- 759 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Yaşar Yıltan_Özgeçmiş
İlkokula 1961 yılında İskenderun’daki Dumlupınar ilkokulunda başladım. Daha sonra aynı yılın Kasım ayında Hatay’ın Hassa ilçesinde Dervişpaşa İlkokuluna devam ettim. 1966 yılında Hassa Dervişpaşa İlkokulunu,1969 yılında Hassa Orta Okulunu bitirdim. 9.sınıfı İslahiye Lisesinde (1969) 10. ve 11.sınıfları Hatay’ın Kırıkhan Lisesinde okudum. Liseyi bitirdiğim yıl, 1972 yılında Konya Selçuk Eğitim Enstitüsünün FKB bölümüne girdim. 1974 yılında, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Arap ve Fars Dili ve Edebiyatı bölümüne girdim. Daha sonra Türk Dili ve Edebiyatı bölümüne geçtim ve buradan 24 Eylül 1980 yılında mezun oldum.
1981 yılında Amasya’nın Taşova Lisesi’nde öğretmenliğe başladım. 1985 yılında Ankara Etimesğut’ta bulunan Mehmetçik Lisesine atandım. 1991 yılının Eylül ayında Adana’da Anadolu Öğretmen Lisesine geçtim. 1999 yılında Özel okula geçtim. 2001 yılında devlet okullarına tekrar döndüm. 2019 yılında da Adana Anadolu Lisesinde emekli oldum.
EDEBİ KİŞİLİĞİM
İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesinde Mustafa Haki’nin 18.yüzyılda yazdığı “Menazımü’l Cevahir” adlı eserini tez konusu olarak sundum.
Sempozyumlarda sunduğum makalelerim
“Tarih Düşürme Sanatı ve Süruri” adlı makalesini, 2005 yılında KIBATEK Yakındoğu Üniversitesinde, 2006 yılında “Tezkireler” adlı makalesini, KIBATEK-Çukurova Üniversitesinde, 2010 yılında "Ahmet Mithat Efendi- Felâtun Bey ile Râkım Efendi” adlı makalesini Alanya’da, 2013 yılında "Hasretinden Prangalar Eskittim’de ’Dağ’ Motifi" adlı makalesini KIBATEK Alanya’da sundum.
Batı Edebiyatı üzerine yazdığı kimi araştırma yazılarım:
“Voltaire ve Felsefi Mektuplar”, / “Edgar Allen Po’nun Bilinmeyen Yönleri.” / “Yazar ve Yarattığı Roman Kahramanının benzerlikleri: Dostoyevski- “Budala” / "Stefan Zweig‘den Satranç” / "Vladimir Nabokov’dan Lujin Savunması” / "Franz Kafka’dan Dönüşüm”/ "Elias Canetti‘den Körleşme”
Türk Edebiyatı üzerine yazdığım kimi araştırma yazılarım:
“Ziya Paşa’dan Zafername” / “Hayret Efendi” / “Mavra Atmak” / "Divan Edebiyatında Muamma"
Bu yazıları Aykırısanat, Lacivertsanat, Kum, Güncelsanat, Afrodisyas-Sanat, Patika, Deliler Teknesi, Mavikale (satranç üzerine yazdığı yazılar bu dergide yayınladı) gibi çeşitli dergilerde yayınladım.
Çeşitli derneklerin yönetimlerinde yer almıştır: Adana Satranç Derneği (2002-2012 rasında başkanlık yaptı. Çukurova Edebiyatçılar Derneği ( 2008-2009-2014-2015-2016) nde yönetim kurulunda bulundu
Çeşitli kuruluşların üyesidir: KIBATEK, Edebiyatçılar Derneği, Çukurova Edebiyatçılar Derneği, Adana Satranç Derneği
Çeşitli dergilerin yayın kurullarında yer almıştır: Aykırısanat kültür sanat ve edebiyat dergisi (2002-2007) ve Mavikale satranç dergisi (2009-2015)
ŞİİRLERİM: Şiirlerinde mitolojiden yararlandım. Ayrıca yer yer tasavvuf öğelerine de rastlanır. Şiirlerimde öykümsü anlatımlar çokça yer tutar. “Kerbelâ Şehitlerini Destanı” adlı eserim Kerbelâ olayını manzum öykü olarak anlatan eser olmasının yanı sıra, ‘mukayeseli metin’ niteliği taşıması bakımından da önemlidir.
ÖYKÜLERİ: Durum öyküsü tarzında yazdığı ve kişi karakterlerinin ağır basan öykülerimi çeşitli dergilerde yayınladım, daha sonra bunları kitap haline getirdim.
KİTAPLARIM:
1. “Kerbelâ Şehitlerini Destanı”(1999-Manzum öykü),
2. “Yıldızlar ve Aşk”(2000-Şiir)
3. “Yaşanmış Yıllar”(2013-Öykü) (7.Orhan Kemal Öykü Ödülü Mansiyon),
4. "Dilerim Çengi" (2015-öykü),
5. "Günleri Unuttuğum zamanlar" (2018-Roman)
6. "Sevgili Sanat" (2021-Sanatsal mektuplar)
7. "Acımasız Buz Yangını" (2022-Roman)
YORUMLAR
Sivas'ın ücra ve görmemezlikten gelinen bir köyünden bu güne gelip,
onca yıllık işçilikten sonrasını nasıl yazmalı bilemedim ama,
,bunların değil, paylaşımlarınızın takipçisi olacağımı şimdiden beyan ederim.
eğitimci " tilt" li nicesi var bir sürü yerde usta, yüreğime nasıl dokunursunuz ben bunun hesabındayım ve onlar gibi çıkmamanız dilek ve temennilerimle hoş geldiniz yürek soframıza ve elbet tüm içtenliğimizle.
eyvallah.