- 349 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MANCARLI PİDE
MANCARLI PİDE
Ülkemizin her yanı fast foodlarla dolu. Her okulun karşısında, hatta kantininde; her AVM de; her caddede. neredeyse her sokakta rastladığımız pratik ve hesaplı yiyecek. Amerika’nın ve Avrupa’nın bize sevdirdiği ve hemen hemen her gün küçüklü büyüklü severek yediğimiz yiyecek fast food. Obezitenin en etkin sebebi. Toplumun yarıdan fazlası kilo problemiyle mücadele ediyor.
Oysa bunun yerine Anadolu’nun geleneksel lezzeti Mancarlı Pide olsaydı daha iyi olmaz mıydı? Hem milli, hem pratik, hem besleyici, hem sağlıklı... Her sokağın başında bir Macarlı Pideci görseydik ve köpüklü ayranla sabah, akşam yeseydik fena mı olurdu? Oysa Kocaeli, İstanbul, Sakarya, Düzce, Zonguldak, Bolu, Karabük, Bartın... -saymak bitmeyecek bu iller- köylerinde ilçe merkezlerinde sofraların baş tacıdır Mancarlı Pide.
Mancarlı Pidenin değil Ülkemizde yaygınlaşması, bir dünya markası olmasını arzu ediyorum. Neden olmasın?
Peki Mancarlı Pidenin malzemeleri nedir? Ne kadar olmalıdır? Nasıl yapılır? İlla köyde olmanız gerekmiyor. İlla köy fırını şart değil. Evdeki fırınlarınızda bile bile yapabilirsiniz. Ve sizin için malzemelerini ve tarifini veriyorum. Okur okumaz hemen kolları sıvayın. Haydi şimdiden afiyet olsun. Ağzınızda bir lezzet patlaması olacak. Bu kesin. Ve bağımlısı olacaksınız.
Mancarlı Pide İçin Gerekli Malzemeleri Nelerdir?
1 kg buğday unu
1 kg ıspanak ya da pazı
3 adet kuru soğan
1 su bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı nane
1 tatlı kaşığı pul biber
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
2 su bardağı su
MANCARLI PİDENİN HAZIRLANIŞI
Un, tuz ve ılık su kulak memesi kıvamına gelinceye kadar yoğurunuz. Yoğurduğunuz hamurun üstüne nemli bir bez sererek 10-15 dakika dinlendiriniz.
İç harcı için ıspanak ya da pazıları iyice yıkayıp ince ince doğrayınız.
Sıra geldi iç malzemenin hazırlanmasına: İnce doğranmış olan soğanları ıspanağa ilave ediniz. Kuru nane, tuz, sıvı yağ ve bir yumurta ekleyip elinizle ovunuz.
Dinlendirilen hamura rulo şekli verip 10 adet beze olacak şekilde kesiniz ve bezelerinizi pide şeklinde açınız. (Tüm bezeleri açıp sonrasında harcı koyup kapatabilirsiniz. Böylece hem pratik, hem temiz olur.)
Tüm pidelerimizi yapıp tepsiye koyunuz. Ispanak ya da pazıdan çıkan suyu yoğurt ile karıştırıp bol bol pidelerinizin üstüne sürünüz.
200 derece önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 25 dakika üstü ve altı iyice kızarıncaya kadar pişiriniz.
Fırından çıkar çıkmaz mancar suyundan fırça yardımıyla hafifçe sürülüp pidelerin üstünü bir bezle kapatınız. Ağzınızın suyu aktı değil mi? Haydi ne duruyorsunuz? Dedim ya kolları sıvayın.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.