- 532 Okunma
- 2 Yorum
- 3 Beğeni
10 KASIM'IN ÖNEMİ VE ANLAMI.
10 KASIM’IN ÖNEMİ VE ANLAMI.
Atatürk’ün aramızdan ani ayrılışı yalnızca Türk ulusunu yasa boğmakla kalmamış, dünya ulusları arasında da büyük yankı uyandırmıştır.
Türkiye Cumhuriyetinin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün aramızdan ayrılışının, 10 Kasım Anlam ve Önemi tüm gençliğin benimsemesi gerekiyor.
Atatürk’ün vefat haberinin ardından tüm dünya liderleri Atatürk’ün ne kadar büyük bir lider olduğunu ve onun öngörüsünde ki insanların, dünya üzerinde zor bulunabileceği ve bu muhteşem yeteneklerinin diğer dünya topluluklarına da örnek olacağı nitelendirilerek vurgulanmıştır.
Büyük bir devlet adamı olmasının yanı sıra, aynı zamanda büyük bir komutan olan Mustafa Kemal Atatürk, ileriyi görebilen nitelikleri bulunan, reformcu, tam bir lider kişiliğe sahiptir.
Aynı zamanda, bu büyük otoritenin ardından, büyük bir cesareti de taşıyan Atatürk, milletini peşine takarak ’Ya istiklal ya ölüm’ sözüyle, cephelerde korkusuzca savaşmıştır.
Bu büyük mücadele ve savaşların ardından kendini zor toparlayacağı düşünülen Türkiye, Atatürk’ün yorulmak bilmeyen devrimleri sayesinde asla yapılamayacak ve imkansız olarak görülen devrimleri gerçekleştirerek, tarihe Türk milletinin adını altın harflerle yazmayı başarmıştır. Türk ulusunun Atatürk’ten almış olduğu en değerli ve büyük hediye ise, ’cumhuriyetin ilanı’ olmuştur. Böylesine büyük devrimler gerçekleştirerek, Türk ulusuna çağ atlatarak, Türk devletini dünya devletlerinin arasına sokmuştur. Yaşamının son anlarına kadar Türk milletine hizmet eden ulu önder Atatürk ’Benden sonra mirasçım olmak isteyenler, bu temel mihver üzerine, akıl ve ilmin rehberliğini kabul ederlerse, manevi mirasçıların olurlar’ demiştir. Bu sözüyle gelecek nesillere bıraktığı Türkiye cumhuriyetine sahip çıkmasını isteyerek, bunun ancak bilim ve ilim alanlarında çalışarak, yüksek seviyelere çıkmasıyla olacağını belirtmiştir.
Bu nedenlerden dolayı 10 kasım Atatürk’ü anma günleri ulus ca yas tutularak matem havasında geçir ilmektense, Atatürk’ün fikirlerini en iyi şekilde benimseyerek, uygulamaya geçtiğimiz zamanlar olmalıdır. Ancak bu sayede ulu önder Atatürk’e layık gençler ve uluslar seviyesine ulaşabiliriz.
YORUMLAR
Bu akşam okuduğum Atatürk adına kaleme alınmış, amacının dışına çıkmamış en duru ve en kaliteli yazılardan biriydi sizi tebrik ederim.
Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'e yüce ALLAH'TAN rahmet ulusumuza başsağlığı dilerim. Atamız ve tüm şehitlerimiz NUR içinde yatsınlar yerleri mekanları cennet olsun.
Saygı ve sevgilerimle