İngiliz ve Rus
Yaklaşık 10 sene turizm tecrübem var. Hem Rus misafirlerle, hem İngiliz misafirlerle çalışma, deneyim sahibi olma şansım oldu. Şimdi bu iki milleti, bir Türk gözüyle nasıl değerlendirirdim?
Kesinlikle bambaşka dünyalar. Ruslar daha önceden tanışmamış olsalar bile, bir otelde grup psikolojisiyle hareket ediyor. Hepsi samimi, birbirini seviyor. İngilizlerse kesinlikle mesafeli.
Ruslar daha kültürüne bağlıyken, İngilizler daha modern.
"Tutum, tavır" konusu İngilizlerde çok daha öncelikli bir konu. Herhangi bir kişiye, kim olursa olsun; ölçülü, nazik yaklaşıyorlar. Kesinlikle saygıda kusura tahammülleri yok. Hepsi mutlaka okuyor.
Hangisi daha çok harcıyor? Tabi ki İngilizler. Genelde bahşiş bırakırlar.
Ama Ruslardaki "Türk sevgisi"ni, o samimiyeti arıyorsunuz. Daha az okumalarına rağmen oturup kalkmayı biliyorlar. Bizim kültürümüze daha yakınlar. Sıcaklar size karşı.
İngilizlerse bir o kadar soğuk. Sizinle iletişime geçtiklerinde, size herhangi bir söz vaat etmediklerini her an ensenizde hissediyorsunuz.
Her iki millet de görünüm olarak oldukça iyi, zarif. Göze hitap etmenin onlara kazandırdığı avantajın oldukça iyi farkındalar.
Her iki grupla da sorun yaşamanız oldukça ender. Olumlu, uyumlu insanlar.
Birini birine tercih etmek gayet zor. Farklı alanlarda koşturan, farklı iyi nitelikleri olan kişiler.
Bir Türk için ikisi de kesinlikle iyi bir potansiyel dost!
YORUMLAR
Yüreğiniz dert görmesin dost yazarım.
Dostluğun ırkı ve memleketi var mı sahi?
İçten bir söylemde vuku bulan güzellikler...
Teşekkürler bu güzel yazı adına
Kaleminiz daim olsun İnşallah.
Yazmak kimsenin tekelinde değil bu anlamda yazmaya devam edin.
Selam ve saygılarımla
Ahmylrm
Tesadüfe bak...benim çevremde yüzlerce Rus var, hepsi beyaz yakalı. Nereye baksam Rus, bazen konuğum olurlar çat pat, işaret ve beden dili, Google amca ve tercümanlar anlaşıyoruz işte. Laf aramızda küfür bile öğrendi Ivan... Arap ve Sırp tanıdım yakinen yanında bir de Almanlar vardı şimdi azlar yalan yok onlarla da iyi idi aram ama bir şey söyleyeyim mi samimi... ne Hans'ı ne de İvan'ı topla bir Yörük Durasan emmi etmez...
Atalar doğru demiş ne Arap'ın yüzü ne de Şam'ın şekeri gözünü seveyim Türk oğlu Türk'ün. Yediğim belli içtiğim belli, sözüm belli sazım belli, acım belli nazım belli.
Bir yazı daha yazdım amma laf işittim de me, de me... e-söyleşi yaptık.