- 1312 Okunma
- 2 Yorum
- 3 Beğeni
Her şey Seninle Başlar
HER ŞEY SENİNLE BAŞLAR
Sevgili dostum,
Okuduğum, beğendiğim ve insanın özellikle gençlerin okuduğu, düşündüğü ve uyguladığı zaman gelişeceğine inandığım kitapları bu mektuplarda sana anlatmaya deva ediyorum dostum. “Dostum sana yazıyorum gençlik sen anla” misali. Gençlik anlamasa da gerçek dost olarak sen okuyup anlarsın dostum.
Sevgili dostum,
Bugün sana anlatacağım kitap tam bir başarı kitabı. “Çok ama çok Başarılı olmuş bir başarı kitabı” da diyebilirim. Çünkü bugüne kadar okuduğum Türkçe yayınlanan en güzel başarı kitabıydı. Okullarda konferanslarımda en çok okuyan öğrencilere hediye ettiğim, bir yere giderken gençlere hediye olarak götürdüğüm kitap.
Sevgili dostum,
Bu kadar sevdiğim ve hediye ettiğim kitap olmasına rağmen ne yazık ki, hediye ettiğim insanların bu kitabı layıkı ile okuduklarından, anladıklarından emin değilim. Niye dersen?
Sevgili dostum,
Kendini Çok güzel ve faydalı bir kitapla tanıştıran insanı gören gerçek kitapsever ve öğrenme aşığı insan, kendisine o güzel kitabı hediye edenle ilelebet bir iletişimde olarak yeni ve güzel kitaplara kendisini tanıştırarak ilerlemesi için manevi desteğini alır. Ama gençler kitabı hediye edine hiçbir dönüş yapmıyorlar. Belli ki çoğu okumuyor, okuyan anlamıyor, anlayan da harekete geçmiyor. Bence gençlerin sorunu okumaması değil algılama ve uygulama. Gerçek manada kitapta anlatılanları algılayan ve uygulayan insan, güzel kitaplarla kendini tanıştıranlarla hemen harekete geçer ve güzel dostluk uzun vadeli iletişimle süslenir.
Sevgili dostum,
Bu kitabın yazarı Mümin Sekman, bir hukukçu olmasına rağmen mezun olduğu zamandan bu yana “başarı yazarı “ olarak hem kitaplar yayınlıyor. Hem sanatçılara danışmanlık yapıyor, hem konferanslar veriyor, yılın 6 ayı da yurt dışında. Başarıyı sadece anlatmıyor. Düşünüyor, uyguluyor ki, başkaları da özellikle başarılı insanlar hep başarılı olmak ve kalmak için O’na danışıyorlar.
Sevgili dostum,
Kitap 2005 yılında yayınlandı sonradan yeniden yazılarak yayınlandı ve toplamda 1.250.000 adet satışa ulaştı. Bu kitap bana dokundu. Birkaç yıl arayla tekrar okudum birkaç defa. Yolun başında bana da sen engellisin. Sülalemizde hiç Üniversite okuyan, yazan çıkmadı sen mi engelli halinle okuyacaksın” demişlerdi ama kitapta anlatılan “öğretilmiş çaresizliği” aşınca hayal bile edemediklerimiz gerçek oldu. Kitabın ana konusu da bizzat benim yaşadığım “ öğrenilmiş çaresizlik “ ve “ öğretilmiş çaresizlik” iyi öğretiliyor ve bunlardan kurtulma yolları da gösteriliyor kitapta. Sadece teşhis koymuyor Sekman, tedavi yollarını da gösteriyor okuyana, anlayana, harekete geçerek uygulayana.l
Sevgili dostum,
Bu kitabı Karaman’da bir öğretmen okumuş beğenmiş, etkili bir insan olan Mehmet Babaoğlu’na(iş adamı ve siyasetçi) sunmuş O da imkanını kullanarak 25.000 adet alıp Karaman’da öğrencilere dağıtılmak üzere Milli Eğitime hediye etmiş. Karaman Üniversite giriş sınavında iller sıralamasında basamakları hızla çıkarak en başa oturmuş birkaç yılda. Okuduklarını uygulayanlar Üniversite giriş sınavında ilk 1000 e girmiş. Yanlışları görerek doğru yapınca azimle bu şampiyonlukta getiriyor..
Sevgili dostum,
Eistein “Önyargıyı yıkmak atomu parçalamaktan zor” demiş. Ben de 40 yıldır engellileri anlamayan insanların önyargıları ile mücadele ediyorum. Önyargıları yıkan insan başarıya da çok yaklaşmış insandır. Gençlerimizin çoğu yaşlı ve olgun insanlardan faydalanacak yerde tanışmak konuşmak iletişim kurmak istemiyorlar. Bu bir önyargı ama söyleyince hemen “önyargı değil” diyorlar. Bunu bile hiç düşünmeden söylemeleri önyargılarını açığa çıkarıyor.
Sevgili dostum,
Bu kitabı bugünlerde yeniden okuyorum. Uzun yolculuklarda okumak zamanın nasıl geçtiğini unutturuyor insana. Bu kitabı hediye ettiklerimiz okumasa da “önce can sonra canan” diyerek ben okumaya faydalanmaya devam edeceğim. Öğrenmenin yaşı yoktur. Olabilir ki bir gün bizi anlayan çıkar. Umutlu olmak manevi yönden en zengin insan olmaktır.
Sevgili dostum,
Başarmak için arı gibi çalışmak lazım. Az çalışarak çok başarı olmaz. Az okuyarak çok bilgili olmaz insan ama güzel kitaplar seçersen kitap seçimini bilmeyen insanlara nazaran daha ilerleme sağlarsın. Sık sık geriye bakarak ilerleyemezsin. Hep ileriye bakacaksın ki ilerleyeceksin. Kitapta bunu da öğreniyor insan.
Sevgili dostum,
Kitap ucuz üstelik. 20 tl sadece. Bazı kitapçılarda indirim bile var. Yani herkes alarak kitap okumayı seven çevresindeki insanlara hediye edebilir.Çünkü çok satan kitap olmasına rağmen, bu kitaba çok ihtiyacı olup da bu kitabın farkında olmayan insan da çok. Belki bir insanın kalbine dokunarak ufkunu açabiliriz kitap hediye ederek.
Kitap aşığı sevgili dostum,
Sekman’ın hemen hemen tüm kitaplarını okudum. Sadece şu an piyasada olmayan “Türk Usülü Başarı” kitabı piyasada olmadığından okuyamadım. Ama en güzel ve severek okuduğumuz kitap “Her şey Seninle Başlar” kitabıydı. Çünkü içinde hayatın gerçekleri çok anlaşılır biçimde anlatılıyor. Okuyup düşününce yanlışlar doğru hale geliyor. Bazen konular üzerinde uzun uzun düşünmek önyargıyı yıkmak gerekiyor. Durmadan konuşarak konuştuklarını da marifet sanan çok yaşlıyı dinlemektense güzel kitaplar okumak daha verimli bence. Tabii güzel konuşan ve faydalı şeyler anlatan yaşlılarda az değil.
Sevgili dostum,
Bu mektuplarımla sana güzel kitaplık kurduğumu düşünüyorum. Yüzlerce sayfalık kitapları 2 sayfa mektupta anlatmak sanırım faydalı oluyor sana ve okuyana…
YORUMLAR
Hic bir yayinevinde bulunmayan kitap tanitim yazısı ve bir küçük kitap özeti.
Sevgili dost çok şanslı..