- 774 Okunma
- 6 Yorum
- 10 Beğeni
Aşkın Bize Ettiklerine Bak
“Aşk” kelimesi denildiği zaman, her kafadan bir ses çıktığı aşikar!
Peki, ne yapıyor bu “aşk”, nasıl oynuyor beynimizle?
Biraz da bilimsel olarak bakalım aşk’a!
Ne dersiniz?
Araştırma sonuçlarına göre sırf “kör kütük” aşktan ziyade, bağımlılık yapıyor “aşk” ve bu da nedensiz değil.
MR sonucunda ortaya çıkan bir araştırmadan sonra, sinir bilimi tarafından şu kanaate varılmış;
Bağımlılık yapan bütün ilaçlar, beyinde dopamin salınımını arttırır.
Aşk’ta öyle, ilaç gibi dopamin salınımını arttırıyor.
Nasıl bir aşk bu?
Kör kütük aşık olmak demek, dünya tersine dönüyor ve bir tek “o insan” varmış gibi hayatımızda sanki.
Aşk’ın gözü kör olur denildiği zaman akla gelen ilk şey; “kesinlikle öyle” olmalı, çünkü rasyonel düşünce diye bir şey kalmıyor ve insan tamamen duygularının esiri olarak hareket ediyor.
Yani uzun lafın kısası, ben senin değil, duygularımın esiri oldum ve bunun tek sahibi sensin!
YORUMLAR
gurbetçiyim
Baharlar
Hangi açıdan bakarsak bakalım AŞK eninde sonunda sevgiliye çıkıyor.Hormonlar ve duygular sadece bize eşlik ediyor...
Yine muhteşem yine zevkle okunası bir yazı olmus canımın içi...Beynine ve kalbine sağlık 😊😍😚🌹
gurbetçiyim
Teşekkürler canımın en içi 😍😉🙋🏻♀
Çoğu hastalıklar genellikle ileri yaşlarda ortaya çıkıyor. Aşk'ta ise durum farklı galiba? erken yaşlarda kendini gösteriyor. İleri yaşlarda baş gösterse bile, en azından kör etmiyor. :)
gurbetçiyim
Güzel bir yorumdu. Teşekkürler.
Aşk’sız kalmayın!
Bitki Çayı
gurbetçiyim
Bitki Çayı
Aşk konusuna gelince; Aşk, hastalık gibidir. Siz onu değil, o sizi bulur.
Bitki Çayı
gurbetçiyim
Teşekkürler
Aşk inanmaktır fedakarlıktır sahip çıkmadı merhamettir
Keşke hep kör kütük aşklar yaşansada
Kirlenmese sevgiler
Toprağa düşmese bedenler
Eyvallah
gurbetçiyim
Eyvallah