- 456 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
ÖZ ELEŞTİRİ
Bir an düşündüm. Eskiden nelerden hoşlanırdım şimdi nelerden diye.
Eskiden kitap okumayı severdim. Şimdi kendim bir kitap yazmış olmama rağmen elimde kitap yerine
telefon ve tablet var.
Eskiden denizi severdim. Şimdi ev de Bilgisayarda Deniz manzaralı tatil yerlerini izliyorum.
Eskiden fakirdim. İmkanlarımız kısıtlıydı ama hafta sonlarını mutlaka bir piknik, bir sinema ya da
akraba ziyaretleriyle geçirirdim. Şimdi ise izleyemediğim dizileri filmleri internetten izleyerek
geçiriyorum.
Eskiden haber dinlemezdim. Dünyadan bir haberdim. Şimdi haber izliyorum. Sosyal medyadan takip
ediyorum ama yine dünyadan bir haberim. Çünkü gerçek anlamda teknoloji esiri olmuş, klavye
kahramanları ordusuna katılmışım.
Kaçımız bu durumdayız kim bilir? Ben özeleştirimi yaptım ve yaparken de üzüldüm.
YORUMLAR
Yaşadığımız sürece değişimlerimiz devam edecek elbette.
Her gelişim bir değişimdir ama her değişim ne yazık ki bir gelişim değildir. Çağın getirilerine uymaya çalışırken bizi biz yapan edinimlerimizden de uzaklaşmamaktır aslolan.
Kendi adıma öz eleştiriler için de düşündüm:
- Ben tatil deyince dağ - yayla - gece - akar su - sessizlik düşünürdüm hep. Bunları çok uygulayamasam da bu böyleydi, şimdi bu isteklerimin azaldığının farkındayım.
- Arkadaşlık ilişkilerim için çok ciddi zaman ayırır ve çok fedakarlıklar yapardım, artık yapmıyorum.
- Belki mesleğim gereğidir, hâlâ çok kitap okurum, görseli izlemek de güzel ama onu gözümde canlandırmayı daha çok seviyorum, belki kendime ait olanları kattığım içindir.
- Sosyal ilişkilerimdeki olumsuzluklarda her seferinde 'ben nerede hata yaptım acaba?' derdim, şimdi karşı tarafı da sorguluyorum. Sadece kendimi sorgulamakla ilişkilerin düzelmeyeceğini öğrendim çünkü.
- Çok geniş sosyal çevremi kendimce nedenlerle taramadan geçirdiğimde, çemberi daralttım.
Benden de bu kadar!..
Ben üzgün değilim, bazı şeyler için geç kaldığımı bile düşünüyorum. :))
Sevgilerimle...
AylaBerkin
AylaBerkin
Serap IRKÖRÜCÜ
Siz cevapta sosyal eleştiriye geçmişsiniz. Öyle bakarsak yazacak çok şey var zaten... :)
İşin o tarafı dipsiz kuyu... :(