DARHANE
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Şehrin bunaltıcı kalabalığından sonra, bu sakin kasaba bana öyle iyi gelmiştiki.
Sabah kahvaltımı yapar yapmaz kendimi dışarı attım. Hava mis gibi derler ya hani. İşte ’’Mis’in kokusunun’’ ne olduğunu ilk defa o gün anladım desem yalan olmaz. Hani yağmur ertesi ıslak toprakla, çim biçimi karpuz kabuğuna benzer bir koku vardır ya işte kol kola vermişlerde, deniz kenarında oturur gibiler. Bilmem anlatabildim mi? İşte öyle bir koku.
Sabah kahvemi içmek için esnafın gittiği küçük bir kahvehaneye girmek istedim. Baktım cebimde sigaram yok. Köşedeki bakkaldan almak için içeri girdim. İçerideki yaşlı adam sordu;
-Kaç ekmek?
-Yok Bey Amca ekmek istemiyorum, bir paket sigara alacaktım.
-Ne, yazık değil mi canına? Bak bana 90 yaşıma geldim ağzımın dudağı sigara bilmez. Yok sana sigara.
Afalladım kaldım. Ne diyecektim ben şimdi adama.
-Bende çok içmem Bey Amca. Gezmek için geldik biz buralara da, sabah kahvesi içmek için hani. Yanında da sigara içmeden olmaz dedim.
-Olur olur Hanım Evladım. Bak şimdi şu karşıdaki beyaz evi görüyor musun, git onun kapısını üç defa çal. Seni benim hanım açacak. Benim yolladığımı söyle. O sana en güzel kahveyi yapar, kahvenin yanında da öyle güzel sohbet ederki sigarayı unutursun. Bilir misin eskiden iyi dostluklar vardı, arkadaşlıklar vardı, sohbet vardı. Sen benim bu kalın camlı gözlüklerime bakma, onlar Dünyayı daha iyi görmemi sağlıyor. Artık Dünyada hiç biri yok.
Ne var dersen işte o senin az önce benden istediğin ve daha da beterleri. Şimdi git benim hanıma o sana Dünyada nasıl sohbetler var anlatsın, sende otur kahveni iç ve dinle.
1. BÖLÜM SONU.
Davi.
12. Ekim. 2020
YORUMLAR
Ender de olsa bir tane yaktığım olmuştur, paket taşımadım hiç
Sizin gibi akıllı bir hanımefendiyi sigarayla yan yana koyamam
Ama siz seyrek bir tane demişsiniz zaten
Hikaye güzel gerisi hikaye hani
Güne gelen yüreğe, emeğe, kaleme, kelama bereket
Tebrik ederim hocam
Saygı ve selamlarımla...
Davidoff
Yoksa hiçbirini okuyucuya beğendirmenize imkan yoktur.
Teşekkür ederim Sn. Taner.
benimde ihtiyacım var bir kapıya. kapının ardındakilere.
böyle keşkeleri seviyorum
teşekkürler davi
kutlarim
.
Davidoff
Hepimizin hayatının mutlaka bir köşesindedir meleksukan.
Ben teşekkür ederim.
Günaydın,
Güne düşen yaprak misali güzel yazınız Adnan Abi gibi bende de garip bir sevinç uyandırdı. 90 yaşındaki amcaya bayıldım sanırım...Çok tebrik ediyorum ve teşekkürlerimi sunuyorum size ,yüzümde kocaman bir gülümseme açtırdığınız için...Sevgilerimle...
Davidoff
Sizler gibi iyi okurlar oldukça, yazdıklarını paylaşmak daha keyifli oluyor.
Unutmadan, sayfama hoş geldiniz.
Davidoff
Sanırım öyle.
2. Bölüm az sonra, hep beraber.
Sayfam ve ben teşekkür ederiz.
sizi uzaktan izledim desem yalan olmaz
sanırım bunun havayla ilgisi var
Davidoff
Hava öyle güzelken insani içine çeker.
Derler ya, ''Gel Vatandaş gel malın iyisi burada.'' Havanın iyiside oradaydı sanırım. 😋
Sevgiyle Sn. Şahin.
Sevgili Davi !
O sigara var ya benim de büyük bir derdim.
Yok yok kendim için değil hanım için.
Günde bir paket içiyor. Kızıyorum. Küsüyor.
Bir gün:
"Yeter artık kızsan da ben bunu içiyorum.Söyleme artık"dedi.
Üzülsem de bir şey söylemiyorum.
"Hayat kısa zevkleri ertelememek lazım" diyor
kendimi teselli ediyorum.
Selam ve Sevgiler ...
Davidoff
Sigara kötü bir şey. Hatta illet.
Benim içtiğim sigara değil aslında, kahvenin yanında bir defa elime alıp bıraktığım bir arkadaş. Maksat muhabbet olsun dedikleri bir şey hani.
Yanımda biri içtiği zaman bende dayanamıyorum aslında. Çok haklısınız, hemde yerden göğe kadar.
Saygıyla.
Davidoff
Uzun yazıların okuyucu sıkmamak adına bölümlerle okunması her zaman daha güzel olur diye düşünürüm. Bu hem yazının kalitesini artırır, hem okuyucuda merak uyandırır. Az sonra 2. Bölümü hep beraber okuyacağız.
Bu arada, sayfam ve ben sizileri konuk etmekten her zaman onur duyuyoruz.
Teşekkür ederim.