- 510 Okunma
- 4 Yorum
- 2 Beğeni
Kayıp Insanlık
Ezelden bu yana bize ,aça ekmek dili damağı kuruyana su vermeyi öğrettiler.
Öyle bir kültürden geldik ki, misafire sorulmaz,Allah ne verdiyse paylaşılır.
Kökümüzden ne gördüysek, onu bildik uyguladık.
Emek verenin sırtı sıvazlanır, demli bir çayda yorgunluğunu, iki çift sözle yüreği alınır.
Biz görgüsüyle değerleriyle ahlakıyla edebiyle insan kazanma amaçlı bir toplumuz..
Peki ne değişti? Ne değişti de , iyilik yapmayı unuttuk sırtı terden batsa alın terini iade etmeyen, bir yudum suyu esirgeyen cahil zihniyetlere büründük.
Nedeni sebebi ne ? Kültür farkı yeni jenerasyon,iklim değişimi milliyetçi duygular..
Ne oldu da düşenin elinden tutmaz ,tekme vurur hâle gelindi, ne oldu da değerlerimizi unuttuk.
Her gördüğümüz insandan korkar, kaçar kötülük gelecek kaygısına düştük. Simasından katakter analizi yapmaya başladık, biz ne ara bu kadar ön yargılı hâle geldik. Ve en kötüsü de şiddete tacize, tecavüze maruz kalana arkamızı döndük, Evet asıl konu da tam bu !
Konu önemli konu can sıkıcı bir o kadarda, mide bulandırıcı, şiddet görene banane demeyen bir genç, mide bulandırıcı olan durumu ise mağdurenin edepsizliği!
Hangimiz çocuğumuzu yetiştirirken bu sözü söylemedik şahsen ben hâlâ duyuyorum.
" Kavga olan yerden uzaklaş, arada kalan sen olursun bela alma başına "
Oysa o genç belaya rağmen durmadı, neden peki toplumun unuttuğu yardımlaşma iç güdüsü ile insanlık etme amacıyla, insanlığın faturası meğer ne büyükmüş!
Canım masum kalplim! Insanlığının bedeli bu olmalılıydı, şiddete karşı durmanın sonucunda bu davranışı haketmemiş olmalıydın, sokakta elini kolunu sallayarak her türlü suçu utanmadan uygulayan bunca şerefsiz varken su kadar temiz berraksın.
Kadına, çocuğa hayvana her türlü canlıya acımdan zulüm edenler varken, seni bu cezaya laik görmemeliydiler.
Sen ki ,tazecik yaşında hayallerinin peşinden gidecekken,bu reva görülmemeliydi, yanlışın insan olmakmış iyiliğe kalbini adamakmış.
Düzelmeyen şu sisteme ne kadar sövsek az kalır, haklıya hakkını teslim etmeyen, haksıza çanak tutan sistem kimlerin tekeli altında, kimler bu sistemin dalkavukçuluğunu yapıyor, yazık çok yazık!
Peki ne olacak bu saatten sonra, şiddete uğrayan biri görülse dönüp gidilecek mi ? Gidenin de haklı sebebi var ,nasılsa adalet yok ,niye yardım edeyim ki ? Nerden bakarsan bak koca bir ayıp!
Kadın katleden, çocuk istismar eden, hayvana kıyan, ormanları biçen bunca soysuz, cezasız kalırken, insanlık edenlerin ezilmesine ,zulüm görmesine ayan beyan Yuh! diyorum.
Peki biz Kadınlar ne yapacağız??
Özgüvenli olmak ,kişinin içini görmeye maalesef yetmiyor, başımıza nusubet geldiğinde kimden nerden yardım isteyeceğiz.
Kırk yıllık eş den bile kötülük gelirken, hiç tanımadığımız insanlardan kötülük gelmeyeceğini nerden bileceğiz.
Yine kültürümüze değerlerimize mi güveneceğiz? Kaldı mı ki cidden kaldı mı?
Bir bardak su verenin insan olduğunu düşündüğüm bu zamanda, ekmeğimizi kazanmayı mı bırakalım? Emek vermekten mi kaçalım cevabını bilen varsa söyleyin .
Yavru bir kediye merhamet etmekten geri duran bir toplumun içinde yaşamaya başladık, bırakın insanlığı kötülüğü dokunmasın demeye başladık.
Yazık ki verilen her iltimas yeni suçlara ortam hazırlayacak, gelişi güzel alınan silahlar, yaptırımı olmayan cezalar nereye gidiyoruz bilen varsa söyleyin yahu !
Nerde bizim masum insanlarımız, değerlerimiz, edebimiz hangi millatta kaldı,nerde?
Umudunu yitirme Kadir, ardında senin kalbinin güzelliğini sana dokunmadan hisseden binlerce insan var ,lütfen inancını tazele iyilik kurtaracak bizi,
Ve tüm mağdur kadınlar adına binlerce kez Teşekkürler..
YORUMLAR
Muhteşem bir yazı...Haklıya hakkının verilmediği gibi insan haklarının da çiğnendiği bir dönemdeyiz.Kime ve neye güveneceğimizi bilemez hale geldik.Yalancılığın, gasp ve hırsızlığın ayyuka çıktığı bir dönemde adaletin de ayaklar altına alınması tüm insanlığı top yekun felakete sürükleyecek tabii ki..Son derece dikkat edilmeli masum ve mazlumlar gözetilmeli ..Gözetenler de cezalandırma yerine ödüllendirilmeli.Saygıyla..
Sözlerim yüreğim
Öyle bir zamana geldik ki ,hak nedir haksız niye haksızlık yapmıştır sorgusuna çıkmışız.
Iyi niyetin gösterilmediği gibi, iyiliği yok edecek yargılarla burun buruna geliyoruz.
Insanlık yapana teşekkür edileceği yerde ,yaptığına pişman ediliyor.
Yazık ki bu gidişat hayıra doğru değil..
Sözlerim yüreğim
Ceza alan insanlık, iyilik..
Çok teşekkür ederim..
Saygıyla.
Çok mutlu oldum bu yazıyı gördüğüme ve okuduğuma
Akşam dan beri okadar canım sıkıldıki..
Kadın mı ölseydi
Yardım etsen suç etmesen kadın ölecek
Anlamak mümkün değil artık hiç bir şeyi
~
Herkes gözlerini kapatsın
Kulaklarını tıkasın
Bir kadın ölüyor
Kimse görmesin duymasın
Sonra medya dan duyarız
Çok içimiz acır üzülürüz
Bir şarkı bir şiir yazarız
Kadına destek oluruz!!!
Değil mi ama
!!!!!!
Sözlerim yüreğim
Ölen insanlık.!
Bugün ,bütün gün bende sizin düşüncelerinize yakın böyle bir yazıyı kaleme almayı düşündüm ama o kadar öfkeliydim ki kelimeleri cümlelere dönüştüremedim,yazamadım.Bu konuda sizin kadar yetenekli değilim.Ama sizi ayakta alkışlıyorum,kutluyorum,duyarlı yüreğiniz dert ,keder görmesin.Aklımdan geçenlere,düşüncelerime ayna oldunuz.
Hala neden susuyor bu toplum,bu insanlar bilmiyorum.
Müslüman bir Ülkede yaşanılan bu adaletsizlik,duyarsızlık,vahşet,canice küçücük çocukların bedenlerine musallat olmuş sapık zihniyete lanet olsun.
Sanki onların önünü açmak için veriliyor bu kararlar.
Ìyilik yapan cezalandırılıyor,edepsiz,soysuz,ahlaksız,katiller,sapıklar,caniler ortalıkta geziyor.
Aklım durdu,nefessiz kaldım,Allah belanızı versin sizi
Sözlerim yüreğim
Adalet var mı sahiden,
Şöyle düşünelim, ben namusumu canımı korudum diye 12,20 sene ceza alıyorum?
Ne farkı var bir insanın canını korudu diye masuma yapılır mı bu ?
Çok ama çok doluyum, elimden gelse ınanın boğazlarına yapışırım..
Teşekkür ederim, duyarlı insanlara çok ihtiyacımız var..