- 363 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MARAŞ- KIBRIS
MARAŞ-KIBRIS
Maraş, Gazimağusa şehrinde bulunan mahalle. Kıbrıs’ın en ünlü bölgesiydi. Yapılan anlaşmalar sonrası büyük bir kısmı yerleşim ve iskana kapatılmıştı. 2020 yılında sahil şeridi yeniden kademeli olarak açıldı. Periyodik olarak tamamının da açılacağı duyuruldu. 15/11/202’de Recep Tayyip Erdoğan ve Devlet Bahçeli’nin de onurlandırdığı, piknik yapılmıştır.
18 Haziran 2019 tarihinde yapılan KKTC Bakanlar Kurulu Toplantısı’nın ardından Başbakan Ersin Tatar (Ersin Tatar, son seçimde Cumhurbaşkanı seçilmiştir.) Maraş’ta öncelikle bir envanter çalışması yürütüleceği ve ardından şehrin tekrar turizme açılacağı bildirilmiştir. Envanter çalışmalarında Kıbrıslı ekiplere Türkiye’den gelen uzmanların da yardım etmesi ve ortak yürütülecek bir çalışma sonucunda Maraş’taki taşınır ve taşınmaz mülklerin kayıtlarının tutanak altına alınması kararlaştırılmıştır. Maraş’ın altyapısının yenilenip, çevre düzenlemesi yapılarak yeniden inşa edilip turizme açılmasının maliyeti 10 Milyar dolar olarak öngörülmektedir. KKTC Su Temin Projesi Boru Hattı Onarımını Müteakip Su Verme Merasiminde konuşan KKTC Başbakanı Ersin Tatar, Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da katılımıyla alınan ortak bir kararla 8 Ekim 2020 Perşembe günü, 1.5 km’lik Maraş kıyı şeridinin ve denizinin KKTC halkının kullanımına açılacağını duyurdu. Ve sahil şeridinden başlanarak halkın kullanımına açıldı.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.