- 412 Okunma
- 3 Yorum
- 3 Beğeni
Güzellik
Güzellik
Her şey zıddıyla bilinir.
İyi-kötü, az-çok, büyük-küçük, güzel-çirkin.
İzafiyet-görecelilik, tümü için geçerli. Birinin "Güzel" bulduğunu, başkası "Çirkin" bulabilir. Aynı şeklde birinin azımsadığını diğeri çok görebilir. Karıncanın ölçeğiyle balinanınki aynı olmaz! İyi-kötü belirlemeleri de kişiye göreceli yapılır.
"Güzellik, bakan gözde, gönülde." şeklinde güzellemeler yapılır. Benzer şekilde "Güzellik" övülür. Güzelliğin izafi-göreceli olduğu akıldan çıkarılmamalı. Güzelliği övenlerin tamamı aynı güzeli övmez. Bazılarının güzel olarak övdüğünü bazıları da "Çirkin" olarak yerer. Güzel-çirkin takıntısını bırakıp kendimizin tercihi olana bakmak yeterlidir.
Pinokyo’yu bilirsiniz. Hani şu yalan söylediğinde burnu uzayan sevimli kukla. Aslında Pinokyo, saf ve deneyimsiz olduğundan sıkça aldatılır. Çevresindeki kurnazların yalan söyleyince burnu uzamadığından Pinokyo’yu aldatıp harçlığını elinden alırlar veya başını belaya sokarlar. Aslında aldanması, aldatmasından daha fazladır. Yalanını gizleyemediği için "Yalancı" olarak tanınır ama onu aldatanlar, yalanlarını gizleyebildikleri için "Yalancı" olarak tanımlanmazlar!
İçeride ne varsa dışarıya o çıkar. Güzellikleri toplayan, güzellikleri dağıtır. İçinde güzellik olanın da dışına güzellik çıkar. İnsanlar topladıkları bilgi ve öğretileri söz olarak açığa çıkarırlar. Bazı da bu eyleme döner. Yani söz ve eylemin güzel-çirkin olması, dışa çıkandan anlaşılır. Söz ve eylem berbat ise içeride olan da berbattır. Güzel olmayan tabir "Kusmuk" gibi, yani içi bozuk olan, dışına pis kokulu kusmuk çıkarır. Bazı söz olarak bazı eylem olarak içindekini çıkarır!
İnsan, genetik olarak aldığı bilgi birikimine deneyimlerini ekleyerek gelişir. Bebek beyni, genetik bilgilerin de içinde bulunduğu çoğu boş bir kap gibidir. Görgü ve deneyimlerle dolar. Söz ve davranış olarak dışa çıkan, içinde olanı ele verir. Mideye dolan yiyecekler gibi vücutta işlevini yapar ve dışarı çıkar. Güzel şeylerin vücuda faydası bilinir. Çirkin şeylerin de vücuda kötü etkisi bilinir. Midesini kokmuş-bozuk yiyeceklerle dolduranların bunu kusması kaçınılmaz! Yeni şeylerin dolması için eskilerin boşaltılması gerekir. Bu beyin için de geçerlidir, bozuk ve kokuşmuş bilgileri beynine dolduranların bunu boşaltmadan yenilerini doldurması zordur. Demem o ki bırakın çıkarsınlar ve rahatlasınlar. güzelliklere yer açılsın.
Son tahlildde; güzelliği isteyen, güzele meyleder. Güzeli seçer, güzeli alır, güzele bakar. Çirkin ve kokuşmuş olanı bir şekilde almış olan da illa onu boşaltacaktır. Karşısında veya yakınında duranın üzerine bunların bulaşması da doğaldır. Yani demem o ki çöp boşaltan kamyonun bunu boşaltması doğaldır. Önünden çekilmek yeterlidir. Güzeli içine çekenlerin dışına yansıyan da içeride olandır.
Saygılarımla,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
İhtiva ettiği örnekleri konuyu pekiştirmekte pek güçlü imgeler olmakla birlikte, kusmuk dışında başka örneklerle anlatılmasını yeğlerdim. Yazı, yazılma amacını bi hakkın yerine getirmiş, emeğinize sağlık zihin açan ve farkındalık oluşturan kaleme tebrik ve hürmetle,
Ahmet Bektaş
Ahmet Bektaş
Yüreğinize kaleminize duygulariniza sağlık hocam 👏💯
Çok güzel bir yazıydı Kutlarım kaleminizi