BEYİNSİZ...
"GÖZ GÖRE GÖRE YOK OLUYOR"
İç suların yaklaşık 30 yıllık geçmişini bildiğini anlatan Prof. Dr. Polat, "Normalde sazan, alabalık, yayın, doğal türlerimiz, göz göre göre yok olma eğilimine gitmektedir. Bu balık oldukça kılçıklı, tüketilmeyen bir tür. Bu balık bazı bölgelerde balık unu yapımında kullanılabilir. Bu balığın Samsun’da 9 farklı renk ve desende aynı tür örneğini yakaladık. Uzaktan baktığınızda akvaryuma koyabileceğiniz kadar güzellikte ama et kalitesi bakımından oldukça lezzetsiz. Bizim normal balıklarımız, yılda 1 defa ürerken, İsrail sazanı ise 6- 7 bazen 9 defa üreme yapıyor. Ondan öte bu balık, bizim doğal faunamızdaki balıkların yumurtaları ile besleniyor. Bu balık, ekolojik ortama çok kolay uyum sağlayabilen, çok değişik habitatlarda rahatlıkla yaşayabilen; sıcak, soğuk, kirli, akarsu ve durgun suda yaşayabilen, çok fazla üretme yeteneğinde olan bir balık. Dolayısıyla bizim doğal balık türlerimizin varlığını tehlikeye atıyor, engelliyor. Böyle devam etmesi halinde doğal türlerimiz ilerleyen süreçte yok olma tehlikesi ile karşı karşıya kalacak" diye konuştu.
www.ntv.com.tr/galeri/turkiye/yesilirmak-ve-kizilirmakta-israil-sazani-tehdidi,iBEBcOEEAE20kE8Itq6K3A/eKOKCoYSTkiwvokJOWIGqg
BU DA PİRİNÇTEN..
Yerli pilavlık pirinç’ adı altında tüketiciye sunulan pirinç, Yunanistan menşeli çıktı. Pirinç paketlerinde hem ‘Yerli’ hem de menşeinin Yunanistan olduğu yazıyor. Yerli pilavlık pirinç adı altında tüketiciye sunulan pirinç, Yunanistan menşeli çıktı. 9 Eylül’de piyasaya sürülen pirinç paketlerinde hem ‘Yerli’ hem de menşeinin Yunanistan olduğu yazıyor.
300 TON SATIN ALDI
Yerli-Yunan pirincin altından ise devletin bir kurumu olan Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO) çıktı. Pirinç üreticilerinin çeltik kilosu için 3.80 lira istemesi üzerine TMO, Yunanistan ve İtalya’dan pirinç ithal ederek piyasaya sürdü. TMO’dan 300 ton pirinç alan bir özel firma, ‘yerli pilavlık pirinç’ yazan paketin menşei bölümüne ise Yunanistan yazınca ortalık karıştı.
www.bizimtorbali.com/haber/yerli-pirinc-diye-satilan-pirinc-yunan-mali-cikti-14254
***
Ben pirinç yetiştiricisi değilim, bana ne..
Lakin uzun yola gittiğimde nerede yol kenarı çiftçimizi görsem, yerel ürünler pazarı görsem alırım, almaya çalışırım, az alırım, çok alırım, duruma göre alırım. Almam gerekir. Çiftçinin bir şekilde 3-5 kuruş da olsa senin tarafından desteklenmesi gerekir.
Sazan, kaplamış ırmaklarımızi göllerimizi, lakin İsrail sazanıymış.. Bana ne.. Ben sevmem balığı zaten.. Yapılırsa yerim anca.. Eeee, diğer balık türlerini hacamat ediyormuş. Var mı çaresi, benim için yok, 3-5 de olsa balık yetiştirip atamam Kızılırmağa,Yeşilırmağa yerel türlerden... Hani derler ya taşıma suyla değirmen mi döner, bunda bir birey olarak katkım olamaz..
Peki, bu istalanın nasıl önüne geçilir. Yılda 1-2 yumurtlamaya karşı, 5-6-9 defa yumurtlayan bir balıkla ve haberimizde de görüldüğü şekilde tadı da olmayan, çok kılçıklı olan bu istala ile kim başedecek?? Ya dnasını değiştirilmiş balık üreteceksin tek besin kaynağı da İsrail sazanı olacak.. aklıma gelen tek çözüm bu. Eğer haberde bahsedildiği gibiyse durum başka çare var mı? Ne kadar geliştik tıp, biyogenetik vb alanlarda… Aşı bile üretemedik daha coronaya??
*
Her şey bir yana da bir Atatürk daha çıktı çıktı ağa.. Çıkmadı, ne bilem ne olur bu ahval...
Cumhuriyetin ilk yıllarındaki gibi bir kalkınma planı gerekecek ve mecburuz.
*
Hani hep derler ya vardır birileri, tarihi romanlarda çok anlatılır, tarihi dizilerde.. Derin Devlet, Derin Türkler vb ??? Yok ağa öyle bir şey yok. Kurtlar Vadisi senaristleri bile dile getirdi Aksakallılar falan hikaye yani, senaryo.. Lakin gençlerin kafası veya düşününce; vardır birileri diye umut edersin.. Lakin yok, ben bunu iyice anladım.
Lakin sen varsın işte. O sensin. Hangi alanda isen, çiftçi, işçi, memur, öğretmen, işinsanı, molla, balıkçı, uzay meraklısı, uçma delisi, araba delisi, şiir delisi, öğretme ve öğrenme delisi, icat delisi.. Çocuk delisi, edep delisi, araştırma delisi, vatan delisi, memleket delisi, köyün delisi, şehir şamanı, bayrak diken terzi, sağlam dikecek, kaliteli kumaştan, su geçirmeyecek, güneşten solmayacak devamlı geliştireceksin kendini…
Yazmam demeyeceksin, yazacaksın, okumam demeyeceksin okuyacaksın, küstüm demeyeceksin barışacaksın, ağlıyorum demeyeceksin güleceksin, yalnızım demeyeceksin insan içine karışacaksın vb vb vb..
Kime diyon dünyevi leyn… Ulan.. kırarım kafanı.. Kır babo.. Sağ kroşe, sol kroşe, muhafazakar kroşe, partili kroşe,etö kroşesi, fetö kroşesi, selefi kroşeşi, dindar kroşe, dinsiz kroşe, ateist kroşe, kemalist kroşe, şeyh kroşesi, akademik kroşe, kabadayı kroşesi, kungfu panda döner tekmesi..1800 lerden kalma kroşe, 1000 lerden kalma kroşe, milattan kalma kroşe, millattan önceleri falan fişman antik çağ kroşesi... Kır babo, vur hatun ...kafa göz kalp ayak kol baçak...kıralım gitsin mi...
Olur mu be dünyevi.. Zihin kroşesi.. İnsan kroşesi.. Sevgi kroşesi...Dost kroşesi.. Kuşak kroşesi... Saygı kroşesi... Muhabbet kroşesi.... vb vb bunlar açıtmaz ya hu..
Benliği yere çaldıran kroşe...
*
Tarih ve dinler dipsiz kuyu, düşen çıkamaz. Çıktım diyen de bana yaramaz, bana yalan gelir. Şimdi var, gelecek var.
Sosyal ve tarihi ve dini çok film çekiyoruz, lakin ekseri yabancılar (kim derseniz deyin) gelecek konulu filmler diziler çekiyor gibi..
Geçmiş zamanda bir abim vermişti, şu linki;
beyinsizler.net/
Beyinsiz olmak lazım biraz da!
Zaten yazıları kısa, ayda bir ziyaret etmeli bu tür siteleri.
Saygı sağlık ve huzurla..
En sevdiğinize emanet
YORUMLAR
Nesildaşım sağlı sollu kroşe gibi yazı olmuş..
Şu pirinç olayında vardı saçmalık ben de pirinç seçmeye çalışırken bir tuhaflık var demiştim;))) yerli yazıp üretim başka yer olunca yahu;))
Umursamamayi umursar hale gelirsek sonumuz zombi kıyametinden beter olur...
'ne denir tanrı islah ede...
Eksik olma aksi olma hep ol nesildaşım..
Sağlıcakla
Yinsani
sağlıcakla
eksik olma.