- 414 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
NEŞET ERTAŞ.
NEŞET ERTAŞ.
1938 yılında Kırşehir’in Çiçekdağı ilçesinde ve Abdallar köyünde dünyaya gelen Neşet Ertaş’ın babası Muharrem Ertaş ve annesi Döne hanımdır. Babası olan Muharrem Ertaş, saz ustasıydı. Ertaş ailesinin 7 çocuğu bulunmaktaydı. Neşet Ertaş ise bu 7 çocuk arasından, ailenin ikinci çocuğu olarak dünyaya gelmiştir. Neşet Ertaş, çocukluğunu daha çok gezerek geçirmiştir.
Halk Ozanı Neşet Ertaş; 8 yıl boyunca Niğde, Nevşehir, Keskin, Kayseri, Yerköy, Kırşehir ve Yozgat illerini gezmiştir. Neşet Ertaş, bu nedenle de okula gidememiştir. Bahsi geçen babası Muharrem Ertaş, oldukça tanınmış ve Orta Anadolu Abdal Müziği diye isimlendirilen geleneğin en büyük ustalarındandır. Hatta ünlü yazar, Yaşar Kemal tarafından kendisin, “Bozkırın Tezenesi” olarak adlandırmıştır.
Neşet Ertaş’ın Saz Ustalığına Geçiş Dönemi
Neşet Ertaş, yaklaşık 5 – 6 yaşlarında iken keman çalmayı öğrenmiştir. Hemen sonrasında da bağlama çalmayı öğrenmiştir. Babası ile birlikte gitmiş olduğu düğünlerde, Neşet Ertaş keman çalarak babasına eşlik etmiştir. Abdallar köyünde bir meşhur bir adet vardır. Adet de şöyle; 5 – 6 yaşlarındaki çocukların düğüne götürülerek, boş kalmasınlar diye de ellerine zil verilerek, köçek oynatmalarıdır.
Çocuklar, biraz daha büyüdüklerinde ise kaşıklar ile birlikte oynatılmaya başlatılırdı. Özellikle yaşları 11 – 12 olan çocuklar ise eğer yetenekleri varsa, çalgılardan birisini alarak, yollarına devam ederlerdi. Fakat bir çalgı çalamıyor ya da şarkı söyleyemiyorsa, yani hiçbiri için yeteneği yok ise köçeklik yapmaya devam ederlerdi. Kırşehir’in Abdallar köyünde, çocuklar geçimlerini bu şekilde kazanmaktaydı. Neşet Ertaş, 14 yaşına geldiğinde İstanbul’a gelmiş ve birçok çeşitli işler yapmıştır.
Neşet Ertaş’ın 1957 yılında Şençalar Plak tarafından, ilk plağı çıkarılmıştır. Neşet Ertaş’ın başlama efsanesi de “neden garip garip ötersin bülbül” türküsünün plak olması olayıdır. Halk ozanı Neşet Ertaş, bu ünü yakaladıktan sonra Beyoğlu’nda bulunan bir gazinoda da sahne almaya başlamıştır. Neşet Ertaş, iki yıl boyunca İstanbul’da çalışmıştır. Sonradan Ankara’ya giderek burada da sahne almaya başlamıştır.
Neşet Ertaş, Ankara’da bulunan bir gazinoda sahne alır iken, Leyla adında bir kızla tanımış ve onunla evlenmiştir. Bu evlilikten de Döne ve Canan adında iki kızları, Hüseyin adında da bir erkek çocukları olmuştur. Bu arada Neşet Ertaş’ın babası olan Muharrem Ertaş, Leyla hanım ile yapmış olduğu bu evliliğe şiddetli bir şekilde karşı çıkmıştır. 1962 yılına gelindiğinde Neşet Ertaş, vatani görevini yapmak için askere gitmiştir. Halk ozanı Neşet Ertaş, askerlik görevini, İzmir’in Narlıdere ilçesinde yapmıştır.
Neşet Ertaş Kimdir? Neşet Ertaş’ın Hayatı ve Biyografisi | Bozkırın Tezenesi Halk ozanı Neşet Ertaş’ın ilk sanatçılık dönemlerinden bir fotoğraf
Neşet Ertaş Kimdir? Neşet Ertaş’ın Hayatı ve Biyografisi | Bozkırın Tezenesi Halk ozanı Neşet Ertaş’ın ilk sanatçılık dönemlerinden bir fotoğraf
Neşet Ertaş’ın Zor Günleri
Neşet Ertaş, askerlik görevini tamamladıktan sonra Leyla Ertaş ile birlikte olan yedi yıllık evliliğini bitirmeye karar vermiştir.
Halk ozanı Neşet Ertaş, 1978 yılında sigara ve alkol tüketiminden dolayı hastalık geçirmiştir. Ve parmakları felç olmuştur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.