- 442 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
USANMADINIZ CİNSİYETLERE DAİR ROLLER YAZMAKTAN
Bilmem size denk geldi mi? Uzun zamandır net ortamlarında sık sık;
Kadınların erkek tariflerine, erkeklerin de kadın tariflerine rastlıyorum.
Her iki taraf da, cinsiyetlere dair elbiseler dikip, roller biçiyor…
Birbirlerinden davranış jestleri beklemeler.
Erkek dediğin böyle olmalı, kadın dediğin şöyle olmalı türü tarifler.
Erkek/kadın şöyle olursa, beni kazanır, böyle olursa beni kaybeder gibi söylemler…
Çoğunluk kendi heybesinde ne olduğunu bilmeden konuşuyor.
Peki! Sen nasıl birisin? Aradığın özelliklere haiz misin?
Şayet karşınızdaki erkek ya da kadın söylediğiniz konularda sizden üstünse bu kez siz onu kaybedersiniz, bunun farkında mısınız? Hepimizin artıları ve eksileri var. Hiç kimse mükemmel değil. Hepimiz zaaflarımız ve hatalarımızla insanız. Ne biri, ne öteki; İyi ile kötünün karışımı herkes. Neden hiç kendimizi sorgulamayız? Neden hep isteriz, ararız ama aranılan kişi olmayı denemeyiz?
Karşı cinsi tespih yapıp çekmek kişiye ne kazandırır?
Tüm erkekleri ya da tüm kadınları genelleştirmek ne kadar doğru?
Kadın dediğin şöyle olmalı diyen erkek iticiliği kadar, erkek dediğin böyle olmalı diyen kadın iticiliği de aynı şey. Herkesin ideali, kendine…
Kadın ya da erkek değil, önce insan.
Sadece kadın olmak kadını, sadece erkek olmak da erkeği mükemmel yapmaz. Kadın ya da erkek olmak kimseye üstünlük vermez. Üstünlük iyi insan olabilmekte…
İnanın bunları gördüğümde; ‘Önce insan olun, daha sonra kadın veya erkek olursunuz’ diyesim geliyor.
Almış eline çekici karşı cinsi çivi olarak görüyor.
Kurnazsın kardeşim, mürekkep balığı olmuşsun, için görünmesin diye suları bulandırıyorsun yapma!
Bırakın! Sanal alemde birbirinize kurşun atmayı, kanatlarınızı kullanın.
Özellikle cinsiyetçiliği bir kenara bırakın. Kimse kimseyi manüple etmeye, değiştirmeye kalkmasın. Hepimiz aynıyız en başından buyana.
Başladığımız yol da aynı, yolun sonunda varacağımız kapı da!
Bizi farklı kılan cinsiyetlerimiz değil, bu yolu nasıl geçtiğimiz, nasıl ilerlediğimizdir.
Bırakın! Birbirinize cinsiyet üzerinden üstünlük taslamayı…
Eğer illa ki bir üstünlük kuracaksanız bunu ahlakınızla, erdemlerinizle ve bilincinizle yapmayı deneyin. İnsan olmanın ve insanca yaşamanın genel doğrularını iyi öğrenip, sindirin ki bireysel doğrularınız da bu yönde evrilsin…
Unutmayın! ‘Kibar olmak haklı olmaktan daha önemlidir.’
Unutmayın! Kadın ya da erkek başlığı altında başlayan her türlü oluşum ayrımcılıktır.
Unutmayın! Her iki cinsin bir birini tamamlayan özellikleri var.
Eş eşin, gençlikte, hayat arkadaşı, yaşlılıkta doktoru veya refakatçisi olmayı başarabilirse ne ala.
Kaliteli bir yaşam kurmak istiyorsak güzel insan olma yolunun yolcusu olmalıyız. Adam gibi sevmek, ya da kadın gibi sevmekten öte cinsiyet ayırımı yapmadan iyi insan olmayı sonra da insan gibi sevmeyi öğrenmeliyiz.
İnsan kalbi ve aklıyla bir yola baş koyarsa hiçbir şey imkânsız değil.
Bir cins diğerinde hatta kimse kimsede mükemmeliyet aramasın. Hiç birimiz mükemmel değiliz. Şahsen mükemmel biri olmak istemem. Mükemmel bir insanla evlenmeyi veya birlikte yaşamayı da istemem. Hiç hata yapmayan biriyle yaşamanın zorluklarını düşünebiliyor musunuz? Önemli olan mükemmel olması değil, uyum…
Bir de ilişkiye başlarken aşırı beklentilere girilmemeli, olaya kazanç ya da kayıp olarak bakılmamalı.
Beklentiler gerçekleşmezse mutsuzluk kaçınılmaz olur. Uyum olursa ilişki yürür, olmazsa yürümez. Kısacası kimin kaybedeceği net bir durum değil.
Büyük beklentilerle boşu boşuna bir birimizin kolunu kanadını kırmayalım.
Bir kadının benzini, ilgi ve sevgidir. Bir erkeğin benzini, adam yerine konulmaktır.
Unutmayın! Hayal kırıklıkları hayal kurmanın sonucudur…
Hüseyin Çelikten