- 515 Okunma
- 8 Yorum
- 5 Beğeni
Hayallerinizin Peşinden Gidin
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Hayallerinizin Peşinden Gidin,
‘’Peşinden gidecek cesaretiniz varsa tüm hayaller gerçek olabilir.’’ Diyor Che Guavara. Her ne kadar gelişigüzel söylenmiş bir söz gibi dursa da irdeleyip düşündüğümüz zaman ne kadar gerçekçi olduğunu görmemiz zor olmayacaktır. Hayaller üzerine söylenmiş ama gerçekçi bir söz. Hepimiz/ hepiniz bu hayatta hayal kurarak büyüdük, hayal kurarak uykuya daldık ve hayal kurarak daha güzel şeylerin olmasını arzu ettik Bunun için pek çoklarımız hayallerini gerçekleştirmek için var gücüyle mücadele etti. Hayalleri, gerçekleri oldu.
Yalnız herkes için aynı şeyleri söyleyemeyeceğim. Neden mi? Sonuçta herkes hayal kurar ama herkes o hayali yaşayamaz. Çünkü herkes aynı oranda başarılı ve mücadeleci değildir. Hayaller güzeldir, tatlıdır. İnsana huzur verir. Bu huzur öyle rahatlatır ki insanı, adım atacak haliniz kalmaz. Pek çoklarının hayallerinin hayal olarak kalmasının sebebi işte tam da budur. Hayallere kanmak.
Peki ama ne yapalım? Hiç hayal de mi kurmayalım. Hayır, elbette hayal kuracağız. Hatta öyle hayaller kuracağız ki, kendimiz bile şaşıracağız bu duruma. Ama bir şartla: Hayallerimiz, hayal olarak kalmayacak. Yoksa kendimizi kandırıp gerçeklerden kaçmak dışında bir şey yapmış sayılmayız. İnsanı güdüleyen, harekete geçiren hayaller, hayalden ibaret kalmasın. Bunu başarabilirsek ne mutlu bizlere.
Öyleyse ne yapmamız gerekiyor? Her şeyden önemlisi hayal kurmaya devam edeceğiz ama hayallerimizi gerçek etmek için de var gücümüzle mücadele edeceğiz. Yoksa hayallerimiz öylece kalır. Ya da bizim hayallerimiz başkalarının gerçeği oluverir. Bizler de içimizde dağ gibi birikmiş bir öfke ile başkalarının gerçek olmuş (ama aslında bizim olan)hayallerine bakar dururuz. Bu durumun zorluğunu yaşamayan bilemez. Böyle bir durumda derdinizi anlatabilecek kelimelere bile muhtaç kalırsınız. O yüzden siz hiç bu durumlara düşmeyin, hayaliniz gerçeğiniz olsun.
Kurduğunuz hayallerin peşinden gidecek cesaretiniz olsun. Elbette karşınıza zorluklar, engeller çıkacaktır. Bunlar sizi korkutmasın. Her şey gelip geçicidir. Fırtına dinince dimdik ayakta kalabildiniz mi? İşte sizin için önemli olan budur. Öyleyse şimdi kolları sıvayın. Kurduğunuz o tatlı hayalleri gerçek etmek için mücadele edin. Çalışın, çabalayın ama asla pes etmeyin. Önünüze çıkan engelleri düşünmeden yolunuza devam edin. Bu yolda yorulacaksınız fakat sonunda yaşayacağınız mutluluğu düşünün. O mutluluk, çektiğiniz tüm sıkıntılara ve yorgunluklara bedel olacaktır.
Haydi öyleyse şimdi hayalleri gerçek etme, yola revan olma zamanı…
Necati DİLEK