- 2041 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
BİR KIZI OLMALI İNSANIN
BİR KIZI OLMALI İNSANIN
Huzur kokulu ıslak rüzgârın cennetinde yüzen, aydınlıkları taşımış; ruhunu iyimserlik kaplamış, umut dolu, güneş gibi ışıldayan. Duyumsanacak en güzel türkünün sesi, buluşulacak en güzel limanın berraklığı kadar duru, zorlu engelleri aşarak, hüzne perde çekerek, hayata sahici merhabalar sığdıran, “vefalı” bir kızı olmalı insanın...
Kısık ses tonuyla anlaşan, dudak izini okuyan; yüreğiyle konuşan, şarap gibi güzel, gizemli konuşmasıyla, büyüleyici insanlığıyla, evlât kokusuyla hayat veren, bakışlarıyla ruhlara dokunan... Hamaratlı mı? Hamaratlı olan. Hava sert estiğinde, korkuların içindeki imtihanlarda boğuşan, derdine deva olan, nimetin büyük gücünü bilen. Tozlu evlerin kirli sokaklarında “ekmeğini taştan çıkaran, evlatlarına hem anne, hem de baba olan,” bir kızı olmalı insanın...
Hırçın dalgaların buz tutmuş mevsimlerinde yüzen, zamanı derleyen; toparlayan, “toprak ana gibi, canını dişine takan,” gecesini gündüzüne bağlayan, her zorluğun üstesinden gelen, şu kirlenmiş insanlık soyunun arasında nefeslenen, direnen, ölümün canla başbaşa kaldığı hanelerde konuşlanmış, söz hakkını savunan, bir kızı olmalı insanın...
Yetmez diyorsanız, inanın yetmez bunlar! Şu arsız zamanın kahrını yazan, şiddetin onurunu; şu namus belasının türemiş pisliklerine inat dimdik ayakta duran, sevgiyi ruhunda, şiiri nakış nakış işleyen, yanık türküler söyleyen bir kızı olmalı insanın...
Ebeveynlerinin, kaynanasının emri altında hüküm yemiş misali yaşayan, gözyaşlarını kuytu köşelerde akıtan, açık sözlü olan, “hayatını başkalarına feda eden, yalancı aşkların kurbanı olan ama asla pes etmeyen,”
bir kızı olmalı insanın...
“Evet, çok şey yazdın şair, sen nasıl bir kızın olmasını isterdin?”
Bana mı sordunuz? Evet sana sordum!
Dört gözlü
İnci sözlü
Sulugözlü
Tokgözlü
Hayatın acısından geçmiş, kanının son damlasına kadar savaşan, hiç boyun eğmeyen, iradeli bir kızım olsun isterdim.
Ah işte, ne ahlar kaldı içimde...
Hey adam! Sana teslim ettik, adam saydık, sözüne güvendik.
Yaz şair yaz, o adamları yaz.
Yaz işte!
“Artık öyle bir dünya yok, hayalini bile kurmayın, gücünüz yetmez!”
Şunu iyi bilin...
Siz, artık onu öldüremesiniz, hayatına kast edemezsiniz, tecavüze maruz bırakamazsınız, lekelemeyemezsiniz!
“Onun da Allah’ı var, unuttunuz mu?”
Hadi şimdi, “çekin gidin” bu dünyadan, ne duruyorsunuz?
Mehmet Öksüz
✨Dünya Kız Çocukları Günü Kutlu Olsun... ✨
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.