Yolculuk
Y’den...
hücum… deh deh … nereye dünyevi, görmüyor musun yel değirmenlerini, aslında un öğütülmüyor orada, uyuşturucu katıyorlar ekmeklere. hadi ya, çağırayım atlıları, çağır gel, sen eşeğe mi binecen, tabii. neden. sağlam karşılık verirlerse çok gitmemiş olurum, kaçması kolay olur, atların üstündekiler gider.
nasılsa fakir çok, toplarız atlıları yeniden, olmaz mı? ben de deveye bineyim o zaman, sen bilirsin, başka eşek varsa eşeğe bin istersen. atlı karınca olur mu, daha iyi olur, kendi çevrende döner durursun, ya derviş, ya şaman, ya da mevlevi vb falan derler sonra… hacı derlerse peki, daha iyi itibarın olur. itibar o kadar kolay mı ya hu dünyevi, ne sandın ki..
tamam da, hangisine saldıracağız, 9. pervaneye… bütün uyuşturucuyu o döküyor taşların arasına, ekmeğe karıştırıyorlar bilmeden.. ya… ne sandın ki.. gözün mü yok senin ya, görmüyor musun. ? görüyorum da orada 8 tane pervane var.. hadi ya, yine mi yanlış yel değirmenine denk geldik ya hu..
ben senle gelmem artık… niye, geçen de 5. pervaneye saldıracağız dedin, 4 pervane çıktı.. dalga mı geçiyon benle… olur mu öyle keloğlan, nasılsa bir gün buluruz doğru pervaneyi… buluruz diyon yani, tabii buluruz, arayan bulurmuş diyorlar asırlardır hem. yalan söyleyecekler değiller ya.. peki dünyevi, sallıyorlarsa onlar da, kim sallıyorsa, asırlardır söyleyenler.. o zaman boşuna yaşıyor insanlar.. biz dolu mu yaşıyoruz, yarı dolu yarı boş işte keloğlan, hem dolduranı kim boşaltabilir, boşu kim doldurabilir tanrıdan başka.. hiç olmazsa altı olmayan bardağa su doldurmaya çalışmıyoruz.. o yüzden devam bence, o pervaneyi buluruz.
lakin benim karnım açıktı, torbanda ne var, derenin kenarında bir soluklanam hem. çay da yapam mı sana keloğlan, çay neki.. doğru ya senin zamanında yoktu, siz ne içerdiniz be emmoğlu. ne içem, ne kadar meyve varsa suyunu bir şekilde doldururduk küplere dünyevi, yazın serin serin kışın ılık ılık içerdik işte.. çay ne ki.. seninkilerin benzeri işte.. ne var torbada… iki baş soğan… layn manyak mısın sen, soğan her yerde gösterilir mi, altın gibi değerli namıssız, satarız onları yemeyem. altı üstü soğan dünyevi… yok yok soğan deyip geçme, onu bulamayanlar da var. başka ne var, domates, hiyar, bir de çevizli çörek.. donmuş pizza yok mu? o ne ya hu. gavur icadı hamurlu bir şey..
sen askerliğini yaptın mı keloğlan, yok yapmadım, niye.. bizim orada bir tarikat vardı oraya girdim askerlik zamanı, yırttık yani.. hadi ya… askerlikten kaçılır mı, sen yaptın mı, yapmam mı ya… şimdi dekontlu askerlik yapmayana kız vermiyorlarmış ya. neyse..
nasıreddin hocayla aran nasıl keloğlan, görünmüyor ne zamandır, o gitti ya, nereye? kleopetra mı çağırmış sinderella mı uzaklara gitmiş diyorlar. ne zamandır yok.
sana bişi sorcam keloğlan, ama doğru söylicen.. höst dünyevi, sen benden yalan duydun mu alırım ayağımın altına.. özür dilerim gardaş, vallah kalbini kırdıysam, çok üzülürüm. yalan ne be dünyevi, neler öğrenmişsiniz siz öyle… hangi devirde yaşıyonuz oğlum siz.. 21 yy diyorlar.. yüzyılınız seveyim sana bir şey olmasın dünyevi lakin bir daha duymayayım yalan falan.. la keltoş biz de biliriz, kendi zararına da olsa yalan denmiceni, uzatma işte… sen benim soruma bir cevap vercemin hem de dimdik… sor bakem dünyevi..
faşizm ne, komünizm ne, kemalizm ne, yeşil kuşak ne, etö ne, fetö ne, derin devlet ne, …dünyevi yavaş ol, tek tek gel gardaş... hem ne diyon gardaş sen bunlar ne? ne bileyim be keloğlan 40 yıldır kafa koymadılar bizde.. herkes bir tarafa çekiyor işte..
kolun birini birine, diğerini diğerine, bacakları da verdik ikisine, kafa da gitti, yüreğimizi de söktüler, aklımızı da aldılar.. dünyevi gardaş geriye ne kaldı… ne bileyim keloğlan, bir ciğer kaldı sanırım, ona da korona saldıracak diyorlar… la dünyevi ölmüşsünüz oğlum siz..
yok mu 10 yılda 15 milyon genç dünyevi.. olmaz mı keloğlan 25 milyon y’yiz amma yapay zeka yapıp geçiremedik başa… herkes bir tarafa çekiyo keloğlan.. kalanı da bunlar koparacak valla.
YORUMLAR
İnterneti, Platon'un mağara mitosuna benzetmeye başladım. Sadece oraya bakıyor zihinler ve oradan bütün dünyayı ve yaşamı algılamaya çalışıyor. Sanırım duyu beş adetti, ekranda kaça düşüyor bu; tat, dokunma, koku yok galiba göz ve kulak onlarda esaret altında, ikili algı...tıpkı mağaradaki insanlar gibi.
Aydınlık arkadan vuruyor, yansıyor. Tamam anlıyorum boyun çevirmek daha kolay daha acısız, beyin çevirmekten, düşünce çevirmekten.
Dışarıda gerçek dünya var...acaba biraz da böylemi düşünsek. Yoksa;
Işık var, güneş var, aydınlık var karanlığa alışkın gözler bakamaz, acı verir. Dönüp bakmak istemezler Keloğlan masalı, der geçerler.
KİMBİLİY
Kimbilir tarafından 10/6/2020 5:25:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yinsani
mağarada yaşayıp mağaranın dışından bahsetmek ne kadar gerçekçi ki? insanlar hep yargılamış asırlardır, kimi der ki, ben on binlerce göz ve kulağım veya bir diğeri saçlarım adedince kellem olsa şu yolda feda olsun der gibi.. bu sözleri edenler internet kullanmamıştı? oysa insanlar genelde hep eskilerden alıntı yapıyor..
keloğlanın bilgecan dedesi vardı çizgifilmde..
saygılarımla üstaY
Erlik Aldacı
Ne garip, bu bana hiç yabancı gelmiyor.
Yinsani
sistemi kuranlar da diyor ki şimdi, internet kullan. evet,; Tanrı birdir ise, fazla duyuya ne gerek var:)) diyeceğim amma kafam çatlayacak artık..
haklısın üstadım da, görelim önümüzü de, bakalım.. mesajlar alınıyor:))
Erlik Aldacı
Bir hiç kadar bile değerli değilken insan , O... beyim al şu "bilgi"yi mi deyip sunacaklar insana.
Bu iyi bir sorudur, "hadi be sende"denilecek bir soru değildir.
Yinsani
Erlik Aldacı
Hepsi aldatmak ve devam ettirmek için var.
Yinsani
Erlik Aldacı
Yinsani
Erlik Aldacı
Bulabilirsem kitap adı vereyim... Ama ne değişecek, benim doğru söyleyip söylemediğim mi...
Önemli olan bu eksen etrafında düşünmek.
Erlik Aldacı
Zaman yeniden daralsın bak neler olur neler... Zola'nın dediklerini bile mumla ararız.
Erlik Aldacı
Erlik Aldacı
black_sky
Konuya bodoslama girdim lakin...savas dönemi...askerler ve fahişeler...halkon durumu...yönetenler, yönetilenler dışında...kocasi savaşa giden ve çok guxelnolan bir kadının kaldığı durum hakkında küçük bir çocuğun gözüyle ayarlanmış filmdi...ben çok sevmiştim...
black_sky
Kabul etmiş olmak hiç farkında olmamaktan daha mi iyi konumda bırakır insanı...
Erlik Aldacı
black_sky
Bu telefon , internet durumunu öyle bir soktular ki hayatımıza...bir yerden kaçınca başka yerde tutuluyoruz.
Ben tv izlemiyorum lakin farkındayım ki elimde telefon internet üzerinden dizi izlediğim için bu rahatlık..
Erlik Aldacı
Yinsani
İnsanlık asırlardır medeniyet denilen bir şey arıyor, bunu ekseri soyut korkutmaları somut korkutmalara indirgeyerek yapıyor. Dinler de bunun için vardı, insanları hayvani düşünceden çıkarmak için oysa, dinlerin bir bölümü bitkisel alana kaydı.
İnsan fıtratını çözemediğimiz sürece bu devam edecek… bir bakıma erillik veya dişillik düşünceleri de diyebiliriz. Kimi erkekler dişi gibi düşünüyor, merhamet en büyükleri, kimi dişiler eril gibi düşünüyor, büyük çığrışlar en büyükleri..
Lakin insan zihni hepsinden üstün. Ve zihin çağına giriyoruz, bireysel tanrılık çağları gelecek izin verilirse.. Kimden izin alacağız, su başını tutmuş haydutlardan mı? Oysa çok güçlüler, su vermeseler vermezler yani..
Son yıllarda bir haberde, bir belediye başkanı mesela kendisine muhalif haberler yapan bir gazetecinin suyunu kestirmişti mesela?
Yönetenleri sınırlandırabilirsek, ne hepimiz askeriz, ne de fahişeyiz. Zihin çözülmeden kapılan tüm bu çıkarımlar ikilimde kalır.
İnternet dışına çıkmak mı…
Kutsa ve ışınla beni ultima mıydı😊)
Erlik Aldacı
Erlik Aldacı
Yinsani
Erlik Aldacı
İyi dedim oğul ben bunları dikmeseydim sen o lafı edemezdim.
Boynunu büktü, zeytini toplamaya devam etti.
Erlik Aldacı
Yakında cam esirleri adlı bir yazı yazacağım izin varsa.
Yinsani
Yinsani
neneh.
Yinsani
neneh.
Nesildaşım harikalar diyarında....
Kesinlikle nesildaşım fantastik öykü daha çok yaz..
Söyle matrix gibi falan...olur yani neden olmasin..
Eğlenceliydi...sabah çayla beraber iyi gitti..
Klavyene sağlık yahu..
Eksik olma aksi olma hep ol...
Sağlıcakla
Yinsani
ugh.
black_sky
Yinsani
black_sky
Ciğeri zaten sigara haklıyor;)) alsınlar bari işlerine yararlarsa;))