- 437 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yazar Yalkın Tuncay ile
Yazar Yalkın Tuncay: “İlim Allah’a aittir ve sonsuzdur. Bu nedenle öğrenmek de sonsuzdur”
SORU- Bize kısaca kendinizi tanır mısınız? Hangi okullarda okudunuz ve nerelerde çalıştınız bugüne kadar ?
YALKIN TUNCAY- Ankara doğumluyum. Yıllarca finans sektöründe çalıştım. Ancak yaşamın her döneminde araştırma, okuma ve gerçeklik algısını sorgulamak hep gündemimde oldu.
SORU-.Yazma hevesi ne zamandan beri var? Kaç kitap yayınladınız bugüne kadar?
YALKIN TUNCAY- Yazma hevesinden ziyade, okumak benim için her zaman vazgeçilmez oldu. Ancak yıllar içinde edinilen bu bilgilerin de paylaşılması gerektiğini düşündüm. Edindiğim bilginin hayatımdaki yansımalarını da gözden geçirerek, deneyim ve araştırmalarımı paylaşmak istedim. Bunun yolu ise yazılı hale getirmekten geçiyordu. Halihazırda yayınevleri aracılığıyla çıkarılan 3 kitap (Allah’a Dost Olmak, Kuantum Tasavvuf, Bütüncül Şifa), doğrudan yayınladığım 2 kitap (Astroloji Mucizesi ve İslam, Kuantsal Birlik Bilinci ve İlahi Aşk), henüz yayınlanmamış BÂB-I NEVM (Rüya Kapısı), Tevhide Yol Bulmak ve şiir denemeleri bulunuyor.
SORU- Kuantum Tasavvuf Kıtabınız en ılgı ceken kıtabınız. Bu kıtabın ılgı cekmesının sebebi nedır?
YALKIN TUNCAY- İnsanlar sosyal paylaşım ağları aracılığıyla her türlü bilgiye doğru yanlış demeden ulaşabiliyor. Kişiler ya tamamen bilimsel verilere göre hareket edip değerlendirme yapıyor, ya da bir kısmı işin sadece felsefesinde kalıyor. Amacım bazı tasavvufi konulara farklı bir yaklaşım getirebilmekti. İşin aslı; tayyi mekan, rabıta ve benzeri pek çok konunun günümüzde kuantum teorileri ve atom altı boyutla da izahlarının mümkün olabileceği idi. Yani kuantumu en iyi evliyaların bildiği gerçeğini bir ölçüde de yansıtabilmekti.
SORU- Bunca kitap yazmanıza ve deneyiminize rağmen kurslara devam edıyorsunuz. Öğrenmek sınırsız mı sizce?
YALKIN TUNCAY- Bu zamana kadar kişisel gelişim adı altındaki sayısız eğitim aldım, pek çok insanın rehberliğini aldım. İlim Allah’a aittir ve sonsuzdur. Bu nedenle öğrenmek de sonsuzdur. Yüce Allah bilenle bilmeyeni bir tutmadığını açıkça beyan ediyor. ’’De ki: Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Doğrusu ancak akıl sahipleri bunu düşünüp anlar.” (Zümer/9)
SORU-.Yakında yayınlanmasını beklediğiniz kitaplarnız var mı?
YALKIN TUNCAY- Bu konuda iletişim halinde olduğumuz yayınevleri var. Henüz kesinleşmedi.
SORU- 6."Turkıye de kıtap okunmuyor" diye bir şeyler söylenir. Bu bır efsane mi? Önyargı mı? Okumayanların tesellisi mi sizce?
YALKIN TUNCAY- Türkiye’de okunan kitap sayısı düşük olabilir, ancak bunu internet üzerinden alınan bilgilere ve sosyal medyanın yoğun takibine bağlıyorum.
SORU- Okumayı daha çok sevdirmek için neler yapılmalı?
YALKIN TUNCAY- Herkesin aynı şeyleri okuması elbette beklenemez. Herkes durum ve konumuna göre neye ihtiyaç duyuyorsa onu okur. Faydasız ilimden her zaman uzak durmaya çalıştım. Bu noktada kişiyi geliştiren, muhakeme seviyesini yükselten eserleri her zaman tercih etmişimdir. Efendimiz AS bir günü diğerine eşit olan ziyandadır, buyruğu gereği hedefimi bu doğrultuda oluşturdum.
SORU- .Okumanın kişisel gelişime olan etkisini nasıl görüyorsunuz?
YALKIN TUNCAY- Yukarıda da belirttiğim gibi kişiler eksik olduğu konuları tamamlamalı ve bu yönde kitaplar seçmelidir. Bütün zamanını pembe romanlar okuyup geçiren birisinin nasıl bir gerçeklik algısı yaratabileceğini sizin takdirinize bırakıyorum. Bu örnekten hareketle diğer alanlar için de değerlendirme yapılabilir.
SORU- . Turkıye’ de çok kıtap mı yayınlanıyor? Yoksa okur mu kitap seçiminde titiz? Yayınlanan cok kitap olmasına ragmen, okuyan az önyargısı mı var?
YALKIN TUNCAY Eskiden değerli olan ya da değer göreceğine inanılan kitaplar titizlikle incelenir, seçilir ve baskıya alınırdı. Şimdilerde ise parası olan kitabı bastırıyor. Bu nedenle kitaplar okunmuyorsa da bunun nedenini iyi sorgulamak gerekiyor.
SORU-Başka ne anlatacaksınız?
YALKIN TUNCAY- Okumak, akletmek Kuran’ın ilk hükmü. Tüm kitaplar ancak Kuran’ı daha iyi anlayabilmemiz için okunmalı. İlim Allah’ındır, bu nedenle ilmi de Allah’tan istemek gerekiyor. Bunun yolu ise samimiyetle talepte bulunmaktan geçiyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.