- 1183 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DOWN SENDROMLU ÇOCUKLAR’a CENNET, DİAGORAS ve ARİSTOMAKTA
DOWN SENDROMLU ÇOCUKLAR’a CENNET,
DİAGORAS ve ARİSTOMAKTA
Bir süredir Marmaris-Turgut’da ,Diagoras ve Aristomakha ile , onların bu cennet köyde bıraktıkları aziz hatıralarıyla yaşıyorum. Yakın bir koyda, pırıl pırıl denize giriyor , Şelale’de, Piramit Mezar’ da okaliptüs ormanlarında ,kekik balı yiyerek ,doğal taze süt içip, organik yumurtalarla besleniyorum .Sağlığım ve şekerim eskisinden çok daha iyi.
Ve evlerinden çıkamayan ,bu yüzden oldukça huzursuz çocukların da, benimle aynı duyguları paylaşmalarını ,aynı organik beslenmeyi yapmalarını ,aynı meyve, sebze ve yeşilliği yemelerini ,tavukların kümesine girip folluktan kendi yumurtalarını almalarını ,onlarında Diagoros ve eşi Aristomahka’yı ,yedi güzel kızlarını ,üç aslan parçası döğüşçü oğullarını yaşamalarını istiyorum .Diagoras’ın hayatını inceledim .Çok güçlü, çok yakışıklı ,çok adil, halk tarafından yüzlerce heykeli yaptırılmış bir insan .Onun mezarına ,kırık bacağımla çıktığım gece ,sabaha kadar yarı uykulu ,yarı uyanık hayatım geçti gözümün önünden. Doğrularımı yanlışlarımı yeniden yaşadım o gece .Etkilendim mi ? Evet ,sanki O ,hakem olmuş şu doğruydu, bu yanlıştı diyordu .
Burası ,Gizli Cennet Camping isminde tertemiz tuvaletleri, duşları, mutfağı olan bir mekan. İşletmeci hanımın bütün zarafetinin yansıdığı, boyları otuz beş kırk metreye varan ,sabah o şifalı nefes açıcı kokusunu püskürten okaliptüslerin ormanı . Keşke ; o çocuklar ,diğer tüm engelliler ,kanser hastaları, astımlılar ,koah hastaları ,hayvan severler, bedenindeki yıllanmış toksinleri atmak isteyen herkes, burada olsa. Temiz hava ve doğal orman ortamı, en yoğun hali ile var. Zaten bu yüzden, M.Ö. 2800 Yüz yıllarında insanlar burayı seçmiş ,medeniyetler kurmuş ,insanlığa nice alimler kazandırmış. Öyle ki ; ne büyük İskender ,ne Persler, ne de Romalılar silememiş Antik Yunan Medeniyetini .Onlar matematiği ,fiziği, astroloji iyi bilen bir kavimmiş .
Tabi ki dostlarım ,Türkiye ‘de ve Dünya’da yıkılmadan kalmış olan tek Piramit Mezara değinmeden geçemeyeceğim ; General Diagoras, üç dövüşçü delikanlı ,yedi güzel sarışın kız ve ilahlara eş güzellikteki Aristomakha , sizlerden özürler dileyerek başlayacağım öz eleştirime .Tek ayakta kalan pİramiti ülkemde yaptırarak ,yerli ve yabancı turistlerin dikkatini çektiniz .Böyle antik bir mezara sahip olan köyümüzde ,bizlere övünçler yaşattınız. O yapıtın türbe olmadığı ortaya çıktığı gün, mezarınız soyuldu .Bunu yapan soysuzlar belki çok zengin oldular ama üçünün de başına gelmeyen kalmadı .Kırık dizimle, çok zor da olsa mezarınıza tırmandım .Ama ne bir yönlendirme ,nede bir anlatım levhası vardı .Dağ başında sahipsiz kalmış çoban barınağı gibi ,sessiz ve küskün anıtınıza çıkıp sizleri ve ülkeme katkınızı andım. Bütün vadi ne kadar güzel, ne kadar yeşil ve ayaklar altındaydı. Vadiyi seyrederken 2300 yıl öncesinden geleceğe seslenen Diagorasın sözleri çınladı beynimde;
‘’ Siz ,beyaz dişli hayvanlar. Bu temiz yerde durun . Ben en yüksek yerde durup, bir hainin gelmemesi ve zarar vermemesi için nöbet tutacağım .Çünkü bu savaşta ölmüş Dıagoras adlı bir adamı ,adının babasının Aristomacha koyduğu tanrıçaya benzer karısının mezarıdır. O mükemmel çocukları ve iffetli fikirleriyle bilinirdi.’’
Antik Yunan ve Roma devrinde astım ,tüberküloz hastaları ve iyileşemeyen kılıç yarası olan askerler, bu bölgede hava değişimi verilerek, gerek beslenmeleri gerekse iyileşmeleri sağlanmış. Çünkü bölgede oksijen oranı %22.5 çıkıyor .Hele uyku deliksiz ve iştahlar çok açık .İnsan sabahları öyle bir kahvaltı yapıyor ve yine de doymuyor ki inanamazsınız. Bölgede kekik balı ve sızma zeytinyağı olağanüstü .Yamaçlar kekik ve dağ çiçekleri kokuyor ,okaliptüs ağaçlarının nefes açıcı kokularına inat.
Doğanın nimetlerini paylaşalım istedim bu yazı ile. Sorumluları o Piramit Mezarı ve kale yolunu gösteren yönlendirme levhalarını yaptırmazlar ise ,baharda tabelalar ve mezarın etrafındaki çöpleri temizlemek benden olacak.
Yaz ve kış açık olan bu yeri ,instegram da bulabilir ,grup olarak gelirseniz indirimlerden de faydalanabilirsiniz. Gizlicennetcamping, bu antik medeniyet ile tanışmanızın ve edebiyat sohbetlerinizin merkezidir .Lütfen irtibat kurup bize fikirler veriniz. Kahraman Gazilerimizin, onların emaneti dul ve yetimlerimizin Gaziler gününü kutlar ,şehitlerimize Allah’tan rahmet dilerim. Saygılarımla .
E. Yaşar OVALI 19 .09. 2020
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.