- 872 Okunma
- 5 Yorum
- 7 Beğeni
BEN GÜÇLÜ BİR KADINIM
Bir gün içimde anne şefkati ile uyandım.
Oysa ben hiç anne olmadım ki.
Demek ki bir yürek, bir baş vardı sevgime muhtaç.
Ama ben sevmeyi bilmiyordum.
Şimdi tadını hiç bilmediğim bir yemeği yapmaya çalışıyorum.
Mutluluk denen kaşığa koyup a de bakım deyip. Ona yedirmeye.
Oysa nokta koymuştum Daghanım’dan sonra içimdeki anne olma isteği duyan yanlarıma.
Noktadan sonra hep büyük harfle başlanır diyen beynime inat ilk kez anneliği tatmak korkutsa da beni hayatın kalleş bağrında ben de bir anne oluyordum.
Anne olmak her an onu düşünmek, kollamak, hastalandığında baş ucunda beklemek, bazen nefes alışverişlerini bile dinlemekti.
Yorgundu bedenim o melek le tanıştığım gün bilemezdim ona nasıl annelik yapacağımı ama öyle güzel eğitti ki beni bazen yemeklerini yemedi saatlerce ilgilendim onunla, bazen uyumadı okşaya okşaya uyuttum, bazen korkulu rüya gördü kollarımda tenimin kokusunu âlâ âlâ sakinleştirdim, bazen de ben ağladığımda göz yaşlarımdan öptü hissediyordum yorgun bedenime inat anne olmuştum.
Her ilacı biliyordum, her bakışını, benden ne istediğini bile anlıyordum annelik böyle bir şey olmalıydı.
Ve ben daha bir güçlü durmalıydım ayakta, kuralları ben koymalıydım. Disiplin şarttı, her yanlışında onu ödüllendirmek yerine cezalandırdığım gibi iyi yaptıklarında da ödüllendirmeliydim.
Ben bir anneydim o da yoğurulmayı bekleyen bir hamur -Annem çocuk hamur gibidir ona şeklini sen verirsin derdi ve ben şekillendirdim o yaramaz afacan yavruyu.
Anne olmanın huzuru ile unutuyordum acılarımı. Artık her an düşünmek zorunda olduğum, bana ihtiyacı olan minicik bir şey vardı.
Sevgiyi bilmezdim her gün işten gelme saatlerimde balkonda bekleye bekleye, ağladığımda canı yanmış gibi ses çıkara çıkara, en çok da elimin üzerine patisini koyup ben buradayım diye diye öğretti.
Hem anneliği, hem de sevgiyi ondan öğreniyordum.
Acı çektiği geceler aynı acıya ortak oluyordum. Bu nasıl bir duyguydu? Onu ben doğurmamıştım ama en ufak acısı bile içimi kanatıyordu.
Sonra anladım ben annelik şansımı sadece onda tüketmiştim.
Geçen hafta veteriner o duymak istemediğim şeyleri söyleyince, anneliğim kanıyordu.
Şimdi her gece avuç içlerime dualar sürüyorum gözü görmeyen, kulağı duymayan, Alzheimer hastası, ikide felç geçirmiş bir oğlum vardı ve ben dimdik ayakta durmak zorundaydım.
Sıvadım kollarımı ve atıldım bu ulvi göreve. Biraz daha zor biraz daha meşakkatliydi bu yol işim ise çok zordu, ben ise zoru seven bir kadındım tıpkı tüm acılara inat yenilmediğim, yıkılmadığım gibi ben güçlü bir kadındım.
Güçlü bir kadın.
Ve anlıyordum Anne olmak sadece doğurmak değildi.
İyi ki anneyim iyi ki Vermiş Rabbi’m onu bana şükürler olsun.
YORUMLAR
KeLeBeK EtKiSii
Çok güzeldi. Anne kalbi, insana kuşlara, çiçeklere ve her canlıya sıcak bakar. Sevgiler Mavİİ KeLeBeK.
KeLeBeK EtKiSii
Bugün ölüm yıldönümü olan ulu ozan NEŞET ERTAŞ' a rahmet dileyerek bir bozlağında geçen " ALLAH SEVMEDİĞİNI YARATIR MI HEÇ ( HİÇ ) " sözü aklıma düştü, canlılardan yola çıkarak düşünen canlı olan insanın bütün düşüncelerini titreten bir bakışla bildiğimiz herşeyi unutturacak kadar derindir bu söz, size anneliği tattıran o canlıya da yaradan sevilmeyi ve sahiplenilmeyi tattirmıştır, kadın erkek farketmez sevmek en güzel güçtür, çok saygi
uytun tarafından 9/25/2020 4:03:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
KeLeBeK EtKiSii
Çok doğru bir söz
Annelik farkli anlatılmaz ama yasamak bambaşka şükür ki yaşadım anlayan yüreğine sağlık
Annelik başka bir duygu, anneler ölümsüz olmalı, anneler günü yılın bir günü değil yılın her günü olmalı. Anne olmak sadece doğurmak değildir, evlatlık edinip annesinden daha iyi annelik yapan insanlar gördüm. İnsanın bir hayvana annelil yapıyor olmasınbaşka bir duygu, onu anlamak, onu duymak, onunla konuşmak, onunla ağlamak, acısına ortak olmak başka bir şey. Dağhan için çok üzgünüm😢 Üzgünüm demek bazen çok şey ifade etmez biliyorum ve acını en az senin kadar bende yaşıyorum. Bu dünyada iyi insanlar var oldukça insanlık bir gün yeni bir çağ açacak, iyi insanlar insanlığı herkese aşılayacak, yüreğinden bu insanlık, bu anne duygusu, bu merhamet hiç bir zaman eksik olmasın iyi insan. Yüreğine ve kalemine sağlık. İçinde yaşanılanlar içimi yaktı, inşAllah oğluş için rabbim yardımcın olsun. Dualarım sen ve oğluşunla caan.
Günümün yazısı🌹