- 283 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
SIĞINAK
Olası bir deprem sonrası “Afet ve acil toplanma alanları” ve olası saldırı esnasında kullanılacak sığınakların ne kadar önemli olduğunu çok acı tecrübelerle öğreniyoruz.
Azerbaycan, işgal altındaki Dağlık Karabağ bölgesindeki topraklarını, Ermenilerden bir bir kurtarırken Ermeni askerleri Uluslararası hukuku hiçe sayıp; sivil yerleşim yerlerini misket ve fosfor bombalarıyla bombalamakta. Sivil halk kendilerini bombalardan koruyabilmek için zaman zaman sığınaklarda yaşamını sürdürmek zorunda kalıyor.
Allah korusun, böyle bir sıkıntıyla karşı karşıya kalırsak apartmanlarımızın altında veya belli bölgelerde yaşam koşullarına uygun sığınaklarımız var mı? Varsa sığınak olarak duruyor mu ? Yoksa başka amaçlarla mı kullanılıyor? Yaptığım araştırmada site şeklinde yapılan binalarda sığınak var ama eksik yapılmış. Mesela sığınak olarak bırakılan alan içerisinde mutfak yok, tuvalet yapılmış duş tertibatı yok. Çoğuda başka amaçla kullanılır olmuş. İnşaat alanı 1500 metre kareden aşağı olan binaların altında sığınak yok. Bu tür binalarda yaşayanlar bir felaket halinde nerelerde yaşayacaklar? Bunlar için belli yerlerde sığınaklar var mı? Şayet varsa nerededir? Vatandaşlar bu yerleri biliyor mu?
Bir felaket anında eksiklikleri sıralayıp nasıl olması gerektiğini anlatmak yerine, başımız dara düşmeden ilmin ve tekniğin ışığında ne yapılması gerekiyorsa yapılmalı. Yoksa iş işten geçtikten sonra suçlu aramanın bir faydası yok. Çünkü suçlu bulunsa bile kaybettiklerimiz geri getirilemiyor.
Bu tür felaketlerin yaşanmaması için; projeleri yapanlar, kontrol edenler, uygulamayı yapanlar, iskan raporu verenler ve binada kalanlar üzerine düşeni eksiksiz uygularlarsa üzüntümüz, sıkıntımız o derece az olur.
ACİL TOPLANMA ALANLARI
Ankara’da olası bir depremde toplanma alanları belli mi? Şayet belliyse vatandaşlarımız biliyor mu? Bu soruları sorduğumuz zaman bilinmediğini gördüm. Nereden öğreneceğinide doğru dürüst bilmiyor vatandaşımız. Boş bir alana gideriz diye düşünülen boş alanlar; Acil toplanma alanı olmuyor. Belli kriterler var;
.Alanın mümkün olduğunca engillilerin ve yaşlıların ulaşımına uygun olması,
.Tehlikelerden uzak yer olması,
.Engelsiz düz araziler olması,
.Elektrik, su, tuvalet gibi temel ihtiyaçlar ve benzeri unsurların kolayca karşılanabileceği yapılara yakın olması,
Bu kriterlere uygun olarak tespit edilen yerleri; e- Devlet üzerinden afet zamanında acil toplanma alanlarını il, ilçe, mahalle ve sokak ismi girerek ev ve iş yerlerimize yakın olan toplanma alanlarını öğrenebiliyoruz. E-Devlet üzerinden öğrenme durumu olmayanlar için; Hürriyet Gazetesi 15 Ocak 2018 tarihli Ankara ekinde toplanma alanları olarak şuraların olduğunu listelemiş.
SİNCAN:
Harikalar Diyarı, Akşemsettin Parkı, Ertuğrul Gazi Parkı, Semazen Parkı, Törekent Parkı, Sanayi Cami, Recai Aygün Parkı, Şht. Önder Yağmur Parkı, Mehmet Akif Ersoy İO Bahçesi, Osmanlı Çocuk Parkı, Lale Parkı, Şehitler Parkı, Nurettin Baydan İO Bahçesi, Özkent Akbilek İO Bahçesi, Aziz Sağlam Parkı, Tevhid Cami Avlusu, Saraycık Cami Avlusu, Sincan Kayalıboğaz İO Bahçesi, Şut.Mesut Pak Parkı, Huzur Parkı, Yenikent İO Bahçesi, Türkoğlu İO Bahçesi ve Temelli Merkez Cami Avlusu.
ETİMESGUT:
Göksu Parkı, Kemal Sonunur Parkı, Ergenekon Parkı, Açelya Parkı, Türkkent İO Bahçesi, Cumhuriyet Parkı, Elvankent Parkı, Levent Şahin Parkı, Topçu Parkı Mesire, Bahçeli Parkı, Adalet Parkı, Yıldız Parkı, Alsancak Parkı, Yapracık Cami Avlusu, Necip Fazıl Parkı, Almina Parkı ve Çınar Parkı.
Olası bir afette üzülmemek için yasa ve yönetmeliklere harfiyen uyalım. Tedbiri elden bırakmayalım.
Bu vesileyle İzmir’ de meydana gelen depremde hayatını kaybedenlere Allah’tan rahmet yaralılara acil şifalar diliyorum.
Allah bu millete bu tür acıları bir daha yaşatmasın.
Fevzi GÜLTUNA