- 459 Okunma
- 2 Yorum
- 3 Beğeni
Ayçiçeği
Bağdat ’a yolu olanın gidemediğinde kanı kaşınırmış. Nasıl söylesem kimi hep gitmeler halinde. Merak ederim böyleleri rüyalarında sorularını aceleyle parmak kaldırmadan sordukları için mi kızgın güneş göğüslerine siyah bir işaret koyuyor acaba? Bir gün yüreğim kararsın diye ben de öğle güneşinin altında uzun yürüyüşler yaptım. Neticede hafif bir fenalaşma ve susama belirtisi dışında bir durum yaşamadım.
Yılllarca evvel şarkı söylemeden iki kere öksüren biri bana hangimiz daha gerçeğiz diye sordu. Cevabımı dinlemeden seni bir kör vakite emanet ediyorum kendine dikkatle bakarsan gideceğim yolun sisini görebilirsin dedi. Ben de sözünü unutmamak için içimden üç kez tekrar ettim. Her tekrarda yaşadığım anlam kayması beni neredeyse düşürüyordu. O gün bu gündür kelimelerimi dikenlerle kaplıyorum ve her defasında konuşmayı dilediklerim yüzlerini güneşe dönüp ayçiçeği gibi başlarını eğip kuruyorlar belleğimde.
YORUMLAR
Evet, kimilerine göre dünya çok karanlık ve güneşe dönük birkaç kelime etmek istiyor insan boynunu toprağa bükmeden. Kendimizi doğru ifade etme isteğiyle var olduğumuzu daha iyi anlayabiliriz de. Söylenmek istenen muhatabı tarafından bir karşılık gördüğünde anlamını bulur. Suskunluğu ile bizleri kör vakitlere emanet edenler varsa da kıyısında kenarında yürümeye devam ediyoruz yüzümüzü yine de güneşe dönüp. Bazen de bir hakikat güneşi beliriveriyor daha da düşünmemizi ister gibi boynumuzu eğerek.
Yazın bana bunları yazdırdı. Kim bilir belki de hiç ilgisi yoktur dediklerimle. Sanırım ben bugün bunları demek istedim, dilim dikensiz hâlde.
Hayatında şarkı söylememiş olanların tavsiyelerine pek uyulur mu, bilmeden.
Sevgi ve selamlar.
Parlain m
En güzel şarkılar kalpte söylenirse mutlu olur diyelim, duymasına bilene bir cümlenin içinde bile pek çok şarkı vardır. Anlaşılmak güzel...
Sevgi ve selamlar...