- 501 Okunma
- 2 Yorum
- 3 Beğeni
DELİ OLMAK İSTEMİYORUM
Saat gecenin dördü idi, yine elimde kalem ile uyuya kaldım. Mutfaktan gelen bir sesle irkildim, hemen mutfağa koştum, yaramaz kedim tarçın ne var ne yok dökmüştü. Biraz söylene söylene ortalığı topladım ve odama geri döndüğümde yatağımın üzerinde bir defter duruyordu ve üzerinde bir şiirin kıtaları, ne zaman yazdım hatırlayamasam da çok da güzel bir şiir olmuştu. Hemen sonunu getirmeliyim diye düşündüm, tek tek okumaya başladım. (Bir delinin penceresinden hiç bakmamıştım hayata ama nefes almak isteyen çiçek gibi oldum şimdi, nefes almam gerek bir şiir arala şair buralar çok karanlık, üzerime çığ düşüyor ve bedenim yarı çıplak ört üzerimi deli yoksa üşüyecek vicdanım ört üzerimi) Okudukça kelimeler adeta yuva yapıyordu beynime -Evet dedim deli olmak lazım bazen. Akıllı olduğumda da bir faydası yoktu kendime, sonra yavaşça uzandım yatağıma, gözlerim kapanıyordu zorlukla açıyordum ve yine uykuya daldım.
Rüyamda bir deli idim, kafasında kocaman huni olan insanlar vardı etrafımda sonra o en son yatakta yatan adamı gördüm. Adam beni görünce yatağından fırlayıp -Hoş geldin deli dedi, evet ben bir deli idim yatağıma, arkadaşlarıma alışmaya çalışıyordum. Sonra odamın kapısı açıldı, hışımla mavi kıyafetli insanlar, en son yatakta yatan adamı bir yere götürüyorlardı ve adam çığlık atıyordu -Gitmek istemiyorum, lütfen akıllı olacağım söz veriyorum diye çok korkmuştum. Aradan üç saat geçmişti, adam hâlâ gelmemişti. Adamın çığlıkları beynime çakılıyordu, aklımda hep o adama ne yaptıkları vardı. Neyse dört saat sonra adamı getirdiler, adamın koluna iki adam girip yerlerde sürüye sürüye getirip yatağına yatırdılar. Biraz kendisine gelmesini bekledim ve sordum -Sana ne yaptılar. Gözlerini kocaman kocaman açıp -Benim geçmişimi siliyorlar dedi. Çok üzülmüştüm ve sözlerine devam etti -Oysa o geçmişimde ilk sevdiğim kadında var onu almasınlar diye çok mücadele verdim ama aldılar onu benden. Şimdi ondan kalan son hatıraları da alıyorlar.
Gözleri doluyor, sözcükler boğazına düğümleniyordu. Sonra birkaç teselli sözünden sonra yatağıma uzandım ve kapı tekrar açıldı.
İki mavi önlüklü adam, bu defa beni götürüyorlardı -Hayır hayır yapmayın diye bağıra bağıra uyandım.
Uyandığımda hıçkırıklara boğuldum evet dün gece o sevdiğim adamı çok kırmıştım ve o yüzden böyle bir rüya görmüştüm. Hemen aradım uykulu bir sesle açtı ama sesi titriyordu, ona sadece onu ne kadar çok sevdiğimi söyledim ve deli olmak istemediğimi. Şaşırmıştı ama uyku sersemi olduğu için sorgulamadı kapattık, yattık.
Ben soluma yattım ve oymuşçasına sarıldım yastığıma. O gece bir söz verdim kendime, onunla olan her anı kavgasız, gürültüsüz geçirecektim. Çünkü o benim her şeyimdi, kimse onu beynimden silemezdi ve uyudum, huzurla.
YORUMLAR
Delilik nedir ki,bunca deli arasinda akıllı kalabilmek kolay mı?
Çocukluğumda arkadaşımın annesini beyaz bir minibüs ve dört tane mavi önlüklü adam yaka paça kadına beyaz bir elbise giydirip kollarını elbisenin iplerini bağlamışlar dı.Kadin ben deli değilim diye bağırıyordu.
O sıralar uzun zaman gözümden gitmeyen bir sahneydi.
Yazını okuyunca o sahne canlandı.Allah kimseye akıl yoksunluğu vermesin.
Uyumadan önce güzel şeyler düşün,güzel rüyalar görmen dileğiyle.
Güzel yazıydı kelebek,tebrikler.Diger yazılarında çok güzel,yorum yapmasam da okuyorum.Sevgilerimle
KeLeBeK EtKiSii
Allah kimseye akıl noksanlığı vermesin sözüne katılıyorum amin
annem dua ederken her şeyi al rabbim ama aklımı alma der
inşallah almaz rabbim aklımızı
düşünsene sevdiğimiz her şey ve herkes bir yabancı hayatın ne tadı tuzu kalır ki
bir de buna yazıyım yada sen yaz şairem
karar senin
bizim kalbimiz bir yorum yapsan da yapmasan da eminim ki en ufacık vaktinde gelip yaparsın yorumunu bizi biz anlarız kendini fazla yorma dost dostu anlayandır seni çok iyi anlıyorum
Hüznümün Hüznü
Son yillar da insanların ruh hali zaten bozuk.Surekli kavga,tecavüzler,cinayetler,ne bileyim bu kadar insanların nefret dolu olması sence sağlıklı mı toplum.
Akıl sağlığı önemli,Allah kimseye akıl darlığı vermesin.
Bir an önce normal yaşamlarımıza dönmek dileği ile.Sevgiler
Kediler ah bu kediler, ya özlerler, ya yaramazlık ederler...
Bir gülüş, bir aşk, bir ses, bir bakış kalbe işlemiş ise, silecekleri sadece o gülüşün, bakışın sesin sahibinin sureti olur hafızalardan. Ve yazında olduğu gibi haklısın insan bunu düşünemez, insan kalbinden silineceğinden korkar. Yıllar geçer, bir gün bir yerde karşılaşırsın ve o an ilk bakışta onda tekrar o hisleri yaşarsın. Unutmak istememek, her an onu yaşamak, onsuz onunla yaşamak, kalbinde yaşattığın sevgiye tutunmak, işte aşk bu olsa gerek. Sen yaz can, sen yazınca yazmayı bırakıp yazdıklarını okumak daha güzel. Kalemin ve yüreğin susmasın can, Yüreğine sağlık. Günümün yazısı.
KeLeBeK EtKiSii
Kalbimden sevdiğimi
ve Beynimden inancımı
almasında
gerisi sadece bana emanet bir hayat
anlayan yüreğin var olsun