- 849 Okunma
- 13 Yorum
- 5 Beğeni
Bir rüya bir yaşlı adam ve bir genç
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yine aynı rüyayla sabahlamıstı bir genç..
Yaşlı bir adam bir zincir dolanmış ayaklarına ona;
"Gel aradığın bende" diyordu.
Hayırdır inşaallah deyip uyandı sonra yorumlasın diye hocasına anlattı rüyasını ..
_Hocam biliyorsunuz uzun yıllardır ilim tahsili için uğraşıyorum yedi yaşında hafız oldum sonrası buralara kadar geldim..Yatmadan önce kendi kendime sormuştum bunca öğrendiğim ilme karşı "hakikatin sır kapısı nerede" diye O gün rüyama uzun boylu yaşlı bir adam girdi "aradığın bende gel" dedi O gün bu gündür nicedir aynı rüyayı görüyorum defalarca.
Rüyamı bir yorumlar mısınız ? dedi..
_Allah hayırlara çıkarsın evladım haberci hayırlı bir rüya bu bir soruda takılı kalmışsın ve bu sorunun cevabını en güzel sana verebilecek,kalbini mütmain edebilecek O rüyanda ki "yaşlı adam" onu ara bul dedi.
_Peki hocamda nerede arayıp bulayım inmi cinmi ne olduğu belli değil ki...
_Yakında sana gelecek merak ettiğin soruların cevabını onda bulacaksın dedi...
_Hocam doğrudur bazı olayların içindeki hikmeti tam anlamıyla idrak etmede bazen zorlanıyorum ben bu konuyu size sorsam olmaz mı?
_Dedim ya evladım O sorunun cevabı rüyandaki adamda saklı az sabret ve işaretleri izle ...
_Peki hocam Allah razı olsun dedi
ve hocasının yanından ayrıldı..Günlerce bu rüyayı gördü durdu..Ne işaret vardı nede bu rüyada adres veriliyor,nede kafasına takılan o soruya cevap buluyordu..Günler böylece geçip gidiyordu...
Birgün Ormanda tefekküre dalmışken bir bardak suyun varmı evladım diyen uzun boylu yaşlı bir adamın sesiyle irkildi.Yüzüne baktığında da büyük bir şaşkınlık la sarsıldı..
_Siz O’sunuz dedi hocasının dediği gibi O ’na gelmişti bu yaşlı adam.
Yaşlı adam gülümsedi
_Hayırdır evladım sen bir bardak suyu ver helede kim mişim anlat dedi..
Bir çırpıda rüyalarına girdiğini,aklına takılan O sorularının cevabının onda olduğunu rüyasını anlattığı hocasının onda olduğunu söyledi ve ona tâbi olmak istediğini yoksa bu soruların cevabını bir ömür aramakla zamangecirecegini.anlatti yaşlı adama...
Yaşlı adam genç delikanliya dönerek;
__Evladım bu sorunun cevabı bende de bu gizli bir ilim ama sende bu ilmi taşıyacak sabır yok "Sabredemezsin" dedi.
_Umulur ki sabırlı bulacaksınız beni size tâbi öğrenci olmak istiyorum dedi delikanlı...
_ Peki evladım dedi bu yaşlı adam ama tek bir şartım var ben açıklayınca ya kadar olayların iç yüzünü bana soru sormayacaksın dedi.Peki dedi delikanlı ;
Ve
Yola koyuldular..Anlaşılan uzun bir yolculuk olacaktı yağmur yağmaya başlamıştı yolun kenarında yürürken bir araba yanaştı..
_Bey amca islanirsiniz yağmurda gelin sizi gideceğiniz yere bırakayım dedi arabanın sahibi.
_Tesekkurler evladım diyerek arabaya bindiler sohbet ede ede giderken adam;
_bey amca şuradan bir alacağım var iki dakika siz bekleyinde alacağımı alayıp geliyim inşaallah dedi..
_Tabi evladım bak sen işine biz buradayız dedi
bizim yaşlı adam..Sonra o iner inmez gitti benzin kapağını açıp hortumla benzini çekip bir şişeye doldurup kenarda bir yere bıraktı..
Delikanlı şaşkınlıkla;
_sen ne yapıyorsun böyle adam arabasına aldı bizi islanmaktan korunduk adama hainlik mi yapacağız dedi.
Yaşlı adam kızarak döndü ona sana demedim mi benim işlere aklın ermez "sabredemezsin" diye...
Delikanlı kendine geldi
_Tamam sustum senin bu hainligini sineye çekeceğim sırf şu rüyanın hikmetine istinaden ama sende ne zorbaymissin dinde böyle bir şey varmı nasıl sana bir ilim verilmiş anlamadım deyince adamın bir bakışı ile eridi gitti bizim delikanlı sustu.
Arabanin sahibi mutlu bir şekilde döndü arabaya;
_ bey amca amma bereketliymissin borcumu ne zamandır tahsil edemiyordum adam borcumun hepsini vermez mi çok şükür dedi..
Az ileride benzin bitti adam şaşırmıştı..
_Allah Allah bu benzin ne çabuk bitti deyip indi arabadan ben kasabaya yürüyeceğim hiç kusuruma bakmayın isterseniz sizde gelin benimle yada bekleyin burada dedi..
_Yok evladım bizim yolumuz burada bitiyor seninle Allah razi olsun
dedikten sonra delikanlı ve yaşlı adam başka sapağa doğru yollarına devam ettiler..
Yolda ilerlerken kendi halinde bir çocuk gördüler yaşlı adam çocuğun başını sevdi ve ona bir şeker verdi oysaki bu şeker zehirliydi. genç adam çocuğun elinden şekeri almaya çalışırken çocuk koşa koşa kaçtı gitti evine doğru ..
Genç adam afallayip kalmıştı şaşkınlıktan _neden ölmesini istiyorsun o çocuğun tanımaz etmezsin.Sen katilmisin ne istedin bu çocuktan hem O senin canına da kastetmemisti ki kısas hakkın olsun dinimizde böyle degilmidir sen daha iyi biliyorsundur ya gerçi dedi delikanlı yine dayanamayarak.
_Demedim mi sana sen benimle olmaya Sabredemezsin benim işlere aklın ermez ayrıl git benden ..
_Dur tamam özür dilerim bir daha sana sorarsam ayrıl benden kov bir daha sana tâbi olmam dedi ve yola koyuldular...
Bir başka köye vardılar çok yoruldular aç ve susuzlardi yiyecekleride yoktu..Köydeki kimsede yabancı diye konuşmuyorlardı onlarla hirlimi hırsız mı diye çekinerek..
Böyleyken tuttu yaşlı adam bir bahçede taşlarının tek tek döküldüğü bir kuyuya geldi sonra o kuyuyu biraz taş biraz çamurla sivazliyarak onardı Genç adam yine sabredemiyerek;
_Anlayamadım ki neden hırsızlık yaptın neden katil oldun peki bu ne şimdi vicdana mı geldin bari yemek isteyeydin iyiliğine karşı karnımızı doyurduk.
_Demedim mi sana ben açıklayınca ya kadar soru yok "Sabredemezsin" diye artık yollarımız burada ayrılıyor seninle...Şimdi dinle bakalım beni o içini kemiren hikmetin ne olduğunu içindeki bazı cevapsız soruların cevabını şimdi anliyacaksin..
Anlatıyorum dinle;
_Arabasindan benzini aldığım adamın tek geçim kaynağı bu araba idi bu arabayla bir şeyler alır satar ailesini gecindirir,arta kalaniylada ihtiyaçlı olanlara el atan yardımsever biriydi..İleride hırsızlar bekliyordu yolunu kesip hem parasını hem malını hemde canını gasp edeceklerdi.İstedik ki o hırsızlar ordan gitsin o arada da adamda benzini alıp arabasına doldurup yoluna devam etsin rizkindan ailesinde komsularida faydalansın...
_O çocuğa gelince o çocuğun anası babası Salih saliha Allah’a teslim kullardandı ama bu çocuk yaramaz isyankar biri olup onları isyana surukleyecekti bu çocuk aldığı zehirin etkisiyle vefat ederken, Rab onlara huyca daha güzel bir evlat nasip edecek ki o çocuk onların şükür sebebi olacak her daim.
_O kuyunun duvarını niye sivazlayipta ücret istemediğimi soruyorsun ya..O kuyu duvarın altında hazine vardı o kuyunun oldugu toprağın sahibi çocuklar hem yetim hem oksüzdü ve zalim bir amcaları vardı hazineyi bulsa bunlara pay vermez ,üstelik parayı bulunca onları sokağa atardı..
Allah istedi büyüsün o cocuklar sonra bu hazineyi çıkarsınlar onunla evlensinler istedi h evladım..
İşte bu olayların hikmeti burda biz bunları kendimizce yapmıyoruz Rabbim in bir bildiği vardır her daim görünenlerden çok gorunmezlerdedir sır olayların iç yüzü ledün ilmince dedi aslında Hızır (a.s) olan O yaşlı adam
Ve gecenin zifiri karanlığında yeni bilinmezliklere yol almak için gecenin en zifirisinde kayboldu O yaşlı adam....
Delikanlı afalladı sonra bir filim seridi gibi geçti olaylar gözünün önünden dersi anlamış, kafasındaki cevapsız sorulara cevabını bulmuş kalbi mütmain olmuştu.
Bilir ayet takıldı sonra diline damağına gencin;
Sizin hayır sandığınız şer; Şer sandığınız şeyde hayır vardır ALLAH (CC) bilir siz bilmezsiniz -Bakara Suresi / 216
Nevin Aktekin Gülfirat
.
YORUMLAR
bunca yazıp bunca çizeni olup insanın
ve ona dair de " mütmain " olmak" !
eyvallah.
Nevin Aktekin Gülfırat
Mutmainde inanmak demek kurtuluşa ulaşanlar da inananlardan çıkıyor..
Rabbim hepimizi kurtuluşa edenlerden eylesin inşallah 🙏🤲
Nevin Aktekin Gülfırat
Güzel bir yazı anlatım. Daha önce de bu öyküyü okumuştum. Çok güzel bir paylaşımdı. Sevgiler.
Nevin Aktekin Gülfırat
Sevgiler yolluyorum şiir yüreğine mutlu geceler diliyorum ☕
yaşadığım bir olay; şehirlerarası bir otobüs mola yerinden çıktıktan sonra, 5 yaşlarında bir çocuk çişim var diye otobüsü durdurdular. Otobüs şoförü çok kızdı: "daha yeni mola yerinden çıktık" diye. Aynı istikamete giden rakip firma otobüsü geçip gitti ilk kasabadan o yolcuları alacak diye söylendi otobüs şoförü. Kasabaya rakip firma otobüsünden sonra gittik, rakip otobüs yolcuları inmiş bizim bindiğimiz otobüsü bekliyorlardı. hepsi bizim otobüse bindi. Rakip firma otobüsü kasaba girişinde bir eşeğe çarpıp kaza yapmıştı.
Sizin hayır sandığınız şer; Şer sandığınız şeyde hayır vardır ALLAH (CC) bilir siz bilmezsiniz -Bakara Suresi
Nevin Aktekin Gülfırat
Bazen bir dakika bir kaç saniyenin bile önemi olabiliyor böyle durumlarda...
Huzurla kalın 🙏🙏☕
"Sizin hayır sandığınız şer; Şer sandığınız şeyde hayır vardır ALLAH (CC) bilir siz bilmezsiniz -Bakara Suresi / 216 "
Güzel ve anlamlı yazınızı okurken sona varmadan Hz. Musa ile Hızır (A.S.) arasında geçen sabır sınavı hatırladım ve sonu da ona benzer bitmiştir. Bize vermek istediğiniz ders sabırlı olabilmektir. Hani halk arasında;
"Sabreden derviş, muradına ermiş." derler, ya da;
"Acele eden ecele gider." gibi sözlerle sabırlı olmanın önemi anlatılmaktadır.
Güzel bir yazı okudum.
Saygılarımla Efendim...
Mehmet Burhan AKIN tarafından 15.11.2020 14:00:25 zamanında düzenlenmiştir.
Nevin Aktekin Gülfırat
İnsanlara bir dipnot olsun düşündürmek adına.
Saygılarımla huzurlu bir gün diliyorum 🙏☕
Anlatım akıcı ve şiirsel. Kutlarım. Kutsal kitabımızda, Hz. Musa ve Hızır as. arasında geçtiği anlatılan kıssanın yeni bir versiyonu. Yine de güzel.
Nevin Aktekin Gülfırat
Saygılarımla huzurlu bir gün diliyorum 🙏🌻
Nevin Aktekin Gülfırat
Kaleminize sağlık, her şey göründüğü gibi değildir ancak bunu da istismar eden tacirler var, sağlıcakla kalın.
Nevin Aktekin Gülfırat
Allah ırak etsin bizi onlardan
Saygılarımla huzurlu pazarlar diliyorum 🙏
Bilir ayet takıldı sonra diline damağına gencin;
Sizin hayır sandığınız şer; Şer sandığınız şeyde hayır vardır ALLAH (CC) bilir siz bilmezsiniz -Bakara Suresi
bu ayet her şeyi açıklıyor.
yüreğinize sağlık
selam ve saygılar...
Nevin Aktekin Gülfırat
Huzurlu geceler diliyorum