- 453 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Üç Uçurtmalı Kirpiklerim
Sessizliğe bandırarak yediren bir Tanrı’nın çocuklarıydık...Bizi kimse anlamadı...
Süt beyazı umutların kara çalılara dolu gibi yağıp ,gönlümüzün huzurunu darmadağın ettiği zamanlarda yaşıyorduk.
"Balçıkla sıvanmışsa gölgemiz ve topraksa bedenimiz,ellerimiz neden kumdan" diye düşündü...Düşünde sessiz sedasız durup duran kum tahtlarında oturan güneş tanrılarına bakıyor oluyordu nedense...Çölün sessizliği içini ürpertiyor ve ruhunu yıldızlara uluyordu ,göğsünde örümcek ağlarının narin avcılığına nakşedilmiş kuş cıvıltıları,elleri kumdan. ..Bir kum fırtınasının gelip darmadağın etmesini bekliyordu bu sessizliğin doğurduğu ürperti geçsin istiyordu,elleri hep tenine değdiğinde...
Parmaklıklar geliyordu sonra aklına...
Sonra gökyüzünün kustuğu kanadı kırık kuşlardan birisi olduğu... !
Kumdan kalelerin nehir yüklü denizlerinin beşiğinde ve tahta gıcırtısındaki kayboluşun yoksunluğunda demlenen bir bardak tavşan kanı çayın;billûr ,akışkan sıcaklığında ,güneşin bir kaybolup,bir ortaya çıktığı mevsimlerin çocuğu olmaya öykündüğü zamanlar geliyordu aklına.... Asansörde sıkışmışlığı,nefes alamayışı,düğmeleri yerinde bulamayışı geliyor ve ötesi büyük bir gürültünün ,savruluşun sonrasında akıp giden güneş yanığı bir ten...
"Kum saati ve göklerde kırık kanat
Aymaz zaman
Utangaç yüzün !
Neden al ?
Alsaydın beni kör kuyulardan
Çöl sıcağında yalnız bir iklim gibi kalakalmışlığım...
Unuttursaydın
Saydın beni !
Hep eksik çıktım,değil mi !"
Hayal etmekte güçlük çekiyor eski zamanları...
Sedirin tahtasında,beşiğin gıcırtısıyla uyuyan bebeğin rüyasındadır geçmiş dediğim zaman... Ki en çok babamdır ! Annemin düşleri yitik ...Yitik ! Kavurucu çöl sıcağında... Annemin elleri yetim... O ellerle dokundu yüreğime...Kor gibi yanar yüreğim o yüzden ! Fırtınalara aşina ruhumda salıncaklara binerim,uçurtmalar bağlarım kirpiklerimin kenarına... Sonra oturur ağlarım.O keskin bakışlı uçurumların kenarında. Jilet bakışlı,kardan,kıştan bir adam yerleşir taaa iliklerime kadar...Bulutlar gökyüzünde gezmeye yazgılı...Tutamam ,parmaklarım yaralı.. ! 2018
YORUMLAR
Bulutlar gökyüzünden inip gözlerime değdi, kalbim nemlendi. Kum taneleri düşlerimden ayaklarımın dibine, oradan da içinde kaybolduğum yeni bir rüyaya çekti beni.
Senin kalbin hiç yalnızlık çekmesin, sessizlik bir ormanın yeşili gibi sadece huzur versin. Duygularına sağlık, kalemin daimi olsun canım benim, sevgiler, selamlar olsun akşamına 🙏❤
mimoza2023
Sen oldukça zaten,gün eksilmez ki insanın penceresinden...Teşekkürlerimle,binbir sevgimle....:)