- 625 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
DİN
DİN ve KURAN
Yusuf Yılmaz
Türk Milliyetçiliği davasının sosyologlarından Prof. Dr. Erol Güngör “Ben her Veda Hutbesini okuduğumda göz yaşlarımı tutamam. Kuran okurken yüreğim titrer” Diyen o değerli ilim adamına birisi bir soru sorar.
- İslam’a göre din nedir?
- İslam’a göre din, Allah tarafından insanlığa ilahi vahiy aracılığı ile bildirilen “hayat tarzı” ve ”kurallar bütünü” dür.
Diye cevap verir.
Buna göre tek ve gerçek bir din vardır o da İslam’dır.
Bazı alçak ve din düşmanı kişiler devamlı olarak dinimize saldırmakta ve Yüce Peygamberimizi küçük düşürücü gerçekle alakası olmayan iftira ve isnatlar yaymaktadırlar.
Bu yayınların asıl kaynağı ,başta kendisini gizleyen ama aslında Feto terör örgütünün üyeleri tarafından yapılmaktadır.
Bunların amacı “Deizm” adı altında peygambersiz bir din öne sürerek güya “dinler arası diyalog “ süsü de verip gençlerimizi İslam’dan soğutup Hristiyanlığın kucağına atmaktır.
Bu büyük bir tehlikedir.
Bazı tarikatların İslam’ı yozlaştırmaları yetmiyormuş gibi samimi Müslümanlarında okumadan eksik bilgilerle etraftakileriyle münakaşaya girerek şüphe uyandırmaları bizi üzmektedir.
Dinimizi bu tehlikelerden korumanın bana göre en önemli yolu:
Din okullarda öğrenilecek.
Yüksek İslam enstitüsü ve ilahiyat fakültelerinden mezun kişiler din işlerinde görevlendirilecek.
İmam hatipler başlangıçtaki amacına uygun şekilde her bölgede, yetmezse her ilde bir tane olmak üzere açılacak.
Zararlı tarikat ve cemaatler hemen kapatılacak.
Hutbelerde asıl, Kuran ayetleri okunup Türkçe olarak açıklanacak. Asla siyasete girilmeyecek.
Madem ki Kuran’ın hükümleri Canab-ıı Allah’ın emirleridir mademki her ayetin sonunda düşün diyorsa Kuran-I Kerim’i en iyi anlayacağımız şekilde okumamız gerekmez mi?
Kuranı ilim olarak ele alıp değerlendirmeliyiz. Çünkü Kuran’ın temeli matematiğe dayanır. .Denge, ahenk ve ölçü üzere kurulmuştur. Bu bakımdan insanlığın kurtuluş reçetesidir aynı zamanda en son medeniyet kurallarını içerir.
Sadeleştirilmeli her dilde okutulmalıdır. Sokakta, sağda -solda değil okullarda okutulmalıdır.
Benim anladığım budur.
Saygılarımla.
YORUMLAR
bir sav böyle savunulmazın ötesinde,
her aydınlığa kapıyı kapatıp ve malum günah keçisi de hazırken
kendinizden başka her şeyi sorgulamak diye anladı okur.
ve şahsi düşüncem şudur ki;
o kadar sosyal medya, cin, pislikleri yazmaya elim gitmiyor ama vakıf ! dersem anlayacağından emiminim, velhasılı bunları içten temizlemeyip,
sadece Hristiyanlığa bağlamak çok saf ve çok çocuksu geldi nedense bana,
ne dersiniz? hem de Kudüs tam da orada dururken?!
eyvallah.
Bu yazıyı neden yazdınız, bilmiyorum. Lakin son yıllarda ben deizm'e kaydım. bu hayatımı da değiştirecek mutlaka.
Öncelikle
1: Dinleri ve peygamberlerini eleştirmek alçaklık mıdır? Peygamberler eleştirilemez mi?
2: Din düşmanı ne demektir, dinin ipe sapa gelmez uygulamalarının bu devre ve çağa taşınmasını istememek, din düşmanlığı mıdır, dinlerin topluma, milletlere verdiği yararlar bu çağda nedir? Dinleri çıkarırsak insanlık kargaşaya mı düşecektir yoksa daha terli toplu bir medeniyet ve fikir dünyası mı kurulacaktır.
3: Deizm; Tanrıyı kabul eder, dinleri ayırt etmeden reddeder, o yüzden islam hristiyanlık yahudilik başta olmak üzere birbirinden diğerine hergangi bir insanı veya toplumu itme, din değiştirmesini sağlama olamaz. çünkü her biri kendi içlerinde çelişir ve zenginlerin fakirleri gütme amacına hizmet ederek özde toplumsal barışı tehdit eder.
4: İslam tamamen Türkçeleştirilmeden asla bu millet Kuranın ne dediğini ne anlayabilir ne de inanabilir, kulaktan duyma aynı katolik hristiyanlar gibi sünni bir despotizm meydana getirir.
5: Dini anlatanlar eğer gerçekten peygamberlerine inanıyorlarsa; din üzerinden ücret almayı bırakmalıdırlar. sonradan çıkan kıyaslar ve bidatler aslı peygamberliği gölgeler.
6:Gerçek bir ilahiyatçı; sorgulayan kökünü arayan kişi dini kabul etmesi düşünülemez diye düşünüyorum..
7: Siz hangi kuşaksınız, hangi yılda kaldınız, hayat hikayenize göre 80 lerin gençliği iseniz, ülkücülüğün, komünistliğin veya muhafazakarlığın abd rus ve yeşil sermaye ürünü olduğunu düşünür müsünüz, düşünmezseniz neden? bu fikirlerin kurucuları kimdir? kimlerden eğitim almışlardır, öğretmenleri ve bu fikirleri o kişilere aşılayanlar kimlerdir.
8: Deizm savunucuların fetö etö gizli yapı karanlık oda derin devlet vb olmayacağını düşünüyorum, çünkü bu yapılar zenginlerin ve ideolojiler üzerinden karşı taraf (kimse) geriletmek ve çürütmek ve meydanda sesini kesmek için kullanılan siyaset oyunlarıdır.
Aynı; sağ sol sünni alevi gibi..
çünkü bir fikri savunuyorsanız o fikirden maddi veya manevi çıkarınız olmalıdır, deizmden şimdiye kadar maddi veya manevi çıkar sağlayan görmedim duymadım, siz duydunuz mu? Benim deizm savunuculuğumda bir çıkar yoktur, insanların din ile sömürülmesini ve kendilerine saygınlık itibar sağlamalarına karşıyım.
9:Deizm, bir nevi çıkmaz sokaktan yol bulma gibidir benim için, çünkü dinler (hak ve batıl diye ayrılsa da) çıkmaz sokağa düşmüştür, bu çağda birlik ve beraberliği, huzuru ve güveni sağlayacakları görülmemektedir.
10: Samimi müslüman ne demektir? açıklayabilir misiniz, bilmeden ibadet eden mi, Tanrı veya Allah korkusu daha doğrusu ahiret hesap korkusu taşıyarak iyi ve güzel insan olmaya çalışanlar mıdır? Din olmadan, iyi güzel ve yararlı insan, vatandaş yurttaş olunamaz mı?
11: Din bir meslek midir, inanç meslek olarak görülebilir mi?
12: Dinler özelinde okullar neden açılmaktadır, mesela yüksek islam enstitüsünün milletimize veya vatandaşımıza faydası nedir? Olmayan bir kitap mı yazmaktadırlar, bilinmeyen bir şey mi söylemektedirler, yoksa kıyas diyerek dinleri mi güncelleştirmektedirler.
13: Japonyada veya yağmur ormanlarında veya sibiryada veya iskandinavyada doğmuş olsaydınız yine islamı mı seçecektiniz, coğrafya kader midir?
Saygılarımla..
Bir Dünyevî tarafından 9/24/2020 5:35:52 PM zamanında düzenlenmiştir.