- 371 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZDEYİŞLERİM M/ 1-25
M/1- Aptal insan; gerçeği bildiği, gördüğü halde, hala yalanlara inanana denir.
***
2-Ahlaklı olmak; kimse olmadığı zaman da doğru olanı yapmaktır.
***
3- İnsanları yoksulluktan çok adaletsizlik incitir.
***
4- Görmek için güneş gerekmez. Görmek isteyene bir kıvılcım yeter.
***
5- Kaybedecek bir şeyi olmayandan daha hırçın, daha tehlikeli kimse yoktur.
***
6- Fertlerine hak etmediği payeler vermek, toplumu bozan sebeplerin başında gelir. .
***
7-Br toplumda akıl ve düşünceden rahatsız olanlar, akletmeyenlerin sırtından nemalananlardır.
***
8- Cahilde kurnazdır. Eksiği de bilgi değil, ahlaktır
***
9- İlk yapılan yanlış kaza, ikincisi hata, üçüncüsü ise tercihtir.
***
10- Allah “emanetleri ehline verin” der. Çünkü ehline verilmeyen emanetler heder olur.
***
11- Yolun doğru, yükün dürüstlük ve söylemin gerçekse; gücün düşer bel ki ama başın düşmez.
***
13- Dün sövdüklerini, bu gün övenler ve tersi göstermiştir ki; av köpekleri herkesle ava çıkarlar.
---
14- Yokluk çekenlerin sıkıntısı, memleketin fakir oluşundan değil, doymazların yüzündendir.
***
15- Adaleti olmayan devlet, devlet değil, zorbalar çetesidir.
***
16- Görünüşe kanmamalı. Bazı iyi görünenler, görünen kötülerden daha kötü olabilirler.
***
17-İnsan için hata mukadderdir. Önemli olan hata da ısrarcı olmamaktır.
***
18- Üstünlük ve kendini kabul ettirme motifi herkeste vardır. Fakat tatmin yolu zor kullanmak olmamalıdır.
***
19- Yanlış trene binmişsen, koridordan ters yöne yürümek, hatanı düzeltmeye yetmez.
***
20- Şeyleri layık oldukları yere koymamak da, layık oldukları yerden almak da zulümdür.
***
21- Sözü kendisine, kendisi sözüne yakışmayan kimsenin söylemi, sinek vızıltısına benzer.
***
22- İnsan da sebze gibidir. Çiği diri ve serttir. Pişince yumuşar ve sakinleşir.
***
23- Her kabul edilen zulüm, yeni zulümlere gebe olur.
***
24- Silah tüccarı savaşların, ilaç tüccarı hastaların, din tüccarı cahillerin azalmasını istemez.
***
25- Edep aklın göstergesidir. Herkes edebi kadar akıllı, aklı kadar insan, insanlığı kadar şerefli ve değerlidir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.