- 285 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bekleyiş
Beklemek, görünüşte zor olsa da beklenen şeylerin büyüklüğü, güzelliği ortaya çıkınca güzeldir. İyi ki beklemişim dedirtecek kadar da iddialıdır.
Yalnız zordur beklemek, bitmek tükenmek bilmeyen bir sabır gerektirir. Nerede, ne zaman ve nasıl beklemenin son bulacağını kestiremezsiniz. Ama bir şeyden eminsinizdir, beklediğinize değecektir her şey. Bu da sizi beklediğiniz her ne varsa ona odaklanmanızı sağlar. Varınız, yoğunuz artık odur. Bu durum sizi, hayata daha bir sıkı tutunmanızı sağlar. Kolay kolay yıkılmazsınız. Ufak tefek olumsuzluklar sizi yolunuzdan alıkoyamaz. Bu yönleriyle güzeldir beklemek, bir şeylerin olmasını ümit etmek.
Ama her zaman doğru mudur beklemek? İşte orası tam bir muammadır. Şöyle ki, siz hiç olmayacak bir şeyi ya da hiç gelmeyecek birini de bekleyebilirsiniz. İlk başta ne kadar istekli de olsanız zamanla bütün umut ışıklarınız sönecektir. Böyle bir durumda yıkımın en ağırını yine siz yaşarsınız. Bu sebepten, her şeyden önce neyi bekleyeceğinize, neyi beklemeyeceğinize doğru karar verin. Kendinizi olmayacak şeylere şartlandırmadan önce bir daha, bir daha etraflıca düşünün. Sonra olacağına inancınız tamsa, beklemeye koyulun. Çünkü insan en kırılgan varlıktır. Boşa beklediğinizi fark ettiğiniz an siz dahil olmak üzere kimse yardım edemeyecektir. Bu da sizi boşluğa sürükleyecektir.
Böyle bir durumu kimse yaşamak istemez. Eminim sizler de istemeyeceksinizdir. Bu yüzden her işte olduğu gibi hesabınızı, kitabınızı iyi tutun. Dibi görünmeyen sulara da dalmayın, limana gelmeyecek gemileri de hayal etmeyin. Beklemek, her şeye rağmen güzeldir; ama doğru durakta, doğru zamanda. Başka türlüsü ziyandır.
Necati Dilek
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.