- 642 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BOZCAADA ÇANAKKALE
BOZCAADA/ÇANAKKALE
Tartışmasız Türkiye’nin en güzel adası. Neden mi? Sebep çok. Çünkü: En güzel gün batımı Bozcaada’da seyredilir. Temiz havası ve tarihi dokusu eşsizdir. Her adımında ferahlatıcı rüzgarı teninizi serinletecek, saçlarınızı ahenkle dans ettirecektir. Emekli olunca küçük bir sahil kasabasına yerleşmek ister ya insan; o sahil kasabası kesinlikle Bozcaada. Tarihi evlerinin, kendisine özgü Akdeniz havasının ve lezzetli yemeklerinin verdiği huzurun etkisi hayalinizde ve hafızanızda yaşayacak. Bunun etkisiyle tekrar tekrar gelmek isteyeceksiniz.
Türkiye’nin üçüncü büyük adası olan Bozcaada’da festivaller ve sosyal etkinlikler bitmek tükenmek bilmez, yıl boyunca devam eder. Ülkemizin (Büyükşehir merkez ilçeleri hariç) köyü olmayan tek ilçesidir.
Yüzölçümü 40 km2, anakaraya uzaklığı 6 km’dir. 2015 yılı verilerine göre ilçe nüfusu 2.643’ tür. İlçede kışları nüfus düşmekte, yazları ise tatilcilerle artmaktadır. Bağcılık, deniz turizmi ve rüzgâr santralleriyle ön plana çıkar.
Çanakkale’nin Geyikli beldesinden arabalı vapur yardımıyla adaya ulaşım mümkündür. Ayrıca adaya Çanakkale merkezden deniz otobüsü seferleri de vardır. Tarife saatleri mevsim ve hava şartlarına bağlı olarak değişebilmektedir. Yaz aylarında her saat başı karşılıklı seferler düzenlenmekte olup kış aylarında sefer sayısı azalmaktadır. Yaz döneminde adaya araçla ulaşım için telefon ile randevu almanız gerekmektedir. Dönüş içinde randevu sistemi geçerli olup dönüş saatinden 15 dakika önce iskelede olmanız yeterlidir. Bozcaada’ya gidiş dönüş bilet satılmaktadır.
Ayazma plajı özellikle ince taneli, altın sarısı kumu, etrafındaki restoran ve kafeler nedeniyle kesinlikle adanın 1 numaralı plajıdır. Ayazma plajının dışında hemen yanında yer alan Sulubahçe ve devamındaki Habbele Plajı ve Akvaryum ayrıca tercih edilebilir. Adada seyahat dolmuş vasıtasıyla sağlanmaktadır. Dolmuşun yanı sıra bisiklet ve motor kiralanabilmektedir. Yaz aylarında her 15 dakikada bir hareket eden dolmuşlarla her noktaya ulaşım mümkündür.
Habbele plaji tesis olmaması sebebiyle daha sakin olan ve yerli turistler tarafından tercih edilen, adanın en güzel koyunda yer alan plajdır. Sahili irili ufaklı taşlardan oluşsa da, denizi ince kumdan oluşmaktadır. Her zaman pırıl pırıl ve durgun olan denizde, balıklarla birlikte yüzebilirsiniz.
Bozcaada Türkiye’nin Rüzgâr Enerjisi üretimi yapılan sayılı yerlerinden biridir. Rüzgâr güllerinin bulunduğu mevkii, özellikle gün batımında olağanüstü bir manzara sergilemektedir. Akşam saatlerinde çarşı içinden kalkan dolmuşlar, ada turu fırsatı sunmakta yol boyunca sunulan enfes görüntüleri, Rüzgâr gülleri mevkiinde gün batımı ile doruğa çıkarmaktadır.
Adada çok hareketli olmasa da gece hayatı var denilebilir. Şehir merkezinde 1 tane bar müzikli eğlence sunmaktadır. Ancak adaya gitmeyi planlayan misafirlerin gece hayatı ve hareketlilikten çok dinginlik ve istirahat beklentisi ile gelmeleri tavsiye olunur.
Ada kıyıları balıklar için doğal bir sığınak ve üreme bölgesidir. Bu yüzden ada etrafında trolle avlanma yapılamaz. Amatör balıkçılar tarafından büyük rağbet görmektedir.
Adada konaklamak için en ucuz ve yaygın imkân pansiyonlardır. Gerek Türk gerekse Rum mahallelerindeki tarihi evler adalı aileler tarafından turistlere kiralanır. Özellikle son zamanlarda otel sayısında artış yaşanmıştır. Ayrıca günlük fiyat prensibiyle kiralan evler de mevcuttur. Adada "Her şey dâhil konsepti" bulunmadığından, birden fazla kişi ile yapılan seyahatlerde oteller yerine kiralık ev yoluna gidilmesi mantıklı olacaktır. Son yıllarda artan kaliteli butik konaklama merkezleri sayesinde Bozcaada otelleri, son dönemin en önemli tatil ve cazibe merkezlerinden biri haline gelmiştir. İlerleyen yıllarda adada bulunan eski Rum evlerinin restorasyonuna devam edilmesi sonucunda adada daha pek çok butik otel yapılması beklenmektedir.
Her tarafında yüzme imkanı bulacaksınız.
İsmail MALATYA 08/11/2020-PAZAR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.