- 406 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TANRININ ADALETİ
İnsanların birbirine karşı ne kadar acımasız olmalarını tanrılar mı ister. Yoksa çok basit nedelerle çıkan savaşlar tanrıdan habersiz mi olur?
Garip ve komik nedenlerle de insanlar birbirini boğazlamış savaşlar çıkarmıştır.
Bazı savaş nedenlerinden bir kaçı.
Ünlü tarihçi Heredot’a göre; Mısır askerleri arasında huzursuzluk olur. Mısır Kralı Ampries, huzursuzluğu bastırmak için Amosis’i görevlendirir. Amosis’i karşılayan askerler O’nu yeni kral ilan ederler. Amosis bir gaz(osuruk) çıkarır. Bir elçisine al bunu Kral’a götür der. Kral gelen elçinin burun ve kulaklarını kestirir. Buna çok kızan Amosis, krala savaş açar ve çok sayıda insan ölür.
Başka bir gaz savaşı daha.
MÖ 44 Yılında Yahudilerin bir geçit töreni olur. Yahudi karşıtı bir asker kıçını açarak Yahudilere karşı gaz çıkarır ve çok pis küfürler eder. Yahudiler askerlere saldırır. Romalı komutan Sumeros askerlerini Yahudiler’in üstüne salar . Yahudiler sığınaklara kaçsa da askerleri durduramazlar. Sığınaklardan kaçarken çok sayıda yahudi ezilir .Boş yere 10.000 civarında insan ölür.
Hollanda ile İngiltere arasında çıkan savaş 335 yıl sürer. 1651de başlayan savaş 1986 yılında biter. Ama nedenini kimse bilmez. İlginç olan bu savaşta hiç kimse ölmez.
Bir başka ilginç savaşta, Meksika ile Fransa arasında geçer. Meksika’da askeri darbenin ardından bir çok dükkân yağmalandı. Birde Fransız işletmecinin pastahanesinde yağma olur. Fransız pastahaneci Meksika hükümetinden zararının karşılanmasını ister. Meksika hükümeti karşılamaz. Pastaneci, Fransız hükümetine şikayet eder. Meksika’ya 600 bin Peso borç çıkarır. Meksika hükümeti o parayı da ödemez. 1838 de Veracrus kalesi Fransız donanması tarafından vurulur. Bunu savaş sayan Meksika ile Fransa arasında ki savaşlarda 250 kişi ölür.
İşte size basit bir neden ve sonucunu öğrenelim. Françisko Solano Lopez Paraguay lideridir. Adamın canı sıkıldı. Kendini göstermek istedi. Napolyon’a benzemek için Arjantin, Brezilya ve Uruguay’a savaş açtı.1864-1870 yılına kadar sürecek savasta 400.000 kişi öldü.
Birinci Dünya savaşı sonrasında Bulgaristan ile Yunanistan’ın arası açıktır.1925 yılında bir köpeğin Bulgar tarafına geçmesi üzerine bir Bulgar askeri tarafından vurulur. Bunu bahane eden Yunanistan savaş ilan eder. Olaylar Yunanistan’a 40.000 paunda mal oldu.
Bu saçma sapan nedenleri çoğaltabiliriz. Futbol için El Salvador-Honduras, Avustralya’da Emu kuşları ile savaş, Meşe kova savaşı, sınırı geçen domuz savaşı,Amarika’nın yarasa bomba planı, Japonya’nın bomba donanımlı uçan balon gibi asılsız savaşlar.
Günümüzde başta ABD olmak üzere emperyal devletler silah üreticisi ve savaş çıkartıcı devletlerdir. Bu devletler kendi topraklarında savaş istemezler .Yakın tarihte olan vahşi savaşlara bir bakalım.
Aynı ulus iki veya daha çok parçalara ayrılmış durumdadır. Güney Kuzey Kore, Vietnam -Kamboçya, Yemen kuzey-güney, Pakistan- Benglades...gibi uluslar parçalandı. Ortadoğuda Tarih boyunca kan hiç durmadı. Mısır, Cezayir,Tunus, Fas, Libya’nın sevilen lideri M. Kaddafi kendi halkı tarafından linç edildi. Diğer Afrika ülkeleri kendi milletini Allah’ın adıyla boğazlıyor. Latin Amerika’da uyuşturucu, fakirlik, kaçakçılık normal yasa gibi olmuş.
Balkanlarda da Yugoslavya ve Çekoslovakya doğurdu. Hemde çok küçük parçacık güçsüz devletler oldular. SSCB’nin Moskovası’nın gücü emperyalizme yenildi. Letonya, Estonya, Belarus, Litvanya,Ukrayna , Türki Cumhuriyetleri(Türkmenistan, Kırgızistan, Kazakistan, Azerbaycan) Gürcistan, Ermenistan ve Rusya oldular . Çok yamalı bohça oldular. Abhazya yıllardır ayrılık ister beceremez. Doğu Türkistan da Çin katliamlarından doğru haber bile alınamaz.
Okyanus ötesi ve berisi güçler, başta yaşam hakkı olmak üzere mazlum milletlerin her türlü hakkını elinden aldılar.
Kızılderililerin, topraklarını, altınlarını ve canlarını aldılar. Siyah Afrikalılar köle oldu. Beyaz adamların tuvaletlerini temizlemek için yarıştılar. En iyi temizlik yapan bazı kölelere kısmi haklar verilirdi. Onlarda, efendilerine canlarını ses çıkarmadan feda ettiler.
Açlık,sefelet, kuraklık, hastalık, doğal afetler hepsini bu insanlara layık gören tanrının adalet anlayışı sorgulanamaz. Çünkü her din kutsal ve mistiktir. Sorgulayan kendisini yaratan tarafından en ağır şekilde cezalandırılır! Kutsal kitaplarda isyan yasaklanmıştır. Bu kutsiyet her nedense emperyalist ulusların kulağına fazla üflenmemis. Aynı şekilde varsıl kişilere ailelere de üflenmemiş gibi duruyor.
Bütün bu savaşları; Ben veya benim gibiler çıkaramaz. Krallar,imparatorlar,hakanlar,padişahlar, sultanlar devletin generalleri (askerler) paramiliter güçler çıkarırlar. Fakir fukara, garip guraba insanlar hiç bir savaşı çıkarmadılar.
O halde osuruktan bile savaş çıkaran güçlüler tanrının sevgili kulları mıdır? Yoksa hikmetinden sual edil(e)mez (tarihteki tüm tanrılar ) tanrının adaleti de her zaman muktedirlerden yana mıdır?
Ö. Yalçın. 18.07.2020
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.