- 557 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BORDERLİNE
Gösterişli her şey bir bitişin başlangıcıdır. ‘’ Serap KAYA’’
Hiçbir zaman net olmazlar. Vaktinizi harcarlar. Belirsizlikleri ile her daim canınızı yakarlar. Akıllarına nasıl esiyorsa öyle davranırlar. Dengesizlik ve istikrarsızlık en önemli özellikleridir. İlişkilerinde çok çabuk severler ve çok çabuk silebilirler. Önce göklere çıkarırlar sonra yerin dibine sokarlar. Büyük bir hevesle bir ilişkiye başlarlar, birkaç gün sonra başkasına aşık olurlar.
Bir gün gezgin olurlar, diğer gün seyyar satıcı. Hayatı insanlara kıyarak onların canını yakarak yaşarlar. Kabullenilmesi zor insanlardır. BORDERLİNE’ Kişilik Bozukluğu olan insanlar.
Eğer sevginiz ve merhametiniz varsa bir yere kadar çekersiniz, yoksa defterden tamamen silersiniz… Borderline Kişilik Bozukluğu tamda böyle bir şeydir. Masterson ; ‘’KENDİ KUSURLU OLAN BİRİSİ İÇİN AŞK İLİŞKİLERİNİN KORKUTUCU OLABİLECEĞİNİ SAVUNUR’’…
Borderline kişilik bozukluğu olan bir kişi, kalıcı bir ilişki sürdüremez. Sevgilisini bir yandan ödüllendirici, tatmin edici, diğer yandan geriye çekilen ve hayal kırıklığına uğratan iki yönlü bir oyuncu rolüne bürünürler.
Sizinle kedinin fare ile oynadığı gibi oynar ve sizin de psikolojinizi bozarlar.
Ama hep siz onun psikolojisini bozmuşsunuzdur, ya da eksiklikler hep sizdedir. Kendilerinde hiçbir şey görmez ve sizi boşluğa sürüklerler.
Sizin de aslında kendisi gibi olmanızı ister ve hep haklı çıkmak için sizi boşluklara atıp suç işlemenizi sağlarlar ki! Tatmin olsun bir sıfır öne geçsinler.
Size, sizin psikolojinize ne olduğu ve sevginizin bitip bitmediği hiçi önemli değildir onlarda, sadece üzmektir amaç ve mutlu giden hayatınızı veya kendinize olan saygı ve sevginizi bozmaktır tek dertleri.
Birde geçmiş acılarınız, yaralarınız varsa kanatıp dururlar, kabuk bağlamasına izin vermez hatta merhem yerine zehir veya keskin bir neşter olurlar. Acıtırlar, keserler, canınızı yakarlar ama sonra gelip bir kedi gibi sırnaşırlar.
Çok güzel bir anı yaşarsınız, siz beklenti içine girerken onlar yok olurlar.
Onlardan Leyla İle Mecnun olmalarını da asla beklememeliyiz. Ne aşkı için her şeyi göze alırlar ne de bir amaç için uğraşırlar.
Gerçi bunun için Borderline olmaya da gerek yok günümüz aşkları da zaten çıkara dayalı veya günü geçirme amaçlı. Sevgisiz insanlar, sevgisiz bir toplum. Sonra neden cinayetler neden şiddet ve tecavüzler. Neden dırdır eden kadınlar!
Sevmeyi bilmeyenlere gönül emanet ediyoruz. Yüreğe değil de bedene talip olunan şu kahrolası devirde.
GERÇEK SEVGİ YOK ÇÜNKÜ!
Ha! Birde kaçan kovalanır olayı var, kaçacaksan neden bir ilişkiye başlıyorsun ki? Evinde bekar bekar takıl.
Yakınlık gösteriyorsun uzaklaşıyor. Gittiğin zaman peşinden koşuyor. Kaçmak kovalanmak gibi ilginç fantezilerin varsa’’ tavşan kaç tazı tut’’ oyna ‘ ne deyim. En azından bir mendilin olur. Sevgilin seni terk edince ona burnunu silersin ağlarken.
Şu kısacık hayatta gerçek sevenlerinizi kendinizden tiksindirmeyin, hep genç kalacak da değilsiniz hep sağlıklıda, bırakın da son nefesinizi size bakmaya doyamayanlarla verin veya hastalandığınızda size of bile demeden bakacak insanlarla. O bu şu yalan, ucuz her şey geçici bir serap gibi hayal ve gösteriş.
“Gösterişli her şey bir bitişin başlangıcı!(Serap Kaya)” Derdiniz ne İnsanoğlu…
Gece sevişerek, öpüşerek yatarsınız. Sabaha dek başınızı okşar, sizinle hayaller kurar. Sabah sanki başka bir adamla güne başlarsınız. Tabi o sizinle başlarsa. Kahvaltısını hazırlar, öpücüklerle uğurlarsınız ama o pişkin pişkin gidip bir başkası ile sizi aldatabilir. Veya aniden sizden bahaneleri ile uzaklaşabilir.
Gerçi günümüzde de içinde bulunduğumuz ortam aşkın var olmasına izin vermiyor. ÖLDÜREN CAZİBE’ filmi Borderline Kişilik Bozukluğunu çok iyi ele alıyor.
İnsanların kendine saygısı giderek azalıyor, kimliklerini hala bulamayan ve Psikotiklerle dolu bir hayatta sağ kalma savaşı veriyoruz belki de.
En zor insan ruh sağlığı bozuk insandır. Senin de ruhunu bozar. Ruhu bozuk insan her şeyi yapar eder kendi bir tarafa çekilir, sen psikiyatri kliniklerinde nara atarsın…
O yüzden kimsenin psikiyatrisi veya psikoloğu değilsin, kalbin var sevmek ve sevilmek istiyorsun. Her zaman seni hakedenlerle ol! Her zaman sana, hayatına ve kararlarına saygı duyanlarla ol ve kalbine iyi gelecek, sevgisi ile seni yüceltecek insanlarla ol.
Borderline’kişilik bozukluğu olanlardan uzak dur.
Seni harcamaya çalışan, senin mutluluğunu çalmaya çalışan karakter yoksunu zavallı insanlardan da.
Bir insanı üzebilen bir insan, insan değildir….
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.