- 565 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
İNSANLAR OLMASAYDI
İnsanın olmadığı bir dünya düşünelim.
Baştan peşin söylemeliyim.
Bütün ormanlar şimdikinden kat kat çok olurdu. Orman olunca hiç kuraklık olmaz sadece yaşlanan ağaçlar devrilirdi. Toprak kayması, çığ vb. olmazdı.
İnsanlar olmasaydı, her yan renk renk çiçeklerle gönenirdi. Tozlaşma daha çok olur çeşitlilik her tarafa yayılırdı.
İnsanlar olmasaydı, ırmaklar, çaylar, dereler daha coşkun akardı. Önüne bentler, barajlar, santraller kurulmazdı. Evleri sel basmazdı. Dereler özgür akardı.
İnsanlar olmasaydı, evler olmazdı. O zaman depremlerin bir önemi olmazdı. Doğa kendi dengesini bulurdu.
İnsanlar olmasaydı, yangınlar olmazdı. Kimse villalar yapmak için ormanı yakmazdı.
İnsanlar olmasaydı, ozon tabakası delinmezdi. Dolayısıyla küresel ısınma olmazdı.
İnsanlar olmasaydı, ayılar, tilkiler, yılanlar, foklar avlanmazdı. Çünkü kürkler, çantalar, kemerler yapılmazdı.
İnsanlar olmasaydı,maden kazaları olmazdı. Kendiliğinden yer üstüne çıkan altın sapsarı, gümüş parlak,elmas ışıltılı şekilde yansımalar yapardı.
İnsanlar olmasaydı, hayvanlar aç kalmazdı. Filler, zurafalar, inekler, koyunlar tavşanlar vb.istediği kadar kadar ot yerlerdi. Kuşlar tavuklar horozlar vb. İstediği kadar böcek bulurdu. Kurtlar yeteri kadar koyun, kuzu, tilkiler ise tavuğa doyardı. Doyan hiçbir hayvan fazlasını istemezdi. Yani hayvanlar daha uysal olurdu.
İnsanlar olmasaydı, arılar daha fazla çiçek gezer, bulur bal yapardı.
İnsanlar olmasaydı, ayılar armut, elma bala saldırmazdı.
İnsan olmasaydı, fabrikalar , arabalar olmazdı. Hava oksijenle dolu olurdu. Tabiki hava kirliliği olmazdı.
İnsanlar olmasaydı, denizlerde balık çeşitliliği çok olur, balık nüfusu çok sıfırlı sayılara ulaşırdı.
İnsanlar olmasaydı, hiç bir hastalık olmazdı, olsa bile kıtalar arası yayılamazdı.
İnsanlar olmasaydı, savaşlar olmazdı.Bomba yapılmazdı.
İnsanlar olmasaydı, dil(lisan) olmazdı. Kimse kimseye küfür, hakaret etmezdi.
İnsanlar olmasaydı, hiç bir papağan, keklik, saka kuşu, bülbül, atmaca, şahin vb. kafesi bilmez doğal ortamında yaşardı. Kuşlar istediği yere yuva yapar özgürce uçarlardı.
İnsanlar olmasaydı, nükleer santraller, radyasyon salmazdı. Kimse kanser olmazdı.
İnsanlar olmasaydı, caddeler, sokaklar, evler olmaz yerlerinde ağaç veya çayırlar olurdu.
İnsanlar olmasaydı, çöp ve atık olmazdı, Böylece çevre kirliliği olmazdı.
İnsanlar olmasaydı, sincaplar fındık ve cevizleri çalmazdı.
İnsanlar olmasaydı, kabağın, şekerin, biberin, turşunun, etin, makarnanın vb. tadını bilen olmazdı.
İnsanlar olmasaydı, devletler olmazdı. Dünya paylaşılmazdı.
İnsanlar olmasaydı, köleler olmazdı.
İnsanlar olmasaydı, cennet, cehennem, din, günah, sevap tanrı gibi kavramlar olmazdı.
İnsanlar olmasaydı, yalan iftira, riya olmazdı. Hırsızlık olmazdı.
İnsanlar olmasaydı tohumlar daha çok olurdu. Her yer sebze, meyve dolardı. Diğer canlılar doyarlardı.
İnsanlar olmasaydı, hapishaneler olmazdı. Suç ve ceza olmazdı.
İnsanlar olmasaydı, mezarlar, mezarlıklar olmazdı.
Yani her şeyi insanlar tüketiyor, yiyor, devletler, ordular kuruyor. Savaşlar çıkarıyor. Çeşit çeşit ölümler icat ediyorlar.
Kısaca;
Öyle ki insan olmasaydı cennet ! dedikleri yer bu dünya olurdu.
Ömer Yalçın*********************
15/10/2020
YORUMLAR
Insan oolmasaydık, kimbilir hangi hayvan olurduk. Ya da hangi ağaç, hangi taş, hangi deniz, hangi kum tanesi.
Mesala ağaç olsaydım kimler gelip meyvelerimden yerdi, sonra Allah'a beni yarattığı için sukrederdi.
Taş olsaydım kim üzerime yazı yazardı, kim beni yol yapardı.
Ya da deniz olsaydım, kim keyfimi sürerdi, üzerimde yuzerdi. Kim adıma şiirler ve şarkılar söylerdi.
Insan olma lütfuna erdigimiz için şükürler olsun.. insan olmayı beceremeyenler de verilen makamın farķina henüz varamayıp sağa sola sapanlar ve ona buna tapanlardir.