- 698 Okunma
- 10 Yorum
- 3 Beğeni
Sakın Haa Kaçırmayın..!
TV programlarını izliyor musunuz?
Sakın kaçırmayın. Tümünü izleyin. Aynı anda yayınlanan başka kanallardaki programları da kaçırmamak adına yanyana birkaç televizyon koyup izleyin. Veya televizyonda bir program açıkken bilgisayardan, laptopdan da diğer programları açıp izleyebilirsiniz. Böylece genel kültürünüz artmış olur. Yeni yeni şeyler öğrenmek gibisi var mı..?
Yemek nasıl yapılır bilgilenin. Ana yemek olarak Cafe De Paris Soslu Bonfile yemeği nasıl yapılır biliyor musunuz ? Konya’nın Saçlı Kasap semtinde, Hoccağan’da, Arapoğlu Makası’nda, hatta hatta Çorum’un Çepni, Çöplü, Yavruturna mahallelerinde, Dertlinin Köyü’nde her gün o yemek yapılıyor ya nasıl bilmezsiniz ? Öğrenin. Bu yemeğin Sivas’ta Sivas Kebabı’ndan, Erzurum’da Cağ Kebabı’ndan, Urfa’da Ciğer’den, Antep’te Küşleme’den, Maraş’ta Eli Böğründe’den önce geldiğinin farkına varın. Diğer yarışmacı kaynana yarışan gelinin kaynanasına “şu ana yemeğin ismi ne” diye sorunca “Kahvede Paris filesi” dediğini duyun ve cahil kalmayın. Beşamel sos nedir, jülyen doğrama nasıldır, lazanya balık mıdır nedir öğrenin.
Saç yapımında, makyajda, modada aydınlanın..
Şimdi o programlar revaçta.
Zarife Çabukgel bile kulvar değiştirdi. “Döngel” isimli yeni bir program yapıyor. Böylece her Cuma programına konuk olarak çağırdığı “bağıran hoca” dan da kurtulmuş oldu. O neydi öyle kadıncağızın korkudan ödü *okuna karışıyordu. Şimdi işler tıkırında olmalı ki fıldır fıldır şehla gözünün içi gülüyor valla.
O kadar faydalı bilgiler ediniyoruz ki; yarışmacının biri evdeki canlı çiçekleri göstererek “Burada canlı çiçekler var. Bunlar oksijen üretiyor. Ben sağlığımı da düşünmek zorundayım. Kaldırın bunları !!” diyor. Böylece oksijenin ne kadar zararlı olduğunu öğreniyoruz..!
Günlük yaşantımızla ilgili bilgilenirken dini konularda da kafamıza takılan sorular cevabını buluyor.
Gece boyu horul horul uyudunuz. Sabah uyandınız. Haliyle abdestiniz yok. Yataktan kalkıp abdest alacağınız lavaboya kadar abdestsiz nasıl gideceksiniz ??!! Asırlardır çözülemeyen bir sorun bu. İnsanlık sorunu. Bedri Abi zavallımın bunu düşüne düşüne başında saç kalmadı. Esenboğa Havaalanı gibi. Kafayı yiyecek garibim.
Bir dini kanalda sohbet programı yapan iki kadından ilki ortak tanıdıkları birinden bahisle “Falanca kişi bu konuyla ilgili ne diyor biliyor musun?” dedi.
Diğeri hemen sordu ilgiyle “Ne diyor, ne diyor..! Çabuk söyle..”
“Sabah uyandın. Abdestin yok. Abdestsiz yere basmamak adına teyemmüm yapacaksın. Lavaboya kadar gidip abdestini alacaksın..”
İkinci kadın yüzyıllardır insanlığın beynini kemiren bir soruya cevap bulunmasının rahatlamışlığında “Aaa ne güzel söylemiş" dedi. Mutlu..
Ohh be.
Bu cevabı duyunca Bedri Abinin saçları da kesinlikle yeniden çıkar.
Haftalık astroloji programını da sakın kaçırmayın. Burcunuza göre nelerle karşılaşacaksınız, cebinizden dolup taşan paralarınızı nasıl yönlendireceksiniz..!! Aman haa.
Aman haa kaçırmayın..
Suat Zobu
***
YORUMLAR
Canım Gardaşım.
Bu yazı benim dilimi çözdü. Aldı götürdü beni .
Yıl 1970 belkide daha eski, ya da daha evvel.
Evimizde komütatörlü televizyon var.Siyah beyaz.
Kanal değiştirmek için yerinden kalkacak kanal değiştireceksin.
Önce renkliler çıktı.Sonra uzaktan kumandalılar.
Soruyorlar bana:
"Aldın mı? Aldın mı?
Param yok ki diyemiyorum.
"Ben de sekiz kumanda var.Bir hanım,üç çocuk.İkişer elden sekiz kumanda."
Zaman ilerledi.Önce karınlılar,daha sonra düzleri.Yetmedi mecbur kaldık daha da büyükleri girdi evimize.Bitti mi? Bitmedi.İkinci televizyon şart oldu.Birisi salonda diğeri kesinlikle mutfakta.
Sabah olmuş, mutfakta.kahvaltı yapacaksın. Merak ediyorsun Memletet'te ne olmuş, ne bitmiş?Açıyorsun bir haber kanalını. Kumanda evin Kumandanın da:
"Dün bir kız evinden kaçmıştı. Bakayım ne oldu?"
Hey gidi günler heyyy...Eskiden olsa yedi Düvele gücüm yeterdi.Oğlan sevdiğini aldı gitti,Kızlar sevdiklerine vardılar. Hanımcığım canımcığımla baş başa kaldık.Varsın onun dediği olsun. Tartışmak istemiyorum. Araya reklamlar giriyor. Fırsat bu fırsat diyor haberlere bakıyorum.
"Azerbeycan" diyorum.
"Evet..Evet una suyu birden dökmeyeceksin. Azer, azer...Yoksa topaklaşır."
"Enflasyon" diyorum.
"Amannn seninki de iş mi?Yaşımız kaç oldu, bizim losyonla ne işimiz olur? Dur kafamı karıştırma,Bir patlıcan yemeği ve ev yapımı baklava tarifi veriliyor."
Umutlanıyorum.
Ertesi gün:
Hadi sen pide söyle,gelinceye kadar da salata yap."
...................
Bu yazı var ya bu yazı...Toplumumuzun gerçek bir kesidi.
KESİNLİKLE GÜNE GELMELİ.
Gelir mi?
Hiç sanmam.Denildi ya -güne gelmeli- diye.
Yöneticiler:
"Karışmayın işimize biz ne yaptığımızı biliyoruz."Diyecekler.
İnanmıyor musun?
"Ehh saat on ikiyi bekle de gör o zaman."
GÜN DEĞİL GÖNÜL ÖNEMLİDİR SUAT...
ÖNEMLİ OLAN OKUNMAK VE ANLATIP ANLAŞILMAK...
Öperim yüreğinden...
Bedri Tokul tarafından 10/6/2020 9:50:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hoş geldiniz Suat Bey,
Çoktandır paylaşımlarınızdan uzak kaldık....
Çok yoğun olduğum için bazen haberlerin bile bir kısmına zor yetişiyorum. Ama fırsat bulduğumda açtığım da bir gerçek.
Gün boyunca zihnen o kadar yoruluyorum ki saydıklarınızın hiçbir şey vermediğini bile bile ( ki genellikle o anda başka şeylerle uğraşıyor olurum ) şöyle bir geziniyorum. En çok da doğa belgesellerini ve gökyüzüyle ilgili ilginç ön görülerin ya da kanıtların olduğu programları izlemeye çalışıyorum.
'Aptal kutusu' tanımına ben de katılıyorum. Kitleleri istenen yöne sürüklemek için haber konularından sosyal yaşanmışlıkların hangi pencereden değerlendirileceğine kadar 'yöneticilerin izinleri dahilinde' yayın yapıldığı için, çok etkili bir 'kitle imha silahı' da denebilir!.... :))
Çok güzel bir anlatım, çok hoş bir eleştiri...
Kaleminize sağlık.
Saygılarımla...
"Diğer yarışmacı kaynana yarışan gelinin kaynanasına “şu ana yemeğin ismi ne” diye sorunca “Kahvede Paris filesi” dediğini duyun ve cahil kalmayın."
hangi kanalda ?
tüh o bölümü kaçırmışım (:
güzel yerlerden yakalamışsınız
neşelendiren bir yazı okudum
(ben de bir ara yazmayı düşünüyorum özellikle bayanları rezil etme amaçlı olan yarışmalarla alakalı)
güldürürken düşündüren bir anlatım
bir de gece karşınıza çıksa ödünüzün patlayacağı
kadınları maymuna döndüren moda yarışmaları var
saç makyaj kıyafet çok muhteşem
küçük bir çocuğu kucağına versen çocuk korkudan altına yapar o biçim yani
tebrikler ve teşekkürler kendi adıma
gülümseten yazılar çok az okuyoruz defterde bu iyi oldu
Televizyon.
İşlevi ne sahi?
Şu açıdan bakıyorum ki:
Bir şekilde insanın gözü gidiyor genelde sesi kapalı olsa da.
İşe yarar şeyler var ya da yok.
Ama kafa dağıtmak için de iyi bir araç.
En azından kanal değiştirip istediğiniz vakit kapatıyorsunuz.
Günümüzde öylesine insanlar ve de onların bitmek bilmeyen yağdırdıkları...
Bir anlamda onların sesini duymamak adına onlardan daha masum olduğuna inanıyorum televizyonun.
Üstelik illa ki bilgilenmek ya da öğrenmek için açık kalması gerekmiyor ki...
Gelişim zaten ömür boyu bitmeyen bir süreç.
Ders almak lazım ve de net olmalı insan.
Saygılarımla.
Azıcık da olsa eğlenmenin kime zararı var ki hele ki günümüz insanı birbirinin acısından beslenip sürekli egosunu şişirirken.
Aptal kutusunun kapağını açıp açmamak bizlerin elinde.Bunun bilincinde olmamız yeterli.Dayatmaca olan şeyler bilgi niteliği taşımaz zaten kirliliktir bunlar..Seçimi beceren insanlar için sorun yok.Ama sırf zamanını değerlendirmeyi beceremeyenler adına da bir şey söylemek güç.Yirmi dört saatin hepsini de aptal kutusunun karşısında geçirmek hoş olmasa gerek.Saygıyla..