- 557 Okunma
- 6 Yorum
- 6 Beğeni
İKİNCİ YÜZÜM
-Doğan görünümlü şahinler her yerde diyordu beynime ansızın çan çan diye vuran bir ses.
Düşündüm de ne kadar haklı bir serzeniş, etraf artist dolmuş ben eskiden artistleri beyaz sahnede sanırdım meğerse artistler aramızdaymış. Kadir İnanır’ın o bakışını geçen gün bakkal Hamdi amcada görmüştüm baya da başarılıydı -helal olsun dedim sessizce, rolünün hakkını veriyor. Sonra sokağın kaldırımlarını arşınlamaya devam ettim. Düşündükçe daha da çok anı takılıyordu beynimin tellerine şase yapma düşüncesine inat bir bir takıyordum. Hani erişteyi ipe dizerdik ya eskiden aynı öyle dizmeye başladım anıları bir iki üç.
O kadar çok anı var ki hadi her gün beraber olduğumuz yediğimiz, içtiğimiz, gezdiğimiz bir ortamı bir şekilde paylaştığımız insanları anlıyorum da, sanal kisvesi altında kendini Don Kişot, kral, prenses hatta idol gösterenleri çözemiyorum. Alıştım galiba bazen yazılanlara gülüyorum, bazen de keşke diyorum ah çekirdeğim yanımda olaydı. Artık televizyon seyretmiyorum, radyoda dinlemiyorum. Açıyorum iki ya da üç yazı insanların evrimsel geçişlerine şahit oluyorum. O cengâver ilk eleştiride iniyor o tül kuyruklu atından, kuşanıyor kılıcını ve bir dil darbesiyle parçalıyor tüm kelimeleri, ağzından çıkan yılanlar ne duruşuna ne de bakışına yakışıyor mu düşünmeden.
Bazen ayna hediye etmek istiyorum insanlara ama bu ayna ne boy aynası, ne de normal ayna. Bu ayna özel bir ayna, bakanın sadece yüreğini göreceği bir ayna. O zaman neler olurdu? İnsanlar kalplerindeki kirleri, kötülükleri görünce nasıl yaşarlardı? Orası da muamma. Artık kimseye laf yetiştirme çabasında değilim, çünkü almıyorlar yorulan, üzülen ben oluyorum. Artık yeni bir furya var ona katılıyorum. Birine kızdın mı yaz bir yazı, yaz bir şiir dök içini oh ne güzel. Ne şiş yansın, ne de kebap nasılsa iki gün sonra barışacak onlar o yüzden pek de karışmıyorum, sadece kendi öz düşüncemi yazıyorum, o da yazmama değeceğine inandığım insanlara.
İnsanlara ne kadar anlatmaya çalışsak da anladığı kendi algı kapasitesi kadardır. O yüzden yormayın kendinizi (koyma suyuyla değirmen dönmez) Lafa gelince herkes Fatih, lafa gelince herkes prens, prenses gerçekte ise tam tersi.
Roller roller Oscar’a adaylık insanlar da var mesela kalbinin karasını yüzüne sürüp güneş yanığı diyenler, dilindeki Zehir’i yutup kızılcık şerbeti içtim diyenler ya da arkasındaki koca bıçağa rağmen elimizi tutanlar. Ne denebilir ki? Rabbim herkesi korusun maskeli insanlardan.
Bıktık artık bıktık içimden haykırmak, hatta bağırmak geliyor -yettiniz be yettiniz.
Vıcık vıcık sohbetleriniz, üslupsuz konuşmalarınız, sıradan ve sahte pohpohlarınız -durun gayri gına getirdiniz.
Benim kalemimde, dilim de sivri edebi yönü var mı yok mu bilmem ama yazarım ben bazen gülüne, bazen de dikenine.
Her ne kadar kızsam da insanlara biliyorum ki (geceyi karanlığıyla gülü dikeniyle insanı hatalarıyla kabul etmeliyiz)
O halde bir maskede ben takıyım belki aranızda yer alır ikinci yüzüm birinciye inat.
YORUMLAR
Beğeni ile okudum kimse ne huyundan ne suyundan geçmiyor en iyisi biz kendimize
Bakalım insan kendini geliştiremiyorsa dışarıdan bizim dememizle değişmesi imkansız
Ben kendim bu konularda çok kafa yordum hep kendime ettim şu an hiç kimseye
Karışmıyorum insan olan yaşadıkça gerçeklerin farkına varıyor sonunda kendini
Geri çekmek zorunda kalıyor insanlar ancak yaşadıkça başına gelen olaylardan
Bir ders alırsa alır yoksa zorla güzellik olmuyor bu bir gerçek ben sade derdimi
Şiirlerimle paylaşıyorum çok anlamlı bir yazıydı beğeni ile okudum kutlarım saygılar
KeLeBeK EtKiSii
sanata
sanatçıya
esere değer vermeyen insanlar okusa ne olur
benim de tek dostum şiirlerim
ve en büyük zevkim sancılı doğum anları
beğenen yüreğin var olsun
Maskelenmiş yüzlerin ardındaki gerçekleri görmediğimizi sananllara sadece gülümsüyorum. Kendilerini akıllı, bizi aptal sananlara...
Hayata, insanlara dair güzel gözlemlerdi.. Yürek sesinizi gönülden kutluyorum. Sevgiyle kalın...
KeLeBeK EtKiSii
kaç maske takarsan tak
sen değişemezsin
insanoğlu özünde doğru ise
gelişmeye açıktır
her yazında daha da olgunlaşacak ve de olanları gülümsemeyle savuşturacaksın
dert etme dertlenme yoldaş;))
saygılarımla
KeLeBeK EtKiSii
evet yoldaşım haklısın olgunlaşıyoruz olgunlaşıyorum daha da olgunlaşıcaz inşallah
diyor ya yoldaşım başımı kırdığına göre taş olsa
anlarsın sen
İstesende maske takamazsın çünkü sen gerçeksin ışıksın gölge değilsinki değişesin gölgeleri yaratan ilahi bir güzelliğin yansımasıdır güzelliğin
Elbetteki bu güzelliğin ağır bir yükü de vardır
Sen gülümse o gülüşünün ışığı tüm gölgeleri yok eder
Anlarsın ki her gölge ışığa yakalandığında kaybolur gider
Kalıcı olan hep gerçektir
Tebrikler
Görmesini bilene çok anlamlı ve bir o kadar derin bir yazıydı
KeLeBeK EtKiSii
kim yıllanmış dostluklara imza atabilir ki biz atıyoruz iyi ki varsın can dostum
Hekes başrolü olduğu hayatının figüranı olmuş durumda, kendilerine yapılmasını istemediği şeyleri başkalarına yaparak egolarını doyurmakla meşgul. Halbuki aç olan ruhlar iken...
Gülmeler de sahte, onda da bir benzetme, onda da taklit etme çabasındayız, bizi biz yapan düşüncelerimiz bile başkalarına ait.
O kadar çok maske var ki insanlarda, kimliklerini gizler olmuş adeta.. Sen ve senin gibi insanlar bu maskeyi takamazlar, gerçek kişiliği ne ise karşısındakine onu yansıtır. Bu yüzden sen hayatında başrolde kalmaya devam et, devam. Yüreğine sağlık harika bir yazı olmuş yine, kutluyorum.
KeLeBeK EtKiSii
beceremeyim de
ben herkesi kendim gibi sanıp acı çekmeye devam edicem ama bir farklı onlar beni saf sanarken ben ise yüreğimin saflığını yansıtıcam
sadece gerçek dostlarım anlayacak bunu senin gibi müslüm gibi matrix gibi anlaşılmak çok güzel bir duygu teşekkür ederim.
Ramazan Teke
Yamuk bir cetvelle doğru çizgi çizemezsiniz. Öyle bir eğitim sistemimiz var ki oyunu öğretmeden hilesini öğretiyor, dolayısıyla çıkan malzeme bu.
Kesinlikle hakkısınız, emeğinize sağlık kaleminiz varolsun...
KeLeBeK EtKiSii
e yamuk cetvelden de doğru çizgi çıkmadığına göre ömrümüz o yamukları daksillemekle geçicek
hayatın değil hileleri şifresini bulsak bizden bir şey olmaz çünkü biz iyilerin yeri yok anlayan yüreğin var olsun