- 1345 Okunma
- 15 Yorum
- 16 Beğeni
Affettin mi
Sana bahaneler üreterek geliyorum tanrım.
Ellerim, avuç içlerim göstermelik nasırlarla dolu. Dizlerimi kanattım. Diz çöktüğüm sen değildin aslında.
Ben güce taptım...
Kalbim uzun zamandır riyakar..bu yüzden çok iyi rol yaptım ya huzurunda. Yüzyıllık bir oyunun tek repliği dudaklarımda...
Ben yaptım sen yapma..
Affet..
Geçen gün bir çakıl taşını suda sektirdim hem de yüz kere. Gökyüzüne kıskanç bakışlar fırlattım, neden bu kadar mavi diye. Eve dönerken gördüğüm ölü kuşun kanadından sarkıyordu bakışımın yarısı, umursamadım üzerine basıp kaybettim kanıtları öylece.
Dilimin arka kısmında sakladım yalanlarımı ama asla fark ettirmedim inan ucuna bulaştırdığım günahları...anlayacağın.
Ben yaptım ama sen yapma..
Affet...
Kana kan, cana can dedim, cana da mal yükledim. Pis gülüşlerimle kirlettiğim tenleri hiç mi hiç düşünmedim. Benimdi hepsi gücüm yetti aldım.
Bu değil miydi özüm, ben özümün tuzağına düştüm. Inkar etmeye bile ihtiyacım yok..ama...
Ben yaptım sen yapma...
Affet...
Kırılgandım ama kırıldığım yerden daha çok kestim. Ne kadar keskinsem o kadar keyfe geldim.
Bildiklerimi abarttım bilmeyenleri kandırdım, gördüklerimi çarpıttım görmeyenleri baştan çıkardım. Yüzyıllardır ezberlediğim yalanlardan da hiç şaşmadım.
Biliyordum Işte içten içe ama hiç kulak asmadım. Kısacası...
Ben yaptım ama sen yapma...
Affet..
Evet..evet...çok pişmanım..
Vallahi...billahi..
Diz çöktüm karşından bak yine af diliyorum..
Ben yaptım sen yapma tanrım...
Affet...
Affettin mi...
(a) y kuşağından
YORUMLAR
Buradan gökyüzü mavi görüksede ama değil sonsuz karanlık
Söylediğiniz her haltı yapanlar Allah dan af dileyince kurtulacağını sanıyorsa; O haksızlıkları yapmadan iki kare düşünsün. Önce haksızlığa uğrayan o kul af edecekmi ki Allah affetsin.
Kaleminize yüregenize sağlık akıcı ve anlayana güzeldi
black_sky
Teşekkür ederim kiymetli yorumlar için Saygılar ve selamlar
eyvallah
amaranthus celosia tarafından 9/30/2020 10:13:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
black_sky
Ama en azindan psimanlik duymak da önemli bir gösterge olabilir...
Teşekkür ederim kiymetli yorumlar için Saygılar ve selamlar
bana öfkeli diyorlar, benim her yerim öfke olsa ne yazar, kelimelerinizin içindeki öfkeyi görüyorken ben nasıl durulabilirim, güzelliği bile göreceli sayarken aslolanlar... nerde bu güzel kelimeler, ey insanlar:) (burada öfke hangi kelimede? var mı,)
black_sky
ne çok günahımım varmış.. nedir işlediğim günahlar bakayim...
madde 1- kaç defa yalan sülediniz
2- hırsızlık yapıldı mı- ciklet ve bağ bağçeden meyve alma olabilü
3-alışverişte aldattınız mı, ev araba alıp satarken...
4- yaptığınız işin hakkını verdiniz mi?? liyakat sahibi mi yoksa sistem dişlisimiydiniz
5-tanrınıza ve allahınıza karşı ne kadar dürüsttünüz
6-ata ananızı üzdünüz mü?
7-komşu hakkına riayette neredesiniz
8-kardeşiniz varsa ahkkını gasp ettiniz mi
9- torpil için kapı çaldınız mı herhangi bir konuda, çaldıysanız kaç defa
10-sizin gibi düşünmeyenleri aptal odun salak vb diye düşündünüz mü
11-ilminizin hakkını verdiniz mi, ne kadar öğrettiniz
12- kibir gurur şehvet konusunda suçunu var mı
13- gönül dünyanız ne kadar saftı, hoşlandığınız sevdiğiniz sevmeye çalıştığınız kişiye karşı temiz misiniz
14-paranızın rızkınızı nereden kazandınız, aldığınız ücreti hakettiniz mi
15-verdiğiniz ücrette samimiydiniz, size o ücreti verselerdi o işi yapar mıydınız
16-ahlak deyince ne anlarsınız, ne kadar ahlaklısınız
17-edep konusunda edebinizi aştığınız oldu mu, edebinizin hakkını verdiniz mi? edep nedir düşüncenizdeki
18 doğaya kimse görmeden çöp attınız mı, piknikte kumsalda evde araba temizliğine ne kadar dikkat ediyorsunuz
19- kırıcı kaba faşist .. davrandığınıza inanır mısınız
20-dedikodu nedir bilir misiniz, yaptınız mı, sülfü yare dokunur muydu yaptı iseniz dedikodunuz..
vb vb vb
Bir Dünyevî tarafından 9/24/2020 4:45:10 PM zamanında düzenlenmiştir.
black_sky
Yinsani
black_sky
Biz neler ediyok vay vay...
Yinsani
black_sky
David ve liz olsaydi anne baba...acaba ne olacaktı çoğu...
Eğer bu bir farkındalık ise o zaman hazıra konmak nedir...ogretin tüm dinleri kişi seçsin içerisinden...
O zaman doğduğun coğrafya kaderse seçiminden sorumlu tutulamaz kişi
black_sky
Beni biliyorsun aslında bu konuları tartışmanın anlamsız olduğunu düşünürüm...kisiyo ne tamamlarsa odur esas olan...lakin işte ortaya bazen öyle karlar ve düşüncelerle çıkıyorlar ki ne desem ben bile duramıyorum...aklima gelen bir madde olursa düşüneceğim;))
Ama bunu senin dediğin gibi laf sokmak, işte küçümsemek için değil ki asla yapmam...ki sende öyle..
Gerçi ben senelerdir araştırmıyorum;))) sezgisel bir tatminsizlik ve içsel hesap kitap ve mantıksal boşluklar beni bu duruma getirdi. Sonrası kim ne derse desin iç dünyama baktım...
Yinsani
inanç değiştirmek dünyanın en zor şeylerinden biridir, insanı tutar tutar duvara çarpar, zihnini mahveder. bundan sonra da ya ortada eski inancı-dini kalmaz ya da daha bir üst inanca çıktığını düşünür. ben bir üst inanca çıktığımı düşünüyorum şahsen, elbette kesinlik yok sonuçta. bir başkası için de çukura düşmüş kördüğüm olmuşumdur f,kir veya inanç konusunda.
Erlik Aldacı
Olmadığını var saydığınız ama başkalarının olduğunu var saydıkları olgu üzerinde, karşı düşünce üretmek, savaşmak ve kabule zorlamak...ne kadar akılcıdır.
Başka sorum yok.
Yinsani
nesnel olur mu bilemem,
karşı düşünce üretmek zihin işidir.
savaşmak denilemez, ben de varım demektir.
kabule zorlamak herkesin içinde olan benlik ile ilgilidir.
akılcı değildir, mecburidir...; hiç konuşmayan yazmayan vb akıllı insan görmedim üstad.
Erlik Aldacı
Erlik Aldacı
Kendimiz dahil her şeyi reddedelim, olsun bitsin.
Erlik Aldacı
Yinsani
Erlik Aldacı
Sömürgecilik cehalet üzerinden yapılır,saldırganlık ta öyle...
Erlik Aldacı
black_sky
Üstad güzel bir soru sormuş ki aslında benden çok sana gelmiş nesildaşım.
Şarj bitmese belki benzer bir çıkarım yapardım.
Yanı şöyle ki; nesi tartışılır, niye tartışılır...kimi nereye taşır bu tartışma...
Bana saçma geliyor...yine söylüyorum...karşılıklı laf sokmaya dönen bir durumdan başka bir yere gitmiyor...biri diğerini çürütmeye çalışıyor neden...ne yani ben bir noktada cevapsız kalınca karşı taraf geçerlilik mi kazanacak..ya da bana saçma gelen bir şeyi sabaha kadar anlatsa biri aydınlanma mi yaşayacağım..
Ama insan bu öyle mi...celiskiler yumağı. Illa ki bir taraf haklı çıkmalı...bir taraf diğerinden üstün olmalı.. daha haklı daha güçlü...
Ben tume varmıyorum arkadas. Ben tümden geleceğim.
Iyiye, güzele,insanı zaaflarin ötesine, ezele ve ebede hakim gördüğüm...dogru dediğim güzel dediğim bir yaratıcı varsa kafamda...
Bana birinin diğerine üstün geldiğini söylemez.
Bir cinsi diğerinin kölesi etmez..
Bana adam öldürme konusunda esneklik göstermez....cezasi vardır der.
Bana bir can başka bir candan daha üstündür demez...yani hayvanları öldür,,aman insan işte falan gibi.
Bana tecavüzü haklı göstermez...kocadir sever...
Bana güncelliğini yitirecek şeyler söylemez...
Bana egomu tatmin et demez.
Benim için geçerli olmayan bir şey dünyada yok mu sayılır...ya da bir başkasının yok saydığı benim içinde mi yok olur...bu benimdir beni ilgilendirir..
Bazı şeyler esnetilmez...insanlar bazı şeyleri esnettiğinde onu bozmuş olur, saflığı gider, başka bir şeye dönüşür...Bazı şeylerin istisnası olmaz...oynamaya gelmez, kişiye göre değişmez..
Az biraz düşünülse zaten...biri diğerine *ok atmaz...saygı duyar...belki anlamaya çalışır..
Erlik Aldacı
Erlik Aldacı
black_sky
black_sky
black_sky
Kendi aydınlanmami çok başka bir olayda yaşamıştım;)) en iyi film hangisi gibi bir konuydu..ne alaka belki olacak ama iki karşıt fikir ve hayır bu film en iyisi hayır bu diye gereksiz bir tartışma yalarken benim aklımdan bambaşka bir film geçiyordu;)))
Bakış açısı, bendeki yeri , yukledigim anlam, eğitim, algı neyse o...en iyi film benim için neyse oydu...baska bir şey değil.
Bir şeye inanmak taraf olmak hatta taraftar olmak mi olmalı...bir şeye inanmak inandığın şeyi tam anlamıyla sahiplenmek ve kendi hayatına yansıtmak olmamalı mi...
Belki de en büyük sorunun cevabını atamadığım ve bilsem de benim adıma şu an fark yaratmadığını düşündüğüm için bu derece rahat bakıyorum olaya...kim bilir..
Tabii ki bana saçma gelen bir düşünceyi çarşaf gibi yazınca biri içimden geçirdiğim bazı düşünceler oluyor lakin neyse kendi düşüncesi işte demek dışında geçip gidiyorum. Tek korkum ise o düşüncelerin o kişilerin kafasından taşıp başkalarını hedef tahtası haline getirip can yakması oluyor...iste haddini bilmez inanç bana göre bu oluyor...
Erlik Aldacı
Çenem düştü affola...son.
black_sky
Başka hayatlar başka düşünceler başka başka inançlar vardır olacaktır olmalıdır a neden olmasın..
Asıl zenginlik bu değil mi...yikim içeren ve zarar verenler hariç tabi ki..gerci ben hariç desem de bana göre yıkım olan düşünce o kişiye göre sağ bir arınma ritüeli olunca ne denir...
Güzel bir noktaya değinmiş aslında kişi...topluluklari harakete geçiren kaynaklar ama gerçek soru ve sorun o kaynağı kontrol eden eller...
Bazen ama çok azınlıkta bazen hayat , evren tüm insanlık tarihi öyle anlaşılır ve kavraması kolay geliyor ki bana...aslinda karmaşık olan hiçbir şey yokmuş gibi...sanki karmaşık hale getirmek için özellikle uğraşmışlar gibi..sonra yine diyorum her algı kendi vücut bulduğu yerde şekilleniyor...en dipte ve ortak noktada kalan özellikler daha çok katılımcı buluyor...daha derin daha kök daha maneviyatla donanmış olanlar..
Üstad çok teşekkür ederim. Varlığın için...kattigin zenginlik ve yorumlar için.
Eksik olma dilerim. Güzel insanlar eksik olmasın dilerim.
Vesileyle ziyaret edip vakit ayıran gusel insanlarada teşekkrüler ederim.
Saygı ve selamlarimla her zaman..
black_sky
Sağlıcakla
black_sky
Sonsuz bir affetme durumuna pek güvenmemek lazım...cehennem boşuna değil ya..
Değer kattınız yorumlarınızla
Saygılar ve selamlar olsun
Tanrının bu konuda çok meşgul olduğuna eminim:) onun da işi zor, herkes kendini sütten çıkmış ak kaşık sanıyor:)
Güzel duaydı canımın içi... sevgilerimle...
black_sky
Kesinlikle katılıyorum en zor iş bunca duayla ki çoğunun içeriği tartışılır uğraşmak..
Süt bile karardı lakin halen kaşıklar kendini ışıl ışıl sanıyor..
Eksik olma dilerim..varligin çokça güzel çünkü.
Sevgilerimle
MÜSLÜM BAYRAM
herkesten çıkarın beni;)))))
MÜSLÜM BAYRAM
ne mümkün efendim
Bir Eflatun Ölüm
MÜSLÜM BAYRAM
teşekkürler
black_sky
Bir Eflatun Ölüm
Bir Eflatun Ölüm
black_sky
Okumaktan inanılmaz keyif aldığım ve tanımaktan dolayı çokça mutlu olduğum degerli kardeşimdir kendisi..
Her vakit buldugumda eski şiirlere dönüp okuyorum...ve halen ilk hayranlığımla...
okuyan herkesin bu duaya eşlik edip
kendi adına af dileyerek ortak olacağı
şahane bir yazı okudum
canı gönülden kutluyorum kaleminizi...
saygılar
black_sky
Dedim kendimden başlayım belki katılan olur.
Eksik olmayın değer kattınız yorumlarınızla
Saygılar ve selamlar
Bir düşünme fırsatı tanımak şart;))
Affetmek denince önce insan kendi muhasebesini yapmalı
affedene kolaylık olur bence;))
tebrikler
black_sky
Sanırım niz daha çok içimizden yüksek sesle söyleyip günahlarımızı aklıyoruz. Bu sebeple bir sonrakine geçmek öyle zor olmuyor.
Eksik olmayın değer kattınız yorumlarınızla
Saygılar ve selamlar olsun.
Hz Musa, bir gün bir başına dağları dolanırken, uzakta yoksul ve yalnız bir çoban gördü. Çoban dizüstü çökmüş, ellerini semaya açıp dua etmekteydi. Bu durum Hz. Musa’nın çok hoşuna gitti, ama yaklaşıp da çobanın duasını duyunca şaşırdı.
Çoban, Rabb’ine şöyle yalvarıyordu:
“Kurban olduğum Allah‘ım. Seni ne kadar severim, bir bilsen. Ne istersen yaparım, yeter ki Sen iste. Sürüdeki en yağlı koyunu kes desen, gözümü kırpmadan keserim Sen’in için. Koyun kavurması güzeldir Allah’ım, kuyruk yağını da alır pilavına katarsın, tadından yenmez olur.”
Hz. Musa duaya kulak kabartarak çobana yaklaştı.
Çoban, “Duasına” devam ediyordu:
“Yeter ki Sen dile, ayaklarını yıkarım. Kulaklarını temizler, bitlerini ayıklarım. Ne kadar çok severim ben Sen’i. Sana çok hayranım.”
Duydukları karşısında Hz. Musa öfkeden küplere bindi, bağıra çağıra kesti çobanın duasını:
Hz. Musa:
“Sus, seni cahil adam! Ne yaptığını sanırsın? Allah pilav yer mi? Allah’ın ayakları mı var yıkayasın? Böyle dua olur mu? Külliyen günaha giriyorsun. Derhal tövbe et!”
Çoban, Hz. Musa’dan azarı işitince kulaklarına kadar kızardı, utancından yerin dibine girdi. Bir daha böyle kendi kafasına göre dua etmeyeceğine gözyaşları içinde yeminler etti.
Hz. Musa o gece bir ses işitti, seslenen Rabbi idi:
“Ey Musa! Sen bugün ne yaptın? Sen ayırmaya mı geldin buluşturmaya mı? Şu garip çobanı azarladın. Onun bana ne kadar yakın olduğunu anlayamadın. Ağzından çıkan lafı bilmese de, O çoban inancında samimi idi. kalbi temiz, niyeti halisti.
Biz kelimelere bakmayız, Niyete bakarız! Kelamlara bakacak olsak yeryüzünde insan kalmazdı!
Biz çobandan razıydık. Başkasına medih olan söz sana zemdir. Ona bal olan sana zehirdir. Sen işittiklerini inkar ve küfür saydın ama bilsen ki bir kabahati varsa bile, ne tatlı kabahattir onunki”
Musa (as) hatasını anladı ertesi gün çobanın yanına gitti çoban duaya durmuştu yine, Ama dünkü heyecanından, samimiyetinden eser yoktu. Öğretildiği gibi yakarmaya gayret gösterdiğinden, aman bir yanlış laf etmeyeyim diye takılıyor, kekeliyor, terliyordu.
Hz. Musa, çobana ettiğinden pişman olup sırtını okşadı ve dedi ki:
” Ey dost, ben hatalıyım, ne olur affet.”
Eminim cevabı kargoya vermiştir :)
black_sky
Biz ağıza değil kalbe bakarız, şekil değil içerik onemli...anlayana tabii ki.
Kargo da hızlı gelir umarim;))
Saygı ve selamlarimla .
Tanrım beni de affet :))
Gülümseyerek okudum duayı, bence minberde edilen birçok duadan daha samimiydi.
black_sky
Eksik olmayın dilerim , yorumunuz ve ziyaretiniz çok kiymetli.
Sevgi ve selâmlarımla
Can kırığıdır...kırılmasaydım, batırmayacaktım kırıklarımı,
Can kırığıdır... Mavi müşfik sahilinde unutuldum sandım,
Kırık kızgınlığım, yerde yaralı güneş altı parçalarım
Işığınla kırındıkça kızardım, kumsalları da yaktım
Ben kırıldım, kırılmasaydım batırmayacaktım yanıklarımı
Affet ben bu(y)arada yandım, Affet yanıklarımdan kaçarım...
black_sky
Kırıldık ya dedim ama bazen kırıkları kesmek için kullandık...sanirim onca söz arasında nedenini bahane mi acaba diye sorguladığim bölümdü...
Kirilmasak yapmazdık mı acaba;))
Eksik olma dilerim değer kattın yorumunla.
Sevgi ve selâmlarımla
Sahir Neva
Ben çok deruni ve uzun bir meşguliyet veren bir kuyuya inmeye şuanda çok müsait değilim ;hele ki bu yorumu görecek olursa -bir dünyevi- eyvah eyvah 12-45 ...190 yoruma kadar gideri, gecede biter :)
Ama düşüncemin özünde olan şey, biz bilemediklerimizin de hüznünü sezinliyor olabiliriz henüz olamadıklarımızın da ... Bir bahane evet ama bunun bir bahane olduğunu, o şansı bize veren de bildiği için teşbihte hata olmasın duruşmada ki iyi hal durumu gibi geliyor bu durumlarımız bana :)
Evet kırılmasak yapmazdık ! kırıldık ve yaptık bize bu kırılganlığı veren bize bi zamanlar bunun olabileceğini, olduğunda da affedebileceğini söylemişti... Bu sefer biz madem ki kırıyor, kırılganlığa da müsaadesi var ... O zaman bu birini güldürürken bir diğerini üzebilen kırgınlığın faili bensem de mesuliyeti sadece bende değildir diyen; Batı jargonun da fatalizm, İslami literatürde "cebriye" Öz Türkçe haliyle "yazgıcı" kaderci, düşünün - kendini günah içinde şımarttığı; ümit içinde de gözünü karartabildiği bir yere taşır - bu dışarıdan bakıldığın da çok büyük bir tezattır hoş içinden bakıldığın da da anlamını kavramak biraz uzaktır. Bu kesif düğümün gizemini o düğüm atanla karşılaşınca ya da karşımız da bir boşlukla net olarak anlayabileceğiz sanırım.
Sevgilerimle,
black_sky
Lâkin deri duruma inemeye halin olmamış halin bile nesildaşım başka bir derin.
Konuda derinlik taşıyabilir..kırıldık evet ondan kırdık...ama kırılmanın asıl saf kalan tarafı bence fitne fesat içerin bir bahane zincirini kuramayacak kadar kırılgan düştüğümüz o andı...
Ben bu durumda bir ayrım yapmak zorunda hissettim kendimi..kirilganligi bir kalkan haline getirip olmadık işlerine alet eden her kepazeliğe hazır sebep gösterenleri ayırmam gerek.
Mesela aldatıldığı için önüne geleni aldatan birine..anlayis göstermeye çalışmak ile hak vermek arasındaki çizgiyi çizmek gerek..hani nesildaşım tama. Anlıyorum seni ama...peki şu an aldattigin kişinin hayatında seni aldatan kişi olma durumuna ne diyeceksin....diye soran arkadaşına kalben ne cevap verilir..
Beni üzdüler bu insanlar o zaman hepsine ölüm diyen mantığa kadar giden bu yolda affetme durumuna pek güvenmemek lazım gibi geliyor bana...o bakımdan yazdimdi o kısmı;)))
Bu arada dünyevi nesildaşım ile yukarıda yorumun dibine vurduk...simdi onun yazısına kalabalık yapıyorum;)))
Her zaman beklerim.
Ekime kadar şiir asmıyorum siteye lakin dedim yazı eklemeyeceğim dememiştim bahanesiyle bu yazıyı eklemiştim;)))
Iyi oldu ev sahipliği keyfini unutmusum...
Sevgiler benden nesildaşım.
Sağlıcakla
Sahir Neva
Çocukluğumuzda olanı var olmayanı var ; alanı var alamayanı var derlerdi arkadaşınla paylaşamayacağın kadar küçük süprizlere; olursa biraz gözden uzak olurdu ya da hiç olmazdı.
Yazılarını hep taşı içimize, hatta kocaman, en kocaman puntolarla as lütfen
Olanı varsa dert değil ; olmayanların olmazlarına , dimağlarına, tefekkür dünyalarına güzel süprizler olsun, sevgiyle nesildaşım,
black_sky
Maksat muhabbet oldu sanki ama iyi oldu sanırım.
black_sky
Iyi bakasın kendine ve bol bol yazasın sen de ki bizim de içimiz ısınsın..
Yazının negatifini almaya çalıştım nesildaşım, oldu mu bilmem??
***
An'a gerçekleri tüketerek gidiyorum Tanrım
Ayaklarım, ayaklarımın altı ipeğe sarılı terlikler ile kapalı. Dizlerime nem kremleri sürdüm. Kıyam ettiğim An değildi aslında.
Ben zayıflara inandım
Zihnim kısa andır dürüst.. bu özden yok kötü rol yapmadım karşında. An'lık bir gerçeğin çok repliği gönlümde...
Sen yaptın ben yapmadım
Kendini nasıl affedeceksin.
Bugün bir bonibon kapağını elimde evirip çevirdim, saymadım kaç kere. Yeryüzünü küçük gördüm, niçin olmasın turuncu diye. Kanepeden ayağa kalkarken dün sıktığım ilaç yüzünden ölmüş sinek gördüm, içim titremedi inan. Elektrik süpürgesi şeffaftı çektim, orayı ona kabir yaptım.
Sözlerim gerçekti, doğru idi, sevaplarımı farkettirmedim, günah dediğin neydi hiç aklıma gelmedi ki... anlamazsın ya
Sen yaptın ben yapmadım
Kendini nasıl affedeceksin.
Suya kan dedim, kandan ne çıkardım. Güzel tebessümlerimle temizlediğim bedenleri çok gördüm. Hiç birine gücüm yetmedi, başkasının oldu. Üzülmedim.
Buydu özüm, ben özüme hiç balık ağı germedim. Kabul etmeye gelince Sen varsın ya.. Yeter.
Sen yaptın ben yapmadım
Kendini nasıl affedeceksin.
Kırılamadım hep esnedim, kuru değildim ki yaştım. Ben olsaydım törpülenmiş kılıç, küflü bıçak, çürümeye yüz tutmuş naçak, neye vurduysam kendimi kestim aslında.
Bilmediklerimle bilenler, görmediklerimle görenleri güldürdüm. Ta başından beri bildiğim gizli gerçeği yeni mi fark edip dosdoğru haykırdım. Senin işlerine kim şaşırabilir?
Bilmiyordum özüm neydi hangi özdendi, çok uslandım.
Uzun hikaye..
Sen yaptın ben yapmadım
Kendini nasıl affedeceksin.
Hayır... hayır... Yok umutluyum işte.
Dikildim kaldım sanki kök salacağım karşında..
Sen yaptın ben yapmadım
Kendini nasıl affedeceksin.
Affet...
Affetmedin mi...
***
Bir Dünyevî tarafından 9/23/2020 11:01:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
black_sky
Negatif olayı olmuş. Haklılık durumu sanırım bize düşmeyen kısmı.
Bugün çok insan diye yorum yapınca birden öylesine yazıverdim... üstad sorduz sen dedin sene 2042 falan...uzun zaman almış yazma işi...
Konu uzun , konu derin, konu çıkmaz, konu iki ucu üç *oklu sanki...
Eksik olma aksi olma dedi bize tanrı nesildaşım.
black_sky
Yinsani
atıflar çok güzeldi. ne diyebilirim. negatifini almaya çalıştım yazacak bir şey bulamayınca..:)
Erlik Aldacı
Övdüm mü yerdim mi... tabiki övdüm.
black_sky
Ne sevindim yoruma..yazdığının kıyısından köşesinden benzediyse benim için değeri ölçülemez..
black_sky
Kusura bakma cevaba geç geldim ama bildirim işi taş koydu yoluma;)))
yazı sizin,
özür başkasının adına belli
ve
hiç mi hiç istemediğiniz de affedilmesini...
eyvallah.
black_sky
Ceza bekler gibi biraz belki..
Teşekürler değer kattınız yorumlarınızla Saygılar ve selamlar olsun
himmet aygüt
ahenk önemli her şeyde olduğu gibi,
değer verilene harcanan zaman da.
okur denilene direkt ulaşmanın yolu da belli.
eyvallah.
bu arada, anladım ki bizim dinazor kuşağımız her şeyi var edenmiş y kuşağı yanında,
o kadar belli ki :(
Yinsani
himmet aygüt
her şeyi anlayan olsak da, öyle sansak da, değilmiş. biri...
30 yaşında bir kızım ve yaşadıklarım...
önyargısız sevmelere talip olan bir kuşak olduk sanırım, sağ ya da sol.
aptallık evet, ama sevgi, dedim ya ön yargısız, iki.
sizi de sevmelere talibim ben ve inan senden önce buralarda olanlardan.
ve en çok da seni belki, burada yoruma ne gerek varsa:( üç...
bakıyorum y ne ayak diye kuşak olarak, ne bedel ödemiş, ne yokluk çekmişsiniz yavrum,
babanın aldığı klavyede devrim yaratmış ve bunu gerçek sanmışsınız, hepsi bu:)))
geçiyorum hepsini,
ben ve ben gibi " gerçek" dinazorlar gözünde birbirinize zarar veriyorsunuz.
ki eminim birbirinizden sıkıldığınızı da !
çünkü hayat klavye değil, rüzgar esiyor, *ok kokusu klavyenin anlamayacağından derin.
demem şu toparlayabilirsem,
ne sağınız ne solunuz, ortada ve yolcusunuz
ve ama benim, bizim çocuklarımızsınız ve biz anne yada baba, el mecbur
" sizi çok ama çok seviyoruz".
ve ben de...
eyvallah.
Yinsani
eyvallah... bilmiyorum ben gibiler çok buralarda. demeseydin iyiydi; babanın aldığı kılavyeyle.. diye.. vardır öyleleri de lakin; sanmıyorum çoğunluk olsunlar..
muhabbete vuruyoruz, doğrudur. içimizdeki öfkeyi bir şekilde bastırmaya çalışıyoruz.. herkes öğüt veriyor abi herkes.. belki de öylesi doğru; ben de kendi yiğenlerime davranışlarıma ve sözlerime bakıyorum da, ne onlar beni anlayacak, ne de ben anlatabileceğim..
kılavyeler birşeyleri aşmaya çalışıyor abim, 20 yıldır aşılamayan bir şeyi... işçi olarak memur olarak esnaf olarak pazarcı olarak yüzde 90 olarak diyeyim, aşılamayan bir şeyi.. neyi dersen, ne sen sor ne ben anlatayım.. biliyor musun dersen; tek diyeceğim şu: reset ve güncelleme.. biliyorum ipe sapa gelmez fikirciklerimi de okuyorsundur..
hayat sizin zorluklarınızda heyecanlıydı belki umutluydu ekseri.. bizler umudun şehirlere gelmesini istiyoruz, kırsal zaten kaybedildi abim, kaybedildi.. yenidenbir umur lakin başaramazsak zati.....
şu an yüzümün aldığı ifadeyi sigaradan nasıl çektiğimi görseydin..
sen de bir sigara yakardın... birlikte efkarlanırdık...
kısa ve öz cevapların ve yorumlarını takip ediyorum.
sertliğini görüyorum, soğuk esmiş rügarların ne kadar keskinleştirdiğini görüyorum diyelim..
kesme abim bizleri, biliyorum, severken de döversiniz sizler...
döverken de sever..
sevgilerim ve hürmetlerimle.
himmet aygüt
yaz diye epey bekledim,
ama
sadece şunu demek için en çok,
be gözüm, ben ve ben kuşağın o beğenmedikleri,
sen ve siz böyle olasınız diye çok ama çok çektik.
suçumuz büyük beğenmeseniz de;
la yavrum, çünkü biz umut diye kendimizi yok ederken,
tanrı diye sizleri seçtik...
sustum. ben hep susarım sevdiklerimi koyacağım yeri bilemediğim de...
eyvallah aydınlığınıza...
Yinsani
kaçarım sonra pır diye.. halay çekerim abi.. çekmesini bilmesem de..
tanrılar ağlar mı...bir kelime açar mı göz pınarlarını...
olsun abi olsun.. umuttan da neşeden de ağlayacağız..
sarılıp sarılıp ağlayacağız birbirimize kılavyelerimize..
biz hep ağlarız abi..
ağlatmayı öğretmemişler bize.
tanrılar boğulmadığı sürece
biz öyle de ağlarız böyle de güleriz abi..
ne diyem abi..
nesildaş sayfsındayız; y sayfasındayız, çay nescafe rakı da vardır bu sayfalarda..
baş üstü gönül içre abim.
himmet aygüt
neyse.
sizi sevdiğimi haykırmayı beceremedimse,
suç sadece benim...
eyvallah yine yenilmiliğimle.
Yinsani
sen anlattın çok güzel hem de...
ben anlatamadım işte..
black_sky
Bildirim durumu yazıda pek işlemiyor..
Yazı bir kuşak döküntüsü ya da üzüntüsü gibi gelmesin...aslinda kuşaksal iç döküntülerimi yazmıyorum hiçbir zaman.
Özellikle yazılarda kendimden başladım hep sorguya, hedef kendim, sonuç kendim, sorun kendim oldu..
Yazı altına imza durumuna gelen kısmı bir selam oldu benim için..
Kuşaksal ayrım bir tarafa cinsiyetçi ayrıma da her türlü ayrıma da karşıyım...insan olmak önemlisi hep bunu bildim bunu söyledim..
Dinazor demeyin efendim bu anlamda kendinize hem insanlık dinozorlardan çok şey öğrendi..
Her zaman saygı ve selâmlarımla