- 613 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
CEP TELEFONUNUZ KAYBOLMADAN ÇALINMADAN ÖNCE...
CEP TEL KAYBOLMADAN ÖNCE;
1. İmei no Al (❃#06#) yazıp gönderin gelen n oyu kaydedin
2. Kendi cep tel no ve ikinci ulaşabileceğiniz tel no bir kâğıda yazıp cep tel alt koruyucu kılıf altına sıkıştırın (lütfen bu numarayı arayın-notu yazın)
3. Cep tel ekran şifresi olmalı (yere düşünce kapanabilir) (basit bir programla bu şifre kırılabilir önemli olan hemen kullanmasını önlemek)
4. Hafıza kartındaki tüm bilgilere harici bellek gibi ulaşıp bu bilgiler kullanılabilir (ör; şifreler, banka hesap no, kendi özel bilgileriniz, foto… vb)
CEP TEL KAYBOLDUKTAN SONRA;
1. Ekran şifresi varsa o sizi arayamaz ama siz onu başka bir telefondan bir saat boyunca arayın, arama esnasında kapatılıyorsa veya tamamen kapatılmışsa (sakin olun ve hiç tanımadığınız birinin telefonundan bile aramak için izin isteyin ve arayın)
2. Daha önce yazdığınız ve bulunduğunda aranmasını istediğiniz numarayı arayın ve bilgi verin. Onunda kaybolan tel aramasını ve cevap gelirse size ulaşabileceği en yakın numarayı verin
3. İkinci saat sonunda kapalı durumda ve sizinle ve verdiğiniz telefonla irtibat olmamışsa hemen yeni sim kartı alın (2020 yılı 28 TL civarı) yeni sim kartı eski cc kartını 5-10 dakika içinde bloke edecek (otomatik ödeme ve internet alışverişi iptal olur) (ucuz bir yöntem de GSM operatörünüzü değiştirip bedava sim kartı alabilirsiniz 24 saat içinde)
4. Aynı günün içinde polis karakoluna müracaat edin (imei ve varsa fatura ile)
5. e devletten giriş yaparak; sırasıyla en yakın baz istasyonu-kayıp/çalıntı ihbar bildirimi menülerini takip ederek işlemlerinizi yapın
6. Cep tel bulunursa bu işlemleri tersten yapın
Not: cep telefonunuz hayatta bir kere kaybolur yada çalınabilir bilmekte yarar var
KADIKUYULU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.