- 293 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
İslam'ın Adaleti
Cebele Gassan Kralıydı. Müslüman oldu. Akka ve Cefne’den beşyüz atlı ile birlikte yola çıktı. Medine’ye yaklaşınca adamlarına altın ve gümüş işlemeli nakışlı elbiseler giydirdi. Kendisi de tacını giydi. Taç üzerinde ninesinden kalma bir de küpe vardı. Medine’ye girişinde kadın, çoluk-çocuk Medine’li herkes yola döküldü. Cebele’nin müslüman olup Medine’ye gelmesine son derece sevinmişlerdi.
O sene hac mevsiminde Hz. Ömer’le birlikte Cebele de hacca geldi. Tavaf esnasında fezâre oğullarından bir zat yanlışlıkla eteğine bastı. Cebele öfke ile adama dönüp bir yumruk vurarak burnunu kırdı. Adamcağız da Hz. Ömer’e baş vurdu.
Ömer Cebele’ye haber göndererek bu zata neden yumruk vurup burnunu kırdığını sorduğunda Cebele: eteğine basıp çiğnediğini, şayet Kâbe’nin hatırı olmasaydı iki gözünü bile çıkaracağını söyledi. Hz. Ömer’de: Sen suçunu ikrar ettin. Ya adamı razı eder, helalleşirsin, ya da sana kısas uygularım, dedi.
Bunun üzerine Cebele:
-Bir kral olan benimle, ayak takımı bir adamı eşit mi tutuyorsun? dedi.
Ömer de: Ey Cebele! İslam seninle onu eşit şekilde bir araya getirdi. Sen ona âfiyet dışında bir şeyle üstün olamazsın, deyince Cebele:
-Yemin olsun ki; İslam’a girince önceki halinden daha üstün, daha itibarlı olacağımı düşünmüştüm, dedi.
Hz. Ömer: Bırak bunları, durum dediğim gibidir.
Bunun üzerine Cebele: Öyle ise ben de tekrar hıristiyanlığa dönerim dedi.
Ömer de: O takdirde kelleni uçururum dedi.
Cebele’nin adamlarıyla, burnu kırılan zatın yakınları arasında nerede ise bir arbede çıkacaktı.
Cebele ertesi güne kadar düşünmek için Ömer’den izin istedi. O da verdi. Gece olunca Cebele adamlarıyla birlikte gizlice kaçtı. Soluğu İstanbul’da aldı ve hıristiyan oldu.
İslam ahkamı karşısında zengin ve fakir ayrımı yoktur. İslam Allah’ın adaleti gereği, ahkam karşısında müsavatı emreder. İslam şeriatında bir köle ile bir fakir ile hatta bir kafir ile halife-i müslimin dahi karşı karşıya geldiğinde karşımıza ancak ’’adalet’’ çıkar. Allah o yüce sistemi anlayabilmeyi ve anlatabilmeyi ve dahi hakim kılabilmeyi bizlere nasip etsin.
YORUMLAR
savaşlar, göçler, göçmenler, dramlar...
sizce bu masallara hala inananlar var mı sahi?
eyvallah.