Din Anlayışı
Merhaba. Bugün "din" konusunu tartışmak istiyorum.
Öncelikle çok modern bir hayat sürmeme rağmen, günde iki rekat namazımı kılar ayrıca dualarımı ederim. Kimse bilmez. Kitap okurum, tiyatroya sinemaya giderim, bolca sevgili yaparım ama dinimi unutmam.
İnsan bir yerden tutunmak istiyor. Her an kötü bir şey başa gelebilirmiş gibi ürküyor. Mümkün, dünyada sadece iyilik yok. Bir de kalben huzur duyması lazım.
Herkes dinini yaşamakta özgür. Ama fanatik tarzda bir dindarlık, takdir edersiniz ki, yanlış.
Ben din deyince bir tek katı İslamı anlamıyorum. İslami yayınların yanında, İncil’i, Zebur’u da okudum, inceledim. Evimize yakın bir kilise var. Türkçe dua etmek istersem arada uğruyorum. Ücretsiz dağıttıkları yayınları da okuyorum. Daha geniş bir şekilde ele almalı dini. Hepimizin Tanrı’sı bir. Farklı görüş açılarını da değerlendirmeli.
Cami’ye gitmiyor muyum? Oraya da gidiyorum.
Dinin beni en cezbeden tarafı metafizik. Doğaüstü açıklamalar. Gizli bilinmeyenlere yaklaşımı. Çok ilginç. Bilimle açıklayamayacağımız şeyleri din açıklayabiliyor. İnanmak mı, inanmamak mı? Örneğin, kim bunun cevabını verebilir?
Dinini bilen tabi ki bir adım öndedir. Ama katı ve önyargılı bir yaklaşım yerine, çağdaş bir kültürle yaklaşılmalı dine. Araştırmalı, öğrenmeli, düşünmeli...
YORUMLAR
Merhaba Katı bir ön yargı ? Bunun ne demek olduğuna kim karar verecek kardeş.
herkesin kendi anlayışına göre şekillensin Din Demekte katı bir anlayış değil midir.
Din vardır Dinler yoktur. Zira Allah sayısını artırmadıkça Dinide artıramazsınız.
Din emirlerine uyulması gereken şeydir.Ve bütünlük arz eder. Biraz ondan biraz bundan
kahvaltı misali inanç mı olur. :)
Yazıdaki samimiyet beni yazmak zorunda bırakmasa Amaaaaan boşver der geçerdim.
Yazı aslında Dinden uzak. Hasbihal edecek biri olsa modunda. Dilerim dilediğiniz kapının aralanmasına vesile olur ve bol bol hasbihal edersiniz.
Not
İki şey bir arada olmaz kardeş. Kin ve Din.Kini olanın Dini Dini olanında kini olmaz.
İslamın özeti bu hadisi şeriftir.
Ve birde çok sevdiğim Ve attara ait olduğunu sandığım şu sözü yazmadan geçmeyeyim
İslamın içinde kötülük dışında da iyilik bulamazsınız.
Sevgi ve Selam.
Ahmylrm
Asıl soru şu...bilinç, ruh, sonsuzluk, ilk oluş, zorunluluk, ölüm sonrası filan demiyorum. Epey kişi söylemiş zaten. Sadece basit bir soru tabi Bir Dünyevi gibi kendi oluşturduğu doğrularda diretmezsek, öfke çıkarma düşüncesine kapılmazsak... Bilimin dogmasında saplanıp kalmaz isek.
Beş duyu algısı ve hiç bir canlıda evrilmemiş olan akıl hepsi, bu sınır belli.... bunun dışında bir şey "yok" demek ne kadar akılcıdır. Bunu ciddi şekilde düşünmeli insan. Yok, ise eğer sevgide yok adalette demektir. İnsan olmanın manası ne o zaman...üstün hayvan ol o zaman.
Gerçek olay:
Kediye sordum " lan vallaha benim aklım var, duyularım var" dedim. Tüyleri kabardı arkasından okkalı bir şimşek çaktı.
"Tanrı canını ala, az önce söyleseydin bana"dedim kediye.
Yani herkes kendi gerçeğinde yaşıyor...Tanrı bile.
İnançla... huzurla.
Ahmylrm
Ahmylrm
Erlik Aldacı
İnsanlara düşün demek zahmetli gelir. Ama kalite bir gün mutlaka farkedilir.
dinin bu çağda sevilecek bir yanı yok, güldürmeyin beni..
barbarlar için belki bir mum ışığıymış o da söneli han olmuş..
kıyameti bekliyor artık zihinler...
ancak elektrik üretildi sonuçta, çarpmasın dinistler kemalistler ülkülistler komünistler ...
aman ha mezar taşınıza sahip çıkın, onu bile -istlerler..
elektiriğiniz kesilmesin
saygıyla..