- 423 Okunma
- 3 Yorum
- 3 Beğeni
HAYATA İKİ DAKİKALIK MOLA MEDİTASYON
Bazen hayat, çekilmez hale gelir sanki her şey ve herkes bize karşı gibi.
Elimize aldığımız her şey yabancılaşır, dinlediğimiz her müzikte bize yazılmış gibidir ve tatmin edilmeyen bir açlık hissî.
İşte böyle anlarda.
Meditasyon yapmak.
Spor yapmak.
Ve ilahî dinlemek iyi gelir.
Hadi beraber meditasyon yapalım.
Hayatın ve bize yüklediği karmaların ağırlığından bir nebzede olsa kurtulalım.
Şimdi önce sessiz bir yere geçelim.
Sonra yumuşak rahat bir koltuk bulalım kendimize.
En sevdiğimiz oturma ya da yatma pozisyonunu alalım.
Ve başlıyoruz...
Burnumuzdan derin bir nefes alalım ama doğru nefes, doğru nefes nedir? Doğru nefes, nefes alınca karnın şişmesi nefes verince inmesidir. Doğru nefesi bulana kadar devam edelim ve hazırız.
Derin derin nefes alalım, sonra dudaklarımızı o şeklinde büzüp bir balonu üfler gibi yavaş yavaş içimizdeki havayı ağır ağır boşaltalım, bu işlemi yedi kere tekrarlayalım.
Sonra güzel bizi rahatlatan bir müzik ya da tabiat sesi bulalım.
www.youtube.com/watch?v=o8GrqUSdzi0
Müziği açalım, gözlerimizi kapatalım, müzik alıp götürecektir bizi anılarımıza. İçinden kötü olan anıları cımbız gibi atalım daha mutlu anlara odaklanalım evet gevşiyoruz yavaş yavaş.
Daha sonra papatya olur, ıhlamur olur , Ekinezya olur. Ben papatya kullanıyorum size kalmış.
Çayı yapalım demleme ama asla sallama değil demliğin kapağını yarım açalım buhar her yere yayılsın.
Biraz daha iyisin.
Şimdi bir tütsü yakalım çikolata ve çiçek kokuları iyi gelecektir.
Sonra güzel bir manzara hayal edelim.
İyice gevşeyelim.
Burada ben vereceğim manzarayı ama sizde kendi manzaranızı yaşayabilirsiniz.
(Sahildesiniz güneş yüzünüze vurup ısıtıyor, imlegeleyin deniz köpük köpük vuruyor ayak parmaklarınıza, denizin o dalga seslerini ve güneşi hissedin köpük köpük denizin sesini) www.youtube.com/watch?v=IHZhvo881Ho
Gevşeyin.
Hissedin vücudunuzda dolaşan gevşekliği ve yavaşça aralanan dudaklarınızı ve gülüyorsunuz işte devam edin imgelemeye kendi hikâyenizi yaşayın.
Yolunuz ışık ola.
Sevgide kalın...
Umarım hepinize iyi gelir bu yöntem..!
YORUMLAR
meditasyon bedavadan tatil yapmak gibi
başarılı buldum
yeni meditasyon yazılarını bekliyorum
okumak bile iyi geliyor insana
teşekkürler ⚘⚘⚘
KeLeBeK EtKiSii
arada yazarım tabiki