- 1051 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
İZMİR İÇİN OH OLSUN, ÖYLE Mİ ?
Bir Erzurum türküsünde hiçbir şeyden korkmam ama yobaz görünce korkirem, diyordu.
Bu ümmetin başına ne gelmişse kindar yobazlar yüzünden gelmiştir. Dün İzmir’de meydana gelen deprem sonrası sosyal medyada ortaya çıkan insafsızlara seslenmek istiyorum.
Siz hiç dininizi öğrenmek için kitap okudunuz mu? Kuran’ı Kerimin mealini, tefsirini okudunuz mu? Peygamberimizi gerçekten tanıyor musunuz? Yoksa kulaktan duyma bilgilerle mi başımıza Müslüman kesiliyorsunuz. Eğer okusaydınız Allah’ımızın Firavun için bile yumuşak olunması gerektiğini bilirdiniz.
Taha 43-44Hz Musaya hitaben: “Fir‘avun’a gidin; şübhesiz o (ilâhlık iddiâsıyla) iyice azdı.”, “Buna rağmen ona yumuşak söz söyleyin; belki ibret alır ya da (Allah’dan) korkar.” dediğini bilirdiniz. Ey insafsız, İzmirli Firavundan da mı beter? O güzeller güzeli Peygamberimize Taif’e dini tebliğ için gittiğinde zulm edenlere Allah kahrını göstereceği zaman: "Hayır ya Rabbi! Bunlar bilmiyorlar, bilselerdi böyle yapmazlardı. Belki ileride bu inatlarından vazgeçer ve imanla şereflenirler. Olabilir ki, bunların zürriyetinden dinimize hizmet eden bir nesil meydana gelir..." dediğini bilirdin ve bu kadar inbafsız olmazdın. Al-i İmran 159. Ayette “Sen onlara sırf Allah’ın lutfu sayesinde yumuşak davrandın. Eğer kaba, katı kalpli olsaydın, hiç şüphesiz etrafından dağılır giderlerdi. Onları affet, onların bağışlanmasını dile, iş hakkında onlara danış, karar verince de Allah’a güven, doğrusu Allah kendisine güvenenleri sever.” dediğini bilir ve biraz yumuşak olurdun.
İslam kültürü ile yoğrulmuş din büyüklerinin:” Bir evde yahut bir gemide, bir masum, on cani bulunsa, adalet-i Kur’âniye o mâsumun hakkına zarar vermemek için o haneyi, o gemiyi yakmayı men eder, inancında olduğunu, bilirdin.
Sezai Karakoç:” İslamiyeti öyle diri yaşa ki, seni öldürmeye gelen sende dirilsin. “ diyor. Sen kendini Müslüman sayıyorsun ama yaptığın dine zarar veriyor.
İzmir’i top yekun lanetlerken içindeki milyonlarca Müslüman’ı görmüyorsun ve bu yüzden onları da aynı kefeye koyarak milyonlarca Müslüman’ın kul hakkına giriyorsun, bundan haberin var mı?
Diyelim ki muhatap aldıkların Müslümanlar değil. Yine de böyle bir hükmü sen veremezsin. Senin yaptığın , o insanların yardımına koşmaktır. Böyle yaptığında onların kalbinde bir yumuşama olacak belki de Müslüman bile olacaklar. Sense bu yolu kininle tıkıyorsun.
Diyelim ki senin muhatap aldıkların Müslüman ama günahkar. Bu durumda da aynı hatayı yapıyorsun. Günahından pişman olabilecek insanları ötekileştirerek İslam’dan soğumalarına yol açmak ne kadar kötü bir yol.
Şimdi bütün bu bilgiler göz önüne alındığında sen hala “Oh olsun” mu diyorsun?
Sen o güzeller güzeli Hz Muhammet’i tanıdığını ve sevdiğini mi iddia ediyorsun? Peki onun: “İman etmeden cennete giremezsiniz, birbirinizi sevmedikçe de iman etmiş sayılmazsınız.” hadisini biliyor musun? Bu hadise göre sen İslam’ın neresindesin?
Bu yazıya başlamadan önce ben de sana senin usulünle saldırmayı planlamıştım. Ancak yapamadım. Belki bu bilgileri bilmiyorsundur, öğren diye. Öğrendikten sonra inşallah yumuşarsın kardeşim. Sözümü Peygamberimizin hadisi ile bitireyim: “Bunlar bilmiyorlar, bilselerdi böyle yapmazlardı.”
Geçmiş olsun İzmir’im, Allah yar ve yardımcınız olsun.
YORUMLAR
Aytekin hocam tebrik ederim, bir çok inançlı kimsenin üstüne, bir kaç cahilin sıçrattığı çamuru, pek mahir temizlemişsiniz. Elbette güneş balçıkla sıvanmaz ama bu gafil, cahil ve yobaz tarifini bihakkın eksiz üzerlerinde taşıyan vicdansızlara bir aklı selimin söyleyecekleri olmalıydı mutlaka... Siz bu boşluğu pek güzel, pek yerinde ve kaynağından örneklerle doyurucu bir anlatımla yerine getirmişsiniz. Ola ki bu yumuşak dokunuşunuzla katı yürekleri de yumuşatasınız, ola ki bu kaynağından verdiğiniz aydınlık ve dinin özünde ki insani prensipler ile sözüm ona dinin sahibi geçinen, din simsarlarının zihinlerinde ki kötü, kurumuş kokuşmuş pisliklerini de çitilenmiş olsun.
ve bütün bu gereksiz, lüzumsuzların gündemi meşgul etmeleri bir an önce son bulurda asİ olan yaralı İzmir'imize ve ülkemizin deprem gerçeğine odaklanırız. Ve yıkılan binalar ardındaki esas ahlaksızlık olan malzemeden çalan, torpille beslenen, ihalelere fesat karıştıran liyakat yoksunlarını, rant vampirlerini adalet önüne çıkartacak farkındalık oluşturacak konuşmalarla ile erdemli bir eyleme yol almayı dilerim.
Tekrardan geçmiş olsun güzel İzmir ve memleketimin güzel insanlarına...
Çok teşekkürler,
Sahir Neva tarafından 11/1/2020 5:35:18 PM zamanında düzenlenmiştir.