlar diliyorum hocam🙏☕
Kıyıdaki sandala binseydi. Kedinin kuyruk sallamasına, yaprağın saramasına baksaydı. Sonu böyle olmasaydı.
Öykü güzeldi emeğine kalemine sağlık. Selamlar saygılar.
Nevin Aktekin Gülfırat
Göremediği nice güzelliklerle kendi mutsuzluk hikâyelerinde yazıyor bazilari işte..
Saygılarımla huzurlu akşamlar diliyorum 🙏
Gülmek bulaşıcıdır. Siz gülerseniz karşınızdaki de size güler. güzeldi...
Nevin Aktekin Gülfırat
Saygılarımla 🙏
Gülfırat Hocam!
Gerçek hayattan bir dram sahnelemişsiniz .
Başrolde tek kişi!
Figüran insanlığın ta kendisi.
İnsanlar yolda yürüyeni görmüyor ki gülümsesin.
Herkesin elinde bir oyuncak. ya konuşuyor ya mesajlaşıyor.
Köşe başlarında, bakkal dükkanı yerine teknoloji pazarı.
Çoluk çocuk basının cebine koyduğu harçlığı GSM
şirketlerine transfer etme yarışında.
Yazı gerçekten okunası yazı. lakin zaman ise (?) işareti
Kutlarım.
Saygılarımla.
Nevin Aktekin Gülfırat
Yinede kalbi Allah sevgisi ile dolu o duyguyla yaratılanı hoş gören azda olsa nice insanlar var iyikide varlar...🙏
İyi insanlar çıksın hepimizin yollarına inşallah.
Saygılarımla huzurlu akşamlar diliyorum ☕