- 969 Okunma
- 10 Yorum
- 13 Beğeni
Destekçiler ile Köstekçiler
Zaman zaman insan hayatında devir daimler yaşıyor; kendisiyle, çevresiyle, yakınlarıyla, dış kapının dış mandalları ile... Ha, bir de akreplerle!
Kimisi arkanızdan atıp tutar. Sağır sultan hesabı duymasan da olur tabi, ama kimi zaman akrebin kıskacından bir acı hisseder gibi olursunuz. Dışarıya doğru bağırsak, duyan olmaz; içimize atsak, e o da olmaz!
Ne yapsak? Görüp incelesek şu akrep dediklerimizi, bizim en iyi köstekçilerimizi.
Neyi başarmış bunlar hayatlarında, nereye varmışlar, neler yaşamışlar, nasıl bir hayat sürdürüyorlar?
Aslında cevabı açıktır da o an acıyor işte! Nankör kedi gibi dökülüyor yollara; mamasını almış, karnı tok, doymuştur, doyurmuşsunuzdur. Olsun! Sefam olsun, canım sağ olsun.
E bir de destekçiler vardır; mütevazı halleri ile canlarını, zamanlarını, emeklerini sana harcayanlar! “Can kurban” size.... Hayatınızda başarılar olduğu gibi bize de yardım etmek için elinizden geleni yapıyorsunuz ya; öğretmeni, şairi, emekli devlet müdürü, sanat hazineleri!
Sanat neydi? Saygı idi, sevgi idi ve karşıdaki insana değerdi; dinlemek, anlamak, canı gönülden. “Sanat; benim için bilinmeyene doğru giden bir serüvendir”
Bilinmiyor... Kimin ne zaman, kiminle, nerede olacağını! Akrebi kapı dışarı yapmak bizim vazifemiz. Gönlü hoş olsun, ruhu şad; ama bizden uzak olsun.... Bir zahmet!
YORUMLAR
Bilinen bir fıkradır.
Cehennemde her millete ait kazanın başında elinde sopayla kazandan kaçmaya çalışanları itekleyen zebani vardır ama Türklerin olduğu kazanın başında zebani yoktur. Nedenini sorduklarında, onları geri iteklemeye gerek yok, nasıl olsa onlar birbirlerini ayaklarından tutup aşağıya çekiyorlar diye bir cevap alırlar.
Çok nadirdir ki, altta birisi omuz versin. Belki vardır ama onlar diğer taraftadır muhtemelen.
Yalnız bir konuda yanılıyorsunuz. Sanatı güzel ahlakla karıştırıyorsunuz. Sanat mutlak iyilik, güzellik ve humanizm değildir. Edepsiz şiir ve yazı yazıp da dünya edebiyatıya da başka sanat dallarında kabul görmüş baş tacı edilmiş edepsizler de az değildir :) Mesela ressam caravaggio. Adam tam bir suç makinesidir. Can Yücel, Şair Eşref, Neyzen... Bunlar zaman zaman edep dışı yazmış ama yaptıklarının sanat icraası olduğu inkar edilememiştir.
Yazının geneline katılıyorum aslında. Sadece şu yukarıdaki kısmın doğruluğu konusunda tereddütlerim var. Aksini savunduğumdan değil elbette. Ama çok da gerçek değil.
Kutlarım.
gurbetçiyim
Bu kadar teferruatlı bir yorum almak gerçekten çok hoş! Çayımın şekeri oldu, bilakis usta birinden.
Mesele aslında sanata olan “saygı” benim demek istediğim! Size göre bir Can Yücel şiir ahlak dışıdır, bana göre bir kelime beni alıp götürmüştür. İçerik tartışılmaz, renkler ve zevkler tartışılmaz... Ya da bir müzede asılan Oria heykeli yine edebe aykırı bir çizim yapmıştır ve dediğiniz gibi sanat olduğu İnkar edilmemiştir. Mesele sizin veya benim beğenmem, sanatın güzel ahlakı değil - sanata olan saygı ve tabi akrepler :-) Bazen en yakınlarımız, bazen de dış kapının dış mandalı...
Bilmem anlatabildim mi ;-)
Yine de çok mutlu oldum hocam.
Hece şiirini de sizin sayenizde sever oldum. Bunu da burada belirtmek isterim.
Saygı ile...
Penceresine yaralı kuş konanlar, perdeyi çekiyor bu devirde.
Vefa'nın ve insana verilen değerin kalmadığı bu devirde en güzeliyle karşılaşmanız dileğimle...
gurbetçiyim
Varlar çok şükür, vefadan uzak olanlar, bizden de uzak olsunlar...
İnsan ne ekerse onu biçermiş
Salla gitsin kösteğini akrebini
Hayat zor ama yinede yaşamaya değermiş
Her şey gönlünce olsun
Gülümse hayata
Eyvallah
gurbetçiyim
Sende onu bunu takma kafana!
Biz şiirlerimize bakalım,
Bin dikenin içindeki güllerle koklaşalım.;-)
Eyvallah
Dilime pelesenk olmuş çok sevdiğim duamdır.
Allah yollarımızı kalbinin samimiyetine,güzelliğine, temizliğine bürünmüş insanlara rast getir.
Samanlıkta iğne aramak gibi de olsa umut vardır.
Güzel yazınız için tebrik ediyorum.Saygılar sevgiler
gurbetçiyim
Teşekkürler...
Nankör kedi gibi dökülüyor yollara; mamasını almış, karnı tok, doymuştur, doyurmuşsunuzdur. Aslında kedi nankör değildir kedi sadece yemek için kimseye boyun eğmeyen özgürce yaşamak hevesiyle yaşıyan bir canlıdır asil konuda burda gizli..... yüreğine sağlık mamoste yine harika bir yazi konu on numara 👏👏😊😊😊
gurbetçiyim
Eksik olma mamoste! Teşekkürler
Bırak onlar köstek olsunlar
Sen yüreğini ferah tut
Destek olanlar yeter sana
Geri kalanların hepsi çul çaput...
Ben hep yanındayım kuzum akreplere inat...Emeğine ve yüreğine saglik😚🙋🌹🌹🌹
gurbetçiyim
Her zaman bir denge olduğuna inandım. İyi - kötü; güzel- çirkin, insan- şeytan....
Olmalılar dediğim/diyebildiğim zaman akrebin zehrine panzehir oldu.Kabulleniş ..Bir onay değil, herkesin bir misyonu varmış, onların ki de akrep olmak ! Ki belli olsun iyi ve kötü...
Bize düşen durduğumuz tarafı bilmek !
Anlamlı bir yazıydı kutlarım.
Saygıyla.
gurbetçiyim
Tarafımız belli; eksiğimizle, fazlalıklarımızla. Çizgimizi aşan olduysa da, o çizgiyi tekrar çizmesini de biliriz elbette.
Akrepler bize yaklaşmak isteseler bile!
Bu güzel düşünceleriniz için çok teşekkür ederim.
Saygı ile...
Dün bir radyo kanalında dinledim. Zehrini saçıp ardından 'kıs kıs' gülen insanların ne keyif aldıklarına dair bir konuşmaydı. 'Akrep bu, işini yapacak tabi', diye sonlandı. Yine de insanların güzelleşebilmesi dileğiyle.
Güzel bir yazıydı.
Tebrikler can.
birgüzeladam tarafından 10/16/2020 10:25:18 AM zamanında düzenlenmiştir.
gurbetçiyim
Teşekkürler güzel insan 🙋🏻♀